Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

sobota, 27 września 2014

Czekoladowce z jabłkami i orzechami

Jeszcze tydzień temu spacerowałam po stolicy w krótkim rękawku, a dziś siedzę szczelnie opatulona kocem. Jest mi zimno. Pomaga kubek gorącej herbaty z imbirem i skandynawski kryminał w ręku. Pada deszcz. Brakuje mi czekolady, dużej dawki czekolady. Idę do kuchni, biorę dwie babeczki, mocno czekoladowe. Tak, od razu lepiej. Wyraźny czekoladowy smak, delikatna słodycz jabłek, orzechy i nutka cynamonu. Kwintesencja jesieni w małym ciastku. Jeszcze szczelniej owijam się kocem, włączam ulubioną jesienną płytę Archive i sięgam po kolejne ciasteczko. Robi się je szybko, więc śmiało, biorę jeszcze jedno....

Składniki:
350 gram mąki pszennej
1 duże jajko
4 łyżki masła
4 łyżki kakao
150 ml mleka
75 gram cukru
proszek do pieczenia
parę kropel esencji waniliowej
2 jabłka
 3 garści orzechów włoskich
2 garści rodzynek
Cynamon
Masło przekładam do rondelka, dodaję mleko, 3 łyżki kakao, cukier i parę kropel esencji waniliowej-można dodać aromat. Gotuję całość aż wszystkie składniki się połączą. Zostawiam do przestygnięcia.


Kiedy czekoladowa masa stygnie zalewam rodzynki wrzątkiem, orzechy siekam-część zostawiam do dekoracji prażę chwilę na suchej patelni. Jabłka obieram, kroję w kostkę, zasypuję cynamonem. Jabłka łączę z orzechami i rodzynkami.

Zostawiam 2 łyżki masy czekoladowej, resztę łączę z jajkiem. Dodaję mąkę przesianą z proszkiem, mieszam dość niedbale. Masą napełniam formę do muffinek do 1/3 wysokości. Na ciasto wykładam po łyżce nadzienia, zakrywam ciastem. Czekoladowce piekę około 15 minut w 185 stopniach.

Do pozostałej masy czekoladowej dodaję łyżkę kakao, podgrzewam. Polewą polewam przestudzone ciastka, dekoruję resztą orzechów. I zajadam. Gwarantuję, na jednym się nie skończy.












46 komentarzy:

  1. czekolada ma w sobie coś rozgrzewającego, idealna na jesienno-zimowy czas :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ja kocham nawet w najbardziej gorący dzień, chyba się uzależniłam ;) Ale w zimny wieczór jest najlepsza ;)

      Usuń
  2. Mam wrażenie, że jakbbym z Tobą mieszkała, to byłabym gruba i uzależniona od tych Twoich pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możemy podjąć wyzwanie :)

      Usuń
  3. Też siedzę po d kocem z tym kryminałem, tylko nic czekoladowego dookoła. Przysyłaj:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm... Patrzę, patrzę w swoich ulubionych blogach aż tu nagle moim oczom ukazuje się coś wspaniałego, od razu przykuło moją uwagę. No jasne, to u Leny znowu jakieś smakołyki. Ach, moje smaki w 100 %. Co ciekawe znam ten przepis, albo bardzo podobny, tylko w wersji placka, a nie babeczek (muffinek). Polecam go, jest pyszny. Ach, cudowny. Także daję czekoladę na wierzch. Mniam :) Ale Ci równiutkie te czekoladowce wyszły. Tylko podziwiać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto też takie robiłam, ale wydaje mi się,że wersja babeczkowa jest prostsza-dużo szybciej się pieką ;) A jak wiadomo, kiedy najdzie mnie ochota na czekoladę chcę coś na teraz, na już :)

      Usuń
    2. Skądś to znam, mam tak samo :D

      Usuń
  5. Niepotrzebnie tu wchodzilam jest po północy do rana jeszcze szmat czasu a mnie slinka kapie i czuje ze musze je miec !!!
    Jutro robie koniecznie , rodzinka bedzie so happy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę o wybaczenie :) A rodzinka na pewno będzie zadowolona :)

      Usuń
  6. taaak..! Chłód i dopadł moją okolicę, ale..
    Dzisiaj pięknie zaczyna świecić już słońce :)
    I Tobie tego życzę! By ta niedziela skąpana była w promnieach słońca :)

    A muffinki? Idealne do niedzielnej kawy.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie musiało nocą padać, oby dzień był ładny. Ale w razie czego mam czekoladowe pocieszenie :)

      Usuń
  7. o rany! pyszności! aż cieknie ślinka! skradnę przepis!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto pyszne. Cudnie wygląda. Takie mogę zjeść bez względu na pogodę. U mnie słońce świeci i można chodzić w krótkim rękawku i klapeczkach. Zapraszam więc do Wrocławia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dziś też dość ładnie-wszystko na przekór. Ale czekolada pasuje każdego dnia ;)

      Usuń
  9. Wszystko, co jest z czekoladą jest u nas mile widziane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czekolady za próg nie wypuszczam :)

      Usuń
  10. Muszą być pyszne, ale trochę zdradzieckie, bo takie małe, można dużo zjeść na raz ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety zdradzieckie to one są :)

      Usuń
  11. Mniam, prawdziwie jesienny przepis, uwielbiam takie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już taka pora,że czas na jesienne przepisy. Ale za to pyszne przepisy :)

      Usuń
  12. Jak apetycznie wyglądają! Mocno czekoladowe babeczki - super pomysł na jesienny nastrój! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duża ilość czekolady to coś czego potrzebuję jesienią :)

      Usuń
  13. Porywam ,potrzebuję uzupełnić cukry.

    OdpowiedzUsuń
  14. Schrupalabym jedno !!!! Pysznosci!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmm, idealne na jesienną chandrę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy czekoladzie nie ma mowy o chandrze :)

      Usuń
  16. Uwielbiam takie słodkości jesienią, trudno jest im się oprzeć;) Pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z zasady czekoladzie nie odmawiam nigdy :)

      Usuń
  17. Już czuję te pyszne kalorie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie kalorie, zapominamy o kaloriach :)

      Usuń
  18. wspaniałe w wyglądzie i w smaku na pewno też :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakują lepiej niż wyglądają :)

      Usuń
  19. Takie babeczki skutecznie potrafią poprawić humor, a nawet rozgrzać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie cynamon zawsze rozgrzewa w zimne wieczory :)

      Usuń
  20. Pyszne zestawienie, a jak do tego jest cynamon to już rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  21. To ja jedną porywam, bo zimno buro, i szaro więc muszę się do energetyzować czekoladowa babą z jabłkami, pyszności do schrupania

    OdpowiedzUsuń
  22. Serdecznie zapraszam do udziału w Versatile Blogger Award, szczegóły u mnie na blogu, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...