Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

sobota, 1 kwietnia 2017

Sernik z wiśniami

Sernik. Moja wielka miłość, nie ma co udawać. Już tydzień temu za mną chodził. Był cierpliwy, niczym zakochany 14 latek. Nieco nieśmiały, ale jaki skuteczny. W końcu się doczekał, zaproszenie na spotkanie zostało przyjęte. Niczym pryszczata 13 latka z radością szykowałam się na spotkanie z moim wyśnionym sernikiem. Tym  razem z tęsknoty za letnimi miesiącami do ciasta dodałam wiśnie. Mała to była zmiana, bo przepis-na prośbę  mej mamy, był bardzo tradycyjny. Bez spodu, tradycyjnie 8 jajek, wiejski twaróg, i ten mały,acz znaczący dodatek. Wiśnie. Chociaż z kompotu, to przywołujące letnie wspomnienia. Sernik z wiśniami smakuje wybornie, wspaniale, po prostu idealnie. Owoce dodają subtelnej słodyczy, sok z wiśni zaś sprawia, że ciasto jest niezwykle delikatne i jeszcze bardziej kremowe. Myślę,że ten sernik nie tylko będzie idealnym towarzyszem luźnych weekendów, ale również wspaniale będzie prezentował się na świątecznym stole. Delikatny, ale i ciężkawy. Konkretny sernik, na konkretny sernikowy głód. Ja dziś się nim zajadałam. Bo sobie na to zasłużyłam. Sobotę miałam pracującą. Wiosenne porządki w firmie poczynione. Miło się wróciło do domu, w taką piękną sobotę i mieć w zanadrzu kawałek takiego ciasta. Dobry sernik, odpędzi każde, dosłownie każde zmęczenie i wprowadzi w idealny nastrój.
Przepis dodaję do świątecznej edycji akcji Błyskawiczne Piątki


Składniki:
1 kg twarogu wiejskiego śmietankowego
8 jajek
8 łyżek cukru kokosowego
1,5 paczki budyniu waniliowego
Sok z połowy cytryny
200 gramów wiśni z kompotu

Dodatkowo :
Masło i bułka tarta do formy, szczypta soli



Żółtka oddzielam od białek, ukręcam je z cukrem do białości. Partiami dodaję twaróg- trzykrotnie zmielony. Kiedy masa jest idealnie połączona dodaję proszek budyniowy i sok z cytryny. Ubijam białka na sztywno ze szczyptą soli, delikatnie dodaję do sernikowej masy i łączę składniki.


Tortownicę smaruję masłem i wysypuję bułką tartą. Wylewam sernik do formy, na wierzchu układam odsączone wiśnie. Piekę ciasto przez 75 minut w 190 stopniach. Na dnie piekarnika warto włożyć naczynie z wodą, dzięki temu sernik będzie wilgotny i pięknie wyrośnie. Do całkowitego wystudzenia trzymam ciasto w piekarniku, a potem chłodzę w lodówce do czasu podania.


Moje rady
Jeżeli lubicie serniki na spodzie, ten sernik możecie przygotować na spodzie z kruchego ciasta -najlepiej czekoladowego, albo  z pokruszonych kakaowych herbatników.





62 komentarze:

  1. Oj zjadłabym kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne i apetyczne ciacho :) Uwielbiam serniki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały :-) porywam duży kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny serniczek :) Kusi niesamowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernika z wiśniami nie jadłam, ale Twój bardzo zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj tak, na spodzie kakaowym smakowałby wybornie - uwielbiam połączenie wiśni i kakao :) A patent z blaszką z wodą wypróbowałam, jak ostatnio piekłam sernik - wszyscy się zachwycali, że nie wyszła zbita, ciężka masa, którą ledwo da się przełknąć, tylko soczysta chmurka :) Lubię takie serniki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście wolę takie ciężkie, tradycyjne serniki piec bez spodu,te bardziej kremowe, z dodatkiem śmietany zaś lubię ze spodem:)

      Usuń
  7. Wygląda smakowicie! Również uwielbiam serniki. Byleby nie z rodzynkami, bo ich nie cierpię ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja serników nie lubię, więc po raz pierwszy jak patrzę na Twoje zdjęcia, to nie zazdroszczę ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie połączenie sernika i wiśni.
    Poproszę o kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy nie jadłam sernika bez spodu!
    Ehh to jest właśnie coś czego się obawiam lekko przy diecie wegańskiej- że nie będę się potrafiła powstrzymać przed spróbowaniem sernika:) Dlatego dopuszczam po prostu taką możliwość, tym bardziej, że moja ciocia piecze genialne serniki! Z wiśniami, nawet tymi z kompotu prezentuje się super apetycznie:) chodził chodził za tobą i w końcu cię dopadł:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o takim serniku jeszcze, co jest dziwne - bo jestem sernikową maniaczką. Zachęciłaś mnie, aby sobie taki przygotować.
    Pysznie wygląda.
    Pozdrowionka! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z wielką przyjemnością spałaszowałabym kawałek takiego serniczka. Piekłam z brzoskwiniami i ananasem, z wiśniami - jeszcze nie.

    OdpowiedzUsuń
  13. ja lubię tylko serniki na zimno:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zdecydowanie wolę te pieczone:)

      Usuń
  14. Idealnie bo praktycznie sama masa serowa i owoce :D
    Odkąd od rana zobaczyłyśmy go na IG wiśnie nie dawały nam spokoju i dobrze, że jeszcze miałyśmy ostatni słoiczek domowego dżemu wiśniowego xD Właśnie zjedzony :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam wszelkie odmiany serników - zarówno te pieczone, jak i na zimno. A ten wygląda obłędnie, z chęcią bym skosztowała! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda mega pysznie!
    Pozdrawiam,
    DaisyLine

    OdpowiedzUsuń
  17. Sernik to podstawa każdych świąt. A podstawą dobrego sernika jest twaróg!
    Twój sernik wygląda świetnie. I z pewnością tak samo smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie mam zdolności kulinarnych, ale spróbuje Twojego przepisu. A nuż się uda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, przepis jest wyjątkowo wręcz prosty:)

      Usuń
  19. Z wiśniami jeszcze nie robiłam sernika, chętnie bym spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przypomniałaś mi, że dawno sernika nie piekłam...

    OdpowiedzUsuń
  21. ja również kocham serniki wszelakie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ostatnio robiłam wersję fit ale była pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy nie jadłam sernika z wiśniami,ale wygląda apetycznie ❣

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...