Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 11 października 2017

Placek Earl Grey z czekoladą

Pierwsze ciasto herbaciane upiekłam parę lat temu. Było to zimą, były to imieniny mojego taty. Zapomniałam o przygotowaniu jakiegoś ciasta, a, że akurat w telewizji Anna Olson szykowała taki placek,zrobiłam go, bo był taki prosty. Bez jajek, z paru składników. Z masą żurawiny, o intensywnym herbacianym kolorze. Kiedy go robiłam moja mama łapała się za głowę, jak coś takiego można zjeść? Bała się, że wyjdzie niejadalne coś, ale wyszło pyszne ciasto. Ciast herbacianych upiekłam już parę, ale nie mam ich dość. Tym razem wypróbowałam nową wersję tego ciasta. Z dużą ilością czekolady. Herbata i czekolada? Kawa i czekolada to duet wręcz oczywisty, ale herbata? To już mnie popularne zestawienie. Ale nie ma się czego bać. Lekko cytrusowy aromat herbaty earl grey, wspaniale współgra z wyrazistą gorzką czekoladą. Ciasto jest pyszne. Miękkie, delikatne, wspaniale komponuje się z cytrynowym lukrem. Do tego jest to oczywiste prosty wypiek. Taki, który świetnie pasuje do filiżanki herbaty popołudniową porą. Musicie spróbować. Z pewnością będziecie zachwyceni tym ciastem!
Ja już mam dość tego tygodnia. Rozkłada mnie przeziębienie i rozłożyć nie może. W pracy wszyscy chorzy, i już nie wiem jak schować się przez atakiem bakterii i wirusów. I nie wiem jak zmusić męskich pracowników do pójścia do lekarza. Ręce opadają.


Składniki:
150 gramów masła
3 duże jajka
200 ml przestudzonej herbaty Earl Grey
350 gramów mąki pszennej
50 gramów startej gorzkiej czekolady
5 łyżek cukru
1 opakowanie cukru z prawdziwą wanilią
Łyżeczka proszku do pieczenia
Łyżeczka startej skórki z cytryny

Lukier
3 łyżki cukru pudru
1 łyżka soku z cytryny


Masło i jajka najlepiej wyjąć z lodówki, pół godziny przed pieczeniem. Następnie ucieram masło z cukrem na jasny krem, pojedynczo dodaję jajka i ucieram do połączenia się składników. Mąkę przesiewam z proszkiem do pieczenia, dodaję tartą czekoladę i skórkę cytrynową, dokładnie ucieram składniki - ciasto będzie bardzo gęste.Na końcu dodaję herbatę, mieszam całość na jednolitą masę.
Tortownicę wykładam papierem do pieczenia, wylewam ciasto i wkładam je do piekarnika rozgrzanego do 185 stopni. Ja piekłam placek 40 minut  w 180 stopniach z termoobiegiem.
Gdy ciasto nieco przestygnie, polewam je cytrynowym lukrem.







45 komentarzy:

  1. Do tej pory herbatę używałyśmy tylko do nasączenia blatów ale samego ciasta z herbatą jeszcze nie robiłyśmy :)
    Dużo zdrówka dla Ciebie :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Herbatę earl grey tak lubię, że piję ją codziennie. Ciasto na niej idzie do zapisania i zrobienia -:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie wypróbuję, bo to ciasto zapowiada się mega smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam ciasta herbacianego, ale earl grey uwielbiam :) Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekłam tylko ciasta z japońską Matchą. Niebawem wykorzystam Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię Earl Grey :-) ciacho musi być pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękny, bardzo fajny placek.
    Taki idealny smak. Earl Grey każdy chyba lubi :D
    Podoba mi się ten pomysł.
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie pijam earl grey i nawet nie mam w domu czarnej herbaty :D Ciasto wygląda smakowicie ;)
    Tobie życzę dużo zdrowia :)) Ja póki co nic nie złapałam, chociaż kontakt ze wstrętnymi patogenami mam prawie przez cały dzień :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja walczę by te biurowe kaszle mnie ominęły, na razie odpieram atak, ale jak oni nie pójdą do lekarza, to kiepsko to widzę.

      Usuń
  9. Z herbatką jeszcze nie robiłam ciacha, ale zamierzam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi fajnie, do tej pory nigdy nie robiłam ciasta z herbatą, ale na pewno warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze takiego nie próbowałam, ale brzmi ciekawie:) Nie daj się przeziębieniu i trzymaj się zdrowo:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe smaki proponujesz :-) Pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. super, jestem ciekawa, czy wyszedłby na mieszance bezglutenowej. herbatę earl grey b. lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z pewnością wyjdzie, trzeba tylko pamiętać by nie piec z termoobiegiem, i najlepiej wstawić naczynie z wodą na dno piekarnika, wtedy nie będzie suche a miękkie i delikatne ;)

      Usuń
  14. Wygląda świetnie :) Twój przepis tak bardzo mnie zaintrygowal, że w sobotę podejme próbę. Mam nadzieję, że pieczenie zakończy się sukcesem, a u mnie różnie to z wypiekami bywa :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie piekłam takiego ciasta. Moja mama pewnie zareagowała by tak samo jak Twoja, dlatego nic bym jej nie powiedziała o tym dodatku xD

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda pysznie i tak świątecznie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...