Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

czwartek, 21 sierpnia 2014

Racuchy na maślance z papierówkami

Modne jest teraz jedzenie jabłek. Nie trzeba mnie zbytnio namawiać do tej akcji. Tym bardziej,że w końcu znalazłam ukochane z dzieciństwa papierówki. O dziwo teraz, kiedy płacę 3,90 za kilogram tych uroczych, zielonych jabłuszek nazywam je ukochanymi, a kiedy miałam 4 drzewa papierówkowe szczerze ich nie znosiłam. Z utęsknieniem patrzyłam na kosztelę rosnącą obok i poganiałam ją-szybciej, szybciej, niech te owoce się czerwienią. Ale coś nie chciały. A teraz latam jak wariatka po mieście szukając wspomnień z dzieciństwa. Ale są, znalezione. Papierówki utopione w pysznych maślankowych racuchach. Takie robiła moja babcia. Moja babcia nie potrafiła gotować, ale 3 rzeczy zawsze jej wychodziły-placki ziemniaczane, ruskie pierogi i te racuchy. Miękkie, delikatne, puszyste, rozpływające się wprost w ustach.
Składniki:
Maślanka-250 mililitrów
Mąka-200 gram
2 jajka
2 duże jabłka
Cukier waniliowy-łyżeczka
Proszek do pieczenia-łyżeczka
Cynamon-pół łyżeczki
Imbir-ćwierć łyżeczki
Aromat pomarańczowy
Łyżka soku z cytryny
Olej do smażenia
Zaczynam od umycia jabłek i pokrojenia ich w kostkę. Zasypuję je cynamonem, imbirem i sokiem z cytryny. W międzyczasie robię ciasto. Maślankę łączę z jajkami, roztrzepuję, dodaję aromat. Teraz dosypuję mąkę, proszek do pieczenia, cukier waniliowy-całość mieszam. Dodaję jabłka i zostawiam całość na jakieś 20 minut. Po tym czasie smażę racuchy. Ja podałam je z borówkami.
Osobiście lubię jak racuchy nie są słodkie od cukru, moje są słodkie od jabłek, ale jak ktoś lubi słodkie obiady, powinien dodać cukier do ciasta, bądź posypać gotowe racuchy, albo podać je z ulubioną konfiturą. 



36 komentarzy:

  1. ja także nie znosiłam papierówek kiedy byłam mała, a teraz z chęcią zrywam je z działkowego drzewka :) pyszne racuchy!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie zerwane są pyszne, chciałabym mieć znów papierówkę pod domem, racuchy byłyby częściej :)

      Usuń
  2. Lubię papierówki, a racuszki wyglądają baaardzo apetycznie :D Super!

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam! no i po co ja tu wchodzę!? żeby mieć ślinotok? :) pycha! znowu zrobiłaś jakieś pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to zapraszam na placuszki vel racuszki w takim razie. Bo są lepsze niż wyglądają :)

      Usuń
  4. Smaki z dzieciństwa! Matko! Całe wieki nie jadłam racuchów z jabłkiem. Pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też już dawno się nimi nie zajadałam,a kojarzą mi się z dzieciństwem, więc zjadłam podwójną porcję :)

      Usuń
  5. Chyba zamieszkam blisko Ciebie i będę się u Ciebie żywić :)
    Baaardzo smakowite!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to nie ma problemu, mam jakby co 40 metrów piwnicy, wprost pod kuchnią :)

      Usuń
  6. Jem takie chyba co drugi dzień ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam zbyt leniwa jestem jednak ;)

      Usuń
  7. Lubię wszystkie jabłka :-) i bardzo lubię placuszki. Pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię te twarde, ale ostatnio mam nawrót na papierówki :)

      Usuń
  8. Ale mi teraz w brzuchu zaburczało...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to mi przykro, podsyłam racuszka :)

      Usuń
  9. O wow... Ależ bym zjadła... Weekend się zbliża wiec się zmotywuje i zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to świetny pomysł na weekendowe śniadanie :)

      Usuń
  10. Świetna pora na placki tak coś między II śniadaniem a obiadem. Zabieram spora porcje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, taka słodka chwila z racuszkiem :)

      Usuń
  11. Racuszki to jedna z moich ulubionych, śniadaniowych propozycji:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z racji rannego pośpiechu częściej jem je jako szybki obiad w chwili chandry :)

      Usuń
  12. Pyszne placuszki, też jestem fanką papierówek, to i moje jabłka z dzieciństwa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda,że teraz je doceniłam dopiero. Do racuchów są idealne :)

      Usuń
  13. Ale bym zjadła takiego racucha. Z papierówką jeszcze mniam, smaki mi narobiłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Całe wieki nie widziałam na oczy papierówek. Zakamuflowane w racuszkach... cudne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dość dawno je widziałam ;0 Ale są na ryneczku i w racuszkach :)

      Usuń
  15. Nie próbowałam racuchów na maślance, ale ona czasem genialnie podkręca smak, więc sądzę, że są pyyyszniutkie!
    Pozdrawiam,
    siwapiecze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maślanka świetnie pasuje do racuchów, ja je uwielbiam ;)

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. To takie danie, które chyba każdy lubi ;)

      Usuń
  17. Fajnie racuszki :)) Szczególnie z dodatkiem jabłka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę,że z samymi borówkami też byłyby fajne. Ale co papierówka to papierówka :)

      Usuń
  18. Ja też nie jadłam takich na maślance, ale na pewno spróbuje bo często wariacje z udziałem maślanki są rewelacyjne. A racuchów to już nawet nie pamiętam kiedy jadłam ostatnio. Oj zabrałabym ten półmisek, zabrałabym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maślanka daje taka lekkość i fajny lekko kwaskowaty smak. mi bardzo pasuje, i dzięki temu te racuchy są bardziej obiadowe :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...