Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 2 czerwca 2017

Oreo Tiramisu

Błyskawiczna wariacja na temat tiramisu. Deser w 5 minut, błyskawiczny, prosty, i oczywiście bardzo smaczny. Idealnie będzie pasować na początek weekendu. Na taki czas kiedy można spokojnie zaplanować najbliższe dni i na chwilę się po prostu zatrzymać. Nie mam wielkich wymagań wobec najbliższych dni. Mam nadzieję,że po prostu będą zdrowe. Ostatni przekichany weekend nie był najlepszy. A pamiętam,że jako dziecko uwielbiam te małe chorobowe przerwy od szkoły i obowiązków. A jak mi było żal kiedy mi się poprawiało! Kiedyś pałałam taką niechęcią do pójścia do szkoły po 7 dniowej labie związanej z zapaleniem gardła, że godzinę stałam boso- zimą na zimnych kafelkach w łazience. Poświęciłam się bardzo, licząc na przychylność losu i powrót chrypy. Niestety, chrypa nie wróciła. Straciłam tylko godzinę i nieco godności 13 letniej dziewczynki, która marzyła o tym by przedłużyć zwolnienie i nie musieć rano wstawać. Od tamtej pory przeszło mi udawanie, albo raczej inicjowanie. Do tego stopnia, że raz kłóciłam się z wychowawcą, który kazał mi iść do domu bo mój kaszel mu przeszkadza, że to żaden problem, i zapalenie oskrzeli nie jest chorobą śmiertelną. Na swoje usprawiedliwienie mam to, że to była klasa maturalna i bardzo zależało mi na czerwonym pasku. Błędy młodości. Było, minęło. Teraz irytuje mnie każda infekcja, która każe mi zostać w domu i wybija z rytmu. Bo powroty do pracy po dwóch dniach nieobecności są niczym przy powrocie do szkoły. Tam przynajmniej obowiązywała taryfa ulgowa, i wracających do zdrowia się nie pytało na ocenę. A w pracy? W pracy klientów nie obchodzi, że mnie nie było. Ja muszę wszystko wiedzieć, gasić nie moje pożary i zawsze być uśmiechniętą. Na szczęście wszelkie drobne stresy można skutecznie zresetować odpowiednim deserem.
Przepis dodaję do akcji Błyskawiczne Piątki 



Składniki:
200 gramów mascarpone
300 ml śmietanki kremówki
1 łyżka cukru pudru
6-7 ciasteczek Oreo
Ekstrakt migdałowy

Śmietankę ubijam z ubijam z cukrem na sztywno. Delikatnie dodaję serek mascarpone i parę kropli ekstraktu.
Kruszę ciasteczka. Na dno naczynek w jakich będziemy serwować deser wykładamy krem, na to porcję ciasteczek, znów krem i ciasteczka.
Deser chłodzimy przez minimum kwadrans.





45 komentarzy:

  1. Wow!
    Deser jak marzenie.
    Kto z nas nie lubi Oreo?
    Wymyśliłaś to perfekcyjnie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda super, ale dla mnie to już by było za tłuste - nie przepadam za mascarpone. Ale oreo to bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja za mascarpone nie przepadam o dziwo, ale są pewne desery które z nim lubię ;)

      Usuń
  3. Zostało coś jeszcze dla mnie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny deser :) Mogłabyś się podzielić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. mascarpone i śmietankę kupiłam wczoraj, bo łazi za mną jakiś fajny deserek. Nie mam, niestety, oreo, więc zastąpię je biszkoptami. Mam nadzieję, że też będzie pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak jak za samym solo Oreo nie przepadamy tak wszelkie desery z jego udziałem kochamy :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie połączenie to istna bomba! To powinno być zakazane, bo jak tu się teraz na czymś innych skupić, haha :)

    OdpowiedzUsuń
  8. o rany to wygląda przepysznie. Z przyjemnością bym spróbowała

    OdpowiedzUsuń
  9. O kurczę to musi być doskonałe w smaku :D Tiramisu wielbię, a w połączeniu z Oreo to musi być rewelacja :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Życzę Ci aby to był koniec z chorobami a w pracy za bardzo Ciebie nie męczyli :) A deserek? Prezentuje się świetnie - tak kremowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno smaczne, choć średnio mi Tiramisu z Oreo pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie przepadam za Oreo, więc przepis nie dla mnie niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  13. a ja bym zjadła coś słodkiego a tu jeszcze taki bajer <3

    OdpowiedzUsuń
  14. oj kusisz, muszę kiedyś zrobić takie cudo :)
    Z chorobami tak jest, w dzieciństwie najlepsze co może się trafić, a w dorosłości tylko robi się zaległości przez to.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...