Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 5 marca 2017

Ciasteczka ryżowe z masłem orzechowym

Te ciasteczka powstały z pilnej potrzeby dostarczenia organizmowi czegoś słodkiego, przy jednoczesnej niechęci do zakupów. Potrzebowałam czegoś co błyskawicznie poprawi mi nastrój i zapełni dom ciasteczkowym zapachem. Poszłam więc do kuchni, przejrzałam szafki i przepis stworzył się praktycznie sam. Ryżowe płatki, masło orzechowe i jajko. I prawie gotowe. Przepyszne, maksymalnie chrupiące i bezapelacyjnie, jedne z najprostszych ciasteczek na świecie. Wystarczy bowiem zmieszać parę składników, uformować ciasteczka i upiec. I tyle.Sprzątanie zostawmy zmywarce, a sami zajmijmy się jedzeniem. To chrupanie może jednak uzależnić, żeby nie było,że nie ostrzegałam. Dzięki płatkom ryżowym ciasteczka są naprawdę niesamowicie wręcz chrupiące. Ale w środku delikatne, dzięki masłu orzechowemu, które po upieczeniu zamienia się w bardzo kremową masę. Powiem Wam w sekrecie, że od tych ciastek nie można się oderwać. Moja mama zjadła 5 za jednym zamachem i wciąż było jej mało. Już podczas pieczenia nasze zmysły wariują, ciasteczka są bowiem wyjątkowo aromatyczne, intensywnie orzechowe i karmelowe. To po prostu nieziemskie połączenie smaków. Istna poezja. Do tego tak szybko się je robi,że można bez problemu przygotować je z rana, albo po powrocie z pracy. Są praktycznie bezproblemowe, każdy będzie potrafił je upiec. I wyjdą każdemu. Spróbujcie koniecznie.


Składniki:
 3 czubate łyżki masła orzechowego ( kremowego, polecam Go On, bo ma idealną konsystencję)
7 czubatych łyżek płatków ryżowych
1 jajko
3 łyżki brązowego cukru
Parę kropli esencji waniliowej


Masło orzechowe ucieram razem z cukrem, dodaję jajko i wanilię, mieszam dokładnie aż wszystkie składniki się połączą. Na koniec dosypuję płatki ryżowe, łącze z masą orzechową. Ciasto będzie gęste i kleiste. Łyżką formuję ciastka- mi wyszło 14 ciastek, raczej większych.
Ciasteczka piekę 15 minut w 185 stopniach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, delikatnie zdejmuję jeszcze ciepłe z blachy i przekładam na talerz.

Moje rady:
W tym przepisie nie używajcie białego cukru, stewii czy ksylitolu. Brązowy cukier  zapewni karmelowy posmak i idealną chrupkość. Polecam też trzcinowy albo kokosowy.

Warto zwiększyć ilość składników i upiec o parę sztuk więcej. Na drugi dzień pokruszcie ciasteczka i dodajcie do jogurtu bądź mleka. Powstanie przepyszne śniadanie.










74 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. i do herbaty też:) ale polecam z cappuccino:)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. to wpadaj teraz, a nie,będziesz niebawem, zapraszam serdecznie;)

      Usuń
  3. Zmywarki w domu nie mam, więc to mały minus, ale takie pyszności wynagradzają niedogodności :D Płatki ryżowe dodałam ostatnio do granoli i były właśnie przepysznie chrupiące, więc w tym przepisie wyobrażam sobie, jak genialnie musiały smakować <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie spróbuj tych ciasteczek, to tylko jedna miska brudna,więc brak zmywarki nie męczy:)

      Usuń
  4. Wypieki z masłem orzechowym są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do pochrupania przy ulubionym serialu albo niedzielnej kawce idealne <3 I to masło orzechowe <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie sprawdzają się przy serialu:)

      Usuń
  6. Proste i na pewno bardzo pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy pomysł na ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pochrupałabym;) Chyba nigdy nie jadłam płatków ryżowych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smakują jak ryż, ja lubię je robić na śniadanie-gotują się w minutę:)

      Usuń
  9. Cudowne ciacha, płatki ryżowe super się nadają na ciasteczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mam płatków ryżowych w kuchennych zapasach, ale posiadam gryczane. Będzie zatem wariant gryczany. Zobaczymy, "czy się upiecze"? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gryczane robiłam, co prawda z bakaliami,bez masła orzechowego,ale też wyszły boskie:)

      Usuń
  11. Uwielbiam takie zdrowe słodkości do chrupania, porywam kilka ciasteczek do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie ciasteczko to chętnie bym schrupała. :-) Będę musiała wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba z tonę byśmy musiały zrobić aby się nimi zadowolić <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam. Ale pysznie się prezentują! Dawno takich wspaniałości nie jadłam. Super :) Z chęcią bym spróbowała. Bardzo lubię takie smaki, tak wspaniale podane. A jak już wyczuwam masło orzechowe - jestem ukontentowana. Pozdrowionka serdeczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie szybkie ciasteczka są najlepsze żeby zabić głód słodkościowy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny prosty i szybki przepis, czyli to co lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  17. prosta i pychota :D czegoż chcieć więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszne ciasteczka! :) Rozumiem potrzebę dostarczenia organizmowi czegoś słodkiego ... ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciasteczka z płatków widziałam dziś w sklepie.
    To kiedy mogę Ci podac adres do podesłania tych pyszności? xD

    OdpowiedzUsuń
  20. ciasteczka pierwsza klasa

    OdpowiedzUsuń
  21. Aż się jeść chce :-) pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam mieć w szafce takie smakołyki. Staram się stawiać na domowej roboty słodycze i zawsze mieć coś w zanadrzu na wypadek gorszego nastroju lub spadku glukozy. A od czasu do czasu również u gości poczęstuje!

    OdpowiedzUsuń
  23. Na pewno pyszne, lubię smak masła orzechowego :)

    OdpowiedzUsuń
  24. brązowy cukier nadaje wypiekom niepowtarzalny smak, często dodaję go do wypieków

    OdpowiedzUsuń
  25. Takie ciasteczka dobrze zrobić i mieć schowane w pudełku na tzw. "czarną godzinę" Och, pysznie, kusząco wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  26. chyba byłabym lepsza od mamy i zjadłabym ze 7 na raz;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Z masłem orzechowym , pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Kusisz tak, że naprawdę ciężko się oprzeć... :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...