Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 3 listopada 2017

Ryżowy budyń z masłem orzechowym i bananem

Banan i masło orzechowe. Ten duet od zawsze dodaje energii. I nie oszukujmy się, ten duet po prostu świetnie smakuje razem. Na śniadanie przygotowałam sobie taki właśnie budyń. Gęsty, kremowy, o pysznym, mocno orzechowym smaku. Wspaniale smakuje na ciepło, ale również na zimno zrobi wrażenie. Lekki, ale i bardzo sycący. W sam raz na aktywny dzień.  Na ten dzień poza domem przygotowałam sobie właśnie solidną porcję takiego budyniu. Po pracy czekała mnie wizyta u dentysty. A po niej relaks z koleżanką. Wróciłam do domu bardzo późno i nie zauważyłam nawet, że zaczął się już listopad. Czyli ten miesiąc, którego bardzo, bardzo nie lubię. Mam nadzieję,że minie szybko. I w miarę bezboleśnie. Tego i Wam życzę. Trzeba sobie osładzać te ponure dni, właśnie takimi pysznymi śniadaniami.


Składniki:
250 ml mleka
150 gramów ryżu - najlepiej jaśminowego
1 banan
2 łyżki masła orzechowego (kremowego)
Szczypta cynamonu

Dwukrotnie płuczę ryż, zalewam 100 ml wody, dodaję cynamon i sól. Gdy ryż wchłonie wodę, zalewam go mlekiem, dodaję czubatą łyżkę masła orzechowego i gotuję aż ryż wchłonie całe mleko i będzie bardzo kremowy. Dodaję połówkę banana, pokrojonego w plasterki. Miksuję na gładki krem.
Budyń podaję z bananem i resztą masła orzechowego.


50 komentarzy:

  1. Na taki deser to ja się do Ciebie wpraszam :) Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda przepysznie!
    idealny na jesienne śniadanie

    OdpowiedzUsuń
  3. W takiej formie nie jadłam, ale uwielbiam ryż basmati wymieszany z masłem orzechowym i syropem klonowym :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety za budyniami nie przepadam :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pysznie się zapowiada.
    Po prostu uwielbiam masło orzechowe, więc się piszę.
    Budyń zresztą też uwielbiam! ...i to jeszcze jak.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No, śniadanie iście królewskie :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. no ja się wpraszam, no! :D na takie dobroci! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Takiego budyniu jeszcze nie robiłam, nawet nie wpadłabym na pomysł budyniu ryżowego - ale zrobię na pewno, bo ostatnio śniadania na ciepło to must have ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Budyniu ryżowego jeszcze nigdy nie robiłam, ale muszę kiedyś spróbować :)
    Wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie połączenia to ja bardzo lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam słoik masła orzechowego i jakoś nie mogą go zacząć. Może tak go wykorzystam?:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Już po przeczytaniu tytułu pociekła mi ślinka...

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam łączyć budyń z bananem :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Moje ukochane smaki :-) pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Powiedziałabym więcej - to trio idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Narobiłaś mi ochoty na taki budyń :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. takie desery uwielbiam,często robię z moim synkiem :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...