Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 14 lipca 2017

Pasta twarożkowa z tuńczykiem

Jak poprawi się pogoda, to popsuje się co innego. Czyli jak zrobiło się cieplej - tak, tak, od paru dni codziennie chodzę w sukienkach. Moje letnie sukienki są w końcu bardzo, bardzo spragnione słonecznego światła i mają serdecznie dość ciemnej szafy. Więc kiedy pogodowo jest całkiem ok, to atakuje mnie alergia. Na Wybrzeżu jest teraz wyjątkowo silne stężenie pyłków pokrzywy oraz grzyba o dość wdzięcznej nazwie Cladosporium. W każdym razie kicham na potęgę, a z oczy ciekną łzy. Rano zyskuję przynajmniej 5 minut bo nie muszę się malować. Branie leków na alergie ma pewne plusy - znikają przykre objawy, ale pojawiają się inne, czyli ogromna senność, zmęczenie i bóle głowy. Niestety nowe leki, nie mające skutków ubocznych na mnie w ogóle nie działają. W sensie nie niszczą alergii i nie powodują skutków ubocznych. Z racji tych skutków ubocznych biorę je na wieczór, co sprawia, że lek działa mniej więcej do 11-12 w dzień, a potem wszystko wraca do normy. Ale za to rewelacyjnie śpię w nocy. Niestety, za dnia alergia znów się rozkręca. Lepiej jeżeli nocą pada deszcz, gorzej jak nie pada w nocy, wtedy pyłków jest dużo za dużo, i idąc do pracy dopada mnie armia niewidocznego wroga. Idealnie byłoby gdy letni deszcz padał około 5-6 rano i zmyło  większość pyłków. Ale jak na złość, pada na wieczór. No, ale dosyć narzekania. czas na jedzenie. Dziś proponuję bardzo prostą pastę twarożkową z tuńczykiem. Trochę przypraw, parę składników i pasta gotowa. Do pieczywa idealna, sprawdzi się na śniadanie, ale i na kolację.
Przepis dodaję do akcji Błyskawiczne Piątki.

  • Składniki:
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
  • 200 gramów twarogu
  • 2 garście szczypiorku
  • 2 garście koperku
  • kilka rzodkiewek
  • Pół ogórka małosolnego
  • Sól ziołowa
  • 1 ząbek czosnku
  • Pieprz
  • Szczypta ostrej papryki



Twaróg rozgniatam, dodaję tuńczyka, dokładnie łączę składniki.
Siekam koperek i szczypiorek, warzywa kroję w kostkę, dodaję do pasty, doprawiam. Przed podaniem warto schłodzić przez kwadrans w lodówce.







39 komentarzy:

  1. Współczuję tej alergii! Też od dziecka zmagam się z różnymi uczuleniami i alergiami, jednak zawsze objawiają się one w inny sposób niż kichanie i łzawienie z oczu :(

    A jeśli chodzi o twarożek to ja preferuję z samym szczypiorkiem, ewentualnie rzodkiewką i śmietaną :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. latem zawsze męczy mnie kichanie i oczy. Ale cóż, przeżyć trzeba ;)

      Usuń
  2. Pasta bardzo apetycznie wygląda, a alergii współczuję.
    Wymęczy Cię na maksa - jak nie kichanie to po lekach senność :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja się wtedy śmieje, że zaczynam być uczulona na leki na alergię....

      Usuń
  3. Moje sukienki też się doczekały, bo przez kilka dni nosiłam spodnie...Alergia to i moja codzienność...
    A pasta idealna na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  4. myślę że to jest bardzo dobre:)

    OdpowiedzUsuń
  5. No popatrz jak żeśmy się zgrały! Jadłam bardzo podobną pastę dziś na śniadanie: tuńczyk, twaróg, jogurt, koperek i ogórek kiszony. Coś wisiało najwyraźniej w powietrzu:P Dzięki za wspólny, Błyskawiczny Piątek!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię takie pasty na kanapki :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twaróg zawsze jadam w wersji słodkiej i nie wiem, czy kiedykolwiek zrobię z niego taką pastą :)
    A co do alergii to bardzo się cieszę, że mnie ona nie dotyczy, ale z tego co obserwuję, w każdej chwili może się to zmienić, bo u coraz większej liczby dorosłych się zaczynają objawy ;/ W centrum, poza Cladosporium jest też spore natężenie Alternarii, wszystko przez te deszcze, które są akurat korzystne w przypadku pyłków pokrzywy i traw, których także w centrum jest wysokie stężenie, eh ;/
    Dużo zdrowia Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojej babci alergia wyszła na 75 urodziny. Mój tata po 50 zaczął chorować. A ja mam tak od urodzenia. Różnie z tym bywa niestety :(

      Usuń
  8. alergia niemiła sprawa...ech...
    sałatka super, w tym wydaniu jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna odmiana pasty twarożkowej. Wypróbuję:_

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam różnego rodzaju pasty kanapkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Skoro tuńczyk to nie dla mnie :P
    Współczuję problemów z alergią.

    OdpowiedzUsuń
  12. Współczuję alergii :( Pamiętam jak kiedyś miałam jej silne objawy - oczy łzawią, zatkany nos (do tego stopnia, że nie ma czym oddychać).Człowiek chciałby się przespać a nie da - nic nie da się zrobić :( Współczuję i mam nadzieje, że te objawy będą zanikać. Trzymaj się <3 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, chociaż ja mam akurat całoroczną, ale faktycznie latem i wiosną jest najgorzej.

      Usuń
  13. bardzo ciekawy przepis na pastę, muszę wypróbować :) a alergia to przykra sprawa ;(

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Współczujemy takiej alergii :( Nasza siostra na przykład puchnie kiedy zje banany lub fistaszki i wyjdzie na słońce.... tylko jej już na to żadne tabletki nie działają :(

    Pasta świetna, lubimy taką bardzo i z ogóreczkiem musi smakować najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. alergię na słońce mam, na szczęście tylko objawia się wysypką

      Usuń
  15. Znam ją w nieco innej wersji.
    Jest po prostu genialna.
    Ach, zdecydowanie moje gusta. Chcę dziś taką zjeść! :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Twarożek plus ryba to mega smaczne połączenie. Lubię takie ekspresowe pasty :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...