Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 14 kwietnia 2017

Błyskawiczna pasta jajeczna z rzodkiewką

Dziś nie będzie świątecznie. Będzie przedświątecznie. Dosłownie pochłonęła mnie kuchnia. Trwa produkcja mazurka. Ciasto na szpekuchy już dojrzewa. Pasztet odpoczywa po pobycie w piekarniku. A jeszcze trzeba piec sernik i drożdżową babę! A kiedy pokroić warzywa na sałatki? Kiedy zetrzeć ostatnie, uparte pyłki kurzu? Dziś zdecydowanie nie będzie u mnie obiadu. Zresztą i tak mamy post. Będą kanapki. Będzie pasta jajeczna, ostatnio niemal codziennie jem jajka. Jestem wyznawcą teorii, że kiedy organizm czegoś potrzebuje, to trzeba mu to coś dać. Mój organizm woła-chcę jajka, więcej jajek. Jajka na twardo soute mogą się łatwo znudzić, więc zamiast tego robię różne pasty. Ostatnio 3 razy pod rząd tę pyszną pastę z rzodkiewkami. Jest szalenie wręcz prosta, bardzo wiosenna, delikatna w smaku. Po prostu przepyszna. Urozmaica śniadanie i sprawia, że zwykłe kanapki są ciekawsze w smaku i wyglądzie.
Dzisiejszy dzień jest precyzyjnie zaplanowany. Przez większą część dnia,oddawać się będę kulinarnym zajętościom, a wieczór poświęcam na duchową część Świąt. I pomyśleć, że kiedyś Święta mnie irytowały. Im jestem starsza tym bardziej doceniam ten piękny czas. Takie chwile wyciszenia i refleksji, potrzebne są w w końcu każdemu z nas, Życzę Wam miłego krzątania się w kuchni, doglądania mazurków i żurku. Ja wracam do świątecznego centrum dowodzenia, czyli do kuchni.



Składniki:
2 duże jajka
5-6 rzodkiewek
Łyżka majonezu
Sól
Pieprz
Natka pietruszki
Szczypta słodkiej papryki
Szczypta suszonej bazylii
Kiełki

Jajka gotuję na półtwardo, obieram ze skorupki, rozgniatam widelcem. Rzodkiewki i pietruszkę siekam, dodaję do jajek, łącze z majonezem. Solidnie doprawiam. Pastę podaję z żytnim pieczywem i kiełkami.

36 komentarzy:

  1. Uwielbiam pasty jajeczne.
    Jak najbardziej propozycja do wypróbowania.
    Tym bardziej, że zakupiłam zapas rzodkiewek :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pasty jajeczne :) Pyszna i szybka propozycja na smaczne śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam połączenie jajek na twardo z rzodkiewką :) I też mam ostatnio fazę na jajka.
    A ja pościerałam kurze, upiekłam sernik, zrobiłam mazurka, zaraz lecę na zakupy - jutro sałatka jarzynowa, jajka faszerowane, dzisiaj mama upiecze mięsa, więc praca wre :) A tata do odkurzacza, a co! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Proste i PRZEPYSZNE :-) Powodzenia z przygotowaniami :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie pasty, a muszę przyznać, że z rzodkiewką jeszcze nie próbowałam! Powodzenia w przygotowaniach i Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychotka, idealna pasta na sobotnie śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, też mam ochotę na rzodkiewkę, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszna ta pasta, u mnie już po świątecznej krzątaninie można odpocząc i się zadumac nad ich sensem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie też po, plan na jutro jest, można pomyśleć o innej stronie świąt.

      Usuń
  9. Bardzo apetycznie wygląda ta sałatka.

    OdpowiedzUsuń
  10. trafiłaś idealnie na te jajeczne zachcianki- teraz w święta możesz jeść ich do woli! ciekawe ja będzie wyglądał twój jutrzejszy koszyczek- ja tam widzę co najmniej ze 20 sztuk:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, będą 3 jajka, jak zawsze ;)

      Usuń
  11. Nigdy nie jadłam żadnej pasty jajecznej, ale może kiedyś coś podobnego zrobię, choć nie wiem czy to moje smaki :P
    A co do świątecznych przygotowań, to dziś tylko upiekłam sernik :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja takich jajecznych zachcianek nie mam :) Pasta z pewnością smaczna - idealna dla wielbicieli jajc :D

    Co do przygotowań to na jutro zostały tylko drożdżowe makowce :) Dzisiaj z rana byłam z rodzicami na zakupach, potem piekłam: miodownik i sernik. Zrobiłam buraczki z chrzanem, mama ugotowała bigos a jeszcze koszyczek trzeba przygotować:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero dziś jajka farbuję ;) Przede mną najgorsze, szpekuchy i sernik ;)

      Usuń
  13. Mnie kuchnia też pochłonęła. Niestety jutro powtórka z rozrywki, bo poszło nie tak, jak planowałam, ale cóż ;) Bardzo fajny pomysł na pastę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pasty jajeczne mogłabym jeść non stop,pycha <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Rzodkiewki super chrupią w takim zestawieniu :D Pycha :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Idealna na Świąteczne śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię wszelkiego rodzaju pasty są pyszne

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...