Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 19 sierpnia 2014

Gofry ziemniaczane

To, że jestem wielką fanką gofrów to już było wiadomo. Całe życie jadłam je jednak jedynie na słodko z cukrem pudrem. Ale do odważnych świat należy. Nie wolno dopuścić by gofrownica zapomniała do czego służy. Tak więc naszła mnie ochota na niecodzienne gofry ziemniaczane z surowych ziemniaków. Przyznaję, miałam trochę obaw czy wszystko zdąży zostawić daleko swą surowość i usmażyć się tak dobrze jak zwykłe placki. Obawy były niepotrzebne, gofry wyszły świetne. Chrupiące, delikatniejsze od tradycyjnych placków, dużo lżejsze i same się usmażyły bez kłopotliwego przekręcania. Eksperyment na ziemniaczanych gofrach dobrze doprawionych uważam za udany i w pełni zaliczony.

Składniki:
400 gram ziemniaków
2 jajka
100 mililitrów śmietany 18 %
2-3 łyżki mąki pszennej
pół łyżeczki proszku do pieczenia
dodatkowo-szczypiorek, koperek, sól, pieprz, czosnek kolorowy, papryka słodka, pieprz cayenne, czosnek niedźwiedzi
Twarożek
Rzodkiewki

Surowe ziemniaki ścieram na tarce do jarzyn, dodaję do nich śmietanę, jajka, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, a także przyprawy plus posiekaną zieleninę-szczypiorek i koperek. Masę na gofry odkładam do lodówki na około 30 minut. Rozgrzewam gofrownicę i smażę ziemniaczane gofry aż będą zarumienione. Można wcześniej gofrownicę posmarować odrobiną oleju. 
Gotowe gofry podałam z twarożkiem wymieszanym z rzodkiewką i szczypiorkiem a także czosnkiem, słodką i ostrą papryką.





50 komentarzy:

  1. O, ale nowinka :) Takich jeszcze nie robiłam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się skusiłam na tę nowinkę i to był strzał w 10 :)

      Usuń
  2. Ciekawa jestem ich smaku. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2014 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakują bardzo podobnie jak placki, a moim zdaniem są bardziej chrupiące nawet :)
      Dodałam, mam nadzieję,że się udało :)

      Usuń
  3. mmm, takich gofrów jeszcze nie próbowałam! Jako wielka "gofrowa" fanka nie mogę przejść obok nich obojętnie, w najbliższym czasie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie, mnie fankę gofrów i placków ta wersja urzekła :)

      Usuń
  4. Gofry? Ziemniaczane? Omg, ciekawe jak to smakuje? :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie do placków, bardzo podobnie :)

      Usuń
  5. Świetne! :) Wytrawne gofry :) Normalnie ślinka mi pociekła. Wyglądają obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nie myślałam,że takie gofry nie na słodko mi posmakują, a są boskie :)

      Usuń
  6. Gofry ziemniaczane? Na to bym nie wpadła - super! Oryginalne o na pewno pyszne, bo wyglądają baaardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślałam czy da się je zrobić, ale okazało się, że takie gofry wychodzą świetne w smaku :)

      Usuń
  7. Lubię placki ziemniaczane, ale takie ociekające tłuszczem to już nie dla mnie. Takie gofry wydają się być wprost idealne! Zapisuję przepis i już wkrótce podzielę się wrażaniami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama je pokochała bo nie płyną w tłuszczu, plus nie ma tego zapachu smażenia-ja go lubię, ale mama nie znosi :)

      Usuń
  8. o ziemniakach w gofrach to bym nie pomyślała! bardzo jestem ciekawa jak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszne są takie gofry, właśnie podobne w smaku do placków :)

      Usuń
  9. Gofry ziemniaczane? :) czego to wielbiciele ziemniaków nie wymyślą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat miłośniczką ziemniaków jestem, więc pomysłów mam sporo :)

      Usuń
  10. Jeszcze nigdy nie jadłam takich gofrów :-) wyglądają pysznie. Muszę takie zrobić. Miałaś świetny pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, myślałam, myślałam, i nie chciałam robić gofrów z gotowanych ziemniaków i tak wyszły takie placko-gofry ;)

      Usuń
  11. o kurcze ale mega pomysł na gofry :) takich jeszcze nie jadłam :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, są naprawdę świetne ;)

      Usuń
  12. gofry ziemniaczane... zawsze kupowalam, moze czas zrobic wkoncu swoje...dziekuje za inspracje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się zawsze kojarzyły gofry z deserem, ale i na obiad się nadają idealnie,a swoje są pyszne :)

      Usuń
  13. oja ale ekstra pomysł! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię gofry, ale takich jeszcze nigdy nie jadłam. Świetny pomysł, z pewnością wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam bo łatwy i szybki przepis, a efekt bardzo smaczny :)

      Usuń
  15. Bardzo fajny pomysł, alternatywa dla placków ziemniaczanych

    OdpowiedzUsuń
  16. Ziemniaczane gofry? Brzmi świetnie, doskonale wyglądają, a i smakiem pewnie bym się nie rozczarowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja-miłośniczka placków się nie rozczarowałam :) Bardzo ciekawe w smaku :)

      Usuń
  17. Bardzo oryginalnie, spróbowałabym:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosto się robi, więc polecam :)

      Usuń
  18. świetny pomysł, a w wersji wytrawnej jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był debiut moich wytrawnych gofrów, i będę powtarzać :)

      Usuń
  19. Lena, te gofry muszą być wyjątkowe, ja nie mam gofrownicy, ale chyba w końcu kupię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie dlatego wybłagałam gofrownicę, dla takich przyjemności :)

      Usuń
  20. Mniam! Uwielbiam gofry! Prosze! Prosze! Zostaw choc jednego :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mogę dosmażyć, żaden problem :)

      Usuń
  21. Ziemniaczane???? Chętnie bym ich spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ziemniaczane, ziemniaczane :) Warto spróbować :)

      Usuń
  22. Z ziemniakami jeszcze nie robiłam. Ale to coś dla mnie bo lubię nowości, podeślij jednego

    OdpowiedzUsuń
  23. Placków nie lubię, ale takie gofry chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem są nawet lepsze niż placki :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...