Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

czwartek, 6 lipca 2017

Manna z matchą

Wiecie jak to wspaniałe uczucie byłoby przeżyć dzień bez deszczu ? Ten dzień kiedy parasolka grzecznie leży w torbie . Bezczynnie. Bezrobotna. Po deszczowym wtorku, przyszła dość ładna środa. Wróć. Nieprawda. Środa była deszczowa, pochmurna i zimna. Może kiedyś lato wróci? Moje letnie sukienki niszczeją w szafie w oczekiwaniu na lato. Czas pokaże czy pogoda zmieni się na lepsze. W każdym razie w oczekiwaniu na to lato trzeba zbierać siły. Bo czeka się już sporo, a to wiadomo, nadwyręża lekko ciało i ducha. To oczekiwanie osłodziłam sobie pyszną kaszą manną z dodatkiem miodu lawendowego i matchy. Wyszło bardzo ciekawe połączenie smaków. Lekko ziołowe, intensywne w smaku, ale i z nutką delikatności. Taką mannę można jeść codziennie. Jestem pewna, że jak spróbujecie to nie będziecie mogli przestać jej sobie serwować. Lubię ją zarówno na śniadanie, jak i na słodką kolację. Sama nie wiem kiedy lepiej smakuje! Wy też musicie spróbować, zobaczcie jakie to proste.

Składniki:
300 ml mleka
5 łyżek kaszy manny
1 czubata łyżka Matchy
1 czubata łyżka miodu lawendowego
Truskawki
Kilka pełnoziarnistych ciasteczek kokosowych


W garnuszku podgrzewam 200 ml mleka. W reszcie mleka rozprowadzam matchę, dokładnie mieszam by nie było grudek, na końcu wsypuję kaszę mannę.
Gdy mleko zacznie się gotować delikatnie dodaję "zieloną" mieszankę. Mieszam i gotuję około 5 minut. Kasza powinna wchłonąć mleko i zgęstnieć. Dodaję miód, dokładnie mieszam.
Kaszę podaję z truskawkami i pokruszonymi ciasteczkami.

33 komentarze:

  1. Świetny kolorek :)
    A lato przyjedzie - zobaczysz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję-dziś nie pada ;) choć bez ciepła nadmiernego, ale może być;

      Usuń
  2. Mam matchę, którą muszę szybko zużyć - może zrobię taki deser?;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przed chwilą wypiłam matchę latte. Na gwałt zużywam zakupione zapasy, bo termin przydatności do spożycia tej herbatki nie jest długi. Zielona manna wygląda bardzo efektownie. Jej smak też pewnie rewelacyjny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne, chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do manny niestety nie jestem w stanie się przekonać :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wszelkie propozycje z matchą. Chyba się skuszę czym prędzej :)
    Manny w takiej wersji nie próbowałam.
    Pozdrowionka wakacyjne. Miłego popołudnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe połączenie smaków :) A najważniejsze, że dziś na Pomorzu wyszło w końcu słońce! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj wyszło, gdyby tak jeszcze z 5 stopni było więcej byłoby super:)

      Usuń
  8. Nigdy takiej nie jadłam, ale bardzo chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam produkty, może zrobię sobie taki deserek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysłowy deser :D Pyszny i zdrowy, a do tego ma cudowny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie pamiętam już, kiedy ostatnio jadłam mannę, ciekawa kompozycja :)
    Też czekam na lato - chyba nigdy wcześniej nie chodziłam w lipcu w swetrze i wodoszczelnej kurtce jednocześnie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie tak samo, oby lato przyszło.

      Usuń
  12. Super pomysł na kaszę mannę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam kasze manne, wychowalam sie na niej i teraz uzywam czasem jako zagestnika. Ciekawa jestem jak wyjdzie na mleku roslinnym. Musze tez sprobowac w koncu matchy bo wszedzie ją ostatnio widze i jestem ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno wyjdzie, polecam migdałowe ;0

      Usuń
  14. Matcha stanowi dla mnie zupełnie obcy smak :) Ale mannę bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Matcha- kocham,pięknie wygląda❤

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie bym spałaszowała taką porcyjkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaki fajny pomysł na grysik w trochę innym wydaniu! Na pewno by mi posmakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  18. I z ciachami super :D
    Niestety cały tydzień ma padać a my nastawiłyśmy się na sport na świeżym powietrzu :/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...