Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 17 lipca 2017

Szpinakowa babka z truskawkami

Uwielbiam wszystko szpinakowe. No dziwna jestem, ale do jedzenia szpinaku czy wątróbki, nikt nigdy nie musiał mnie specjalnie namawiać. Moja mama nie robiła z tego zielonego warzywa nieapetycznej brei, może to dlatego? W każdym razie szpinak lubię. Szpinakowe ciasta odkryłam rok z kawałkiem temu. Wtedy też zakochałam się w cieście o uroczej nazwie leśny mech. Pamiętam też jaką furorę zrobiło ono na festiwalu Smakuj Trójmiasto, gdzie wyprzedało się w parę chwil. Chciałam sobie przypomnieć ten smak. Nie czułam jednak potrzeby robienia wersji na "bogato" czyli z kremem. Takie ciasto sprawdza się na różnego rodzaju przyjęciach, wrażenie robi większe niż tort. Ja chciałam zrobić prostszą wersję. Takie niedzielne ciasto do popołudniowej herbatki. Zrobiłam więc szpinakową babkę z truskawkami. Bardzo prostą i bardzo pyszną. Niezwykle delikatną, mięciutką, rozpływającą się po prostu w ustach. W moim domu zrobiła ogromną furorę i nie udało mi się ocalić kawałka na dziś- nad czym bardzo ubolewam. Jeżeli lubicie Leśny Mech, ale nie macie ochoty szykować pełnej wersji, to bardzo polecam wersję uproszczoną. Wspaniale smakuje jedzona na świeżym powietrzu, albo na balkonie w otoczeniu zieleni. Koniecznie spróbujcie.


\

Składniki :
Pęczek świeżego szpianku
2 duże jajka
1/2 szklanki oleju rzepakowego
5 łyżek cukru kokosowego
400 gramów mąki orkiszowej tortowej
Łyżka proszku do pieczenia
Ekstrakt waniliowy
10 truskawek

Dodatkowo
Masło i kasza manna do formy

Szpinak dokładnie płuczę i przy pomocy blendera rozdrabniam razem z olejem.
Ucieram jajka z cukrem i wanilią na puszysty krem. Dodaję szpinak, oraz mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Łączę dokładnie wszystkie składniki - najlepiej przy pomocy miksera.

Formę na babkę smaruję masłem i wysypuję bułką tartą. Wylewam ciasto. Na wierzchu układam połówki truskawek, lekko wciskam je w ciasto. Babkę piekę 45 minut w 185 stopniach.
Po ostudzeniu można posypać cukrem pudrem.






70 komentarzy:

  1. Moja mama nigdy nie przygotowywała szpinaku, ale szpinak lubię ;) Takiego ciasta nigdy nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do odważnych świat należy :D

      Usuń
    2. zaskakujące jest to, że to ciasto wszystkim smakuje:)

      Usuń
    3. Mój tato to by go nawet nie spróbował bo zielone :P

      Usuń
  2. Wygląda to ciasto ciekawie i nietypowo!
    Wow! Co za wspaniały zielony kolorek.
    Truskawkowe szaleństwo w wakacyjnych barwach.
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, fajne połączenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekłam wielokrotnie biszkopt szpinakowy, babki jeszcze nie. Uwielbiam ten odcień zielonego, który w połączeniu z czerwienią truskawki wygląda bosko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie :)
    Moja mama nigdy nie gotowała szpinaku, więc nie miałam szansy go znielubić :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie wygląda ta baba. Już same jej kolory zachęcają do spróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna babeczka o oryginalnym wyglądzie. Pozdrawiam -:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo oryginalne ciasto, wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie też nigdy nie trzeba było zmuszać do jedzenia szpinaku. Bardzo go lubię. Smakuje mi i na słodko, i na słono. Babka prezentuje się wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne ciasto :D Zielony szpinak i czerwone truskawki stanowią piękne i pyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo smakowicie wygląda :) Lubię ciasta szpinakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jadłam nigdy szpinakowego ciasta, ale pięknie się komponuje z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szpinakowe ciacho robiłyśmy już na wiele sposobów ale babki jeszcze nie :D Fajny pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Szpinakowa babka z truskawkami ? Nic tylko jeść ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe połączenie - szpinak lubię, truskawki lubię... ale razem jeszcze nie jadłam. Przepis na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. szpinak i truskawki? No to mnie zaskoczyłaś...

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja szpinaku w dzieciństwie nie znosiłam, bo wtedy była zielona miazga z torebek i w przedszkolu podawali szpinak bez przyprawienia, brrr...
    W młodzieżowym życiu go pokochałam.
    A Twoja babka musi smakować doskonale!

    OdpowiedzUsuń
  18. Połączenie szpinaku i truskawek lubię, ale do tej pory ten duet pojawiał się głównie w moich sałatkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto zrobić to ciasto, jest pyszne;)

      Usuń
  19. Witam w klubie osób, które nie skrzywiają się na myśl o szpinaku czy wątróbce ;D Podoba mi się taka wersja uproszczona Leśnego Mchu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tylko raz kiedyś jadłam szpinak i mi nie smakował może kiedyś się do niego przekonam ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Robię często sałatkę ze szpinaku i truskawek - w sumie dlaczego by nie spróbować w cieście.

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba nie zjadłabym truskawek ze szpinakiem XD truskawki tylko w połączeniu z cukrem, a szpinak z czosnkiem i fetą 💚❤️
    www.rinroe.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to połączenie jest genialne, nie ma się czego bać:)

      Usuń
  23. Super połączenie! Bardzo mi się podoba :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  24. Niesamowita sprawa! Bardzo oryginalna ta babeczka ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...