Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

sobota, 11 listopada 2017

Michałkowy budyń

Kto nie kojarzy smaku słynnych cukierków Michałków? Czekolada, orzechy, trochę chrupiąco, mocno kremowo. Od zawsze bardzo lubiłam te cukierki. Pewnie dlatego, że bardzo lubiła je moja babcia i zawsze miała w barku spory zapasik. A ja z tego chętnie korzystałam. I podbierałam babci słodkości.Babcia oczywiście orientowała się w procederze, i co rusz uzupełniała zapasik. Aż w końcu miała dość i słodką zawartość barku, przeniosła do łóżka. A raczej do szuflady na pościel. Sama chciała zajadać się Michałkami,a  nie dzielić z wnuczką każdym cukierkiem. Trochę ją rozumiem. Sama nie lubię jak ktoś z mojej sekretnej skrytki coś mi podwędzi. Ale wróćmy do przepisu. Robiłam budyń krówkowy i był pyszny. W zasadzie to chciałam zrobić powtórkę, ale nie miałam krówek (albo raczej nie mogłam ich znaleźć), miałam za to Michałki. Dodałam je więc w zastępstwie i wyszedł przepyszny deser o orzechowo- czekoladowym aromacie. Jak dla mnie budyniowy ideał na jesienne dni. Takie jak ten dzisiejszy. Deszczowy, wietrzny, szary i zimny.


Składniki:
2 żółtka
400 ml mleka
Czubata łyżka mąki ziemniaczanej
6- 7 cukierków Michałków
Laska waniliowa

W garnuszku podgrzewam 300 ml mleka z laską wanilii.
Żółtka ukręcam z mąką ziemniaczaną. Siekam cukierki, dodaję do mleka,mieszam chwilę, delikatnie wlewam mieszankę żółtkową, gotuję około 2 minut - do zgęstnienia.
Budyń podaję na ciepło. Ale jest tak samo smaczny na zimno.



46 komentarzy:

  1. Wow wyglada rewelacyjnie a ten smak tez pewnie niesamowity :) Chętnie bym spróbowała takiego połączenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nietypowy budyń, ciekawa jestem jego smaku. Też lubię michałki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepadłam! Muszę wypróbować :) :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno smakował pysznie :) Ja dziś jadłam budyń krówkowy, ale na roślinnym mleku i z wege krówkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię Michałki, budyń też musiał być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również kocham Michałki i Twój patent na budyń o ich smaku na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak on pysznie wygląda! Budyń na medal.
    Smak na pewno doskonały w każdym calu.
    Podziwiam, bo na pewno smakuje rewelacyjnie.
    Trzeba wypróbować ten michałkowy zawrót głowy.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię Michałki, a ten budyń na pewno smakuje obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z pewnością bardzo pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Juz wiem na co mam dziś ochote! :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. O ten budyń musi być pyszny :) I jaką ma wspaniałą konsystencję! <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie proste, a wygląda po prostu rewelacyjnie:) chętnie bym skosztowała:)

    OdpowiedzUsuń
  13. a wiesz że jakiś czas temu wpadłam na pomysł rozpuszczania michałków w owsiance? musze dopracować recept:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nam też Michałki kojarzą się z babcią :D
    Zawsze skusimy się na te cukierki :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...