Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 17 sierpnia 2014

Cynamonowo-borówkowe muffiny

Często łapie mnie ochota na coś słodkiego. Moja figura na szczęście mówi co innego. Na szczęście, bo w ramach akcji - "dokarm szkielet "mogę bezkarnie okupować kuchnię i bałaganić przy pieczeniu. Tym razem miałam ochotę na muffiny. Szybki spacer do kuchni- borówki są, mleko jest, jajka są świeżo od kurki, mąka jest-spróbowało by jej nie być. To skoro mam wszystko rezerwuję sobie 20 minut i rozkoszuję się zapachem cynamonu, który roznosi się po kuchni. Teraz tylko kubek kakao, dobra książka i niedziela jak się patrzy.
Składniki:
Masło-80 gram
Mleko-150 ml
2 jajka
Mąka pszenna-300 gram
Cukier-100 gram
Proszek do pieczenia-1,5 łyżeczki
Cynamon-łyżeczka
Borówki-pół szklanki
Cukier waniliowy



Pracę zaczynam od umycia borówek. Roztapiam masło i zostawiam do ostudzenia. W misce łączę mleko, ostudzone masło i jajka. W drugiej misce łączę przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i cynamonem.


Całość mieszam bardzo niedbale, tylko do połączenia składników. Dodaję borówki.

Masą napełniam foremki na muffinki. Z wierzchu posypuję je cukrem waniliowym. Piekę około 15 minut w 185 stopniach.
Można posypać cukrem pudrem przed podaniem. Proste i szybkie babeczki już są gotowe.



30 komentarzy:

  1. Muffinki to moje ulubione ciasteczka! Czy widziałaś u mnie przepis na blogu na truskawkowe muffinki z różowym lukrem? Dzięki za wizytę i zapraszam ponownie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie muszę zobaczyć, bo brzmią kusząco :)

      Usuń
  2. łaaaał! odlotowe! wyglądają cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekłem kiedyś podobne. Musiały być przepyszne :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A rzeczywiście są bardzo smaczne :)

      Usuń
  4. Zazdroszczę Ci figury! I tych babeczek też ;-) lubię cynamonowe wypieki, wiec chętnie wypróbuję przepis ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sobie nie zazdroszczę, staram się jak mogę przytyć jedząc słodycze, na przykład takie babeczki ;)

      Usuń
  5. Ale pyszne słodkości :-) porywam jedną :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają cudnie. Można jedną na spróbowanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu, zapraszam na degustację :)

      Usuń
  7. Świetne na poniedziałkowy powrót z wakacji prosto do pracy. Idealne na osłodę tego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealne-szybko się robi,a mają wakacyjny klimat :)

      Usuń
  8. Mniam, wyglądają pysznie, cynamon dodatkowo kusi :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cynamon dodawałabym chyba do wszystkiego :)

      Usuń
  9. Lubie muffinki, są niewymagające i zawsze się udają. W Twojej wersji do
    wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, najlepsze w nich jest to, że zawsze wyjdą, przy minimum pracy :)

      Usuń
  10. Śliczne muffinki:) aż nabrałam ochoty:)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny pomysł na borówki - w tym roku moje krzaczki borówki mają po raz pierwszy owoce a więc na pewno skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mi by się marzył taki własny krzaczek borówek, wtedy częściej robiłabym te muffiny :)

      Usuń
  12. Takie apetyczne, że chyba dzisiaj napieke :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosto się piecze i jak szybko :)

      Usuń
  13. Taką niedzielę to ja rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoje borówki wyglądają fantastycznie! Zachęcają do skosztowania

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...