Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 1 marca 2017

Błyskawiczny obiad z makaronem

Lubię mój dom. Lubię też odc czasu do czasu wyjechać i zatęsknić. Lubię też do niego wracać. To czego nie lubię to pustawa lodówka. Bo przed weekendem nie uzupełniłam zapasów, a jako,że wróciłam w niedzielę po 22, czasu na zakupy nie było. Po pracy byłam tak wykończona-dwa dni totalnego nicnierobienia, zebrało swoje żniwo, że zakupy odłożyłam na czas po obiedzie. W każdym razie na czas po odpoczynku. Sama nie wiem skąd to się bierze, ale zawsze kiedy tylko wrócę po małej przerwie do pracy, pełna zapału i energii, to nadmiar klientów, oczywiście wyjątkowo męczących, nadmiar zleceń, zamówień, ofert i dziwnych zapytań sięga zenitu. Tak sięga,że mój cały zapał koło 9 rano zostaje unicestwiony. Całkowicie zanika i zostaje desperacka próba ogarnięcia chaosu, połączona z desperackim patrzeniem na zegarek,kiedyż to wybije magiczna godzina 15.30. Najczęściej ta godzina wybić nie chce. Ale w końcu się zjawia. I wiem,że czas na obiad. Dziś będzie prosto, szybko, smacznie i postnie, czyli idealna propozycja na dzisiejszy dzień. Nie wiem czemu,ale bardzo polubiłam to danie. Jest naprawdę smakowite, a jego przygotowanie nie zajmie więcej czasu niż ugotowanie makaronu. Warto mieć takie błyskawiczne przepisy w zapasie, by w kryzysowej chwili móc je błyskawicznie wykorzystać i szybko cieszyć się obiadem.



Składniki:
Makaron spaghetti ( 3 garście)
3 jajka
6 pomidorków cherry
3 ząbki czosnku
Duża łyżka oliwy do smażenia
Łyżeczka klarowanego masła
Sól
Pieprz
Natka pietruszki

Gotuję makaron- al dente w dużej ilości solidnie osolonej wody.
Na rozgrzaną oliwę wrzucam bardzo drobno posiekane ząbki czosnku. Gdy staną się lekko złote,  dodaję pokrojone na połówki pomidorki, podsmażam dosłownie 1,5 minuty-pomidorki mają bardzo delikatnie zmięknąć.
Na drugiej patelni rozgrzewam klarowane masło, smażę jajka sadzone, doprawiam solą i pieprzem.
Odcedzam makaron, łączę z go z pomidorkami i czosnkiem, na wierzchu kładę jajka sadzone, posypuję natką pietruszki.





70 komentarzy:

  1. Świetny obiadek, szybko i bardzo smacznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie kryzysowe przepisy☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł ;) Szybko i smacznie ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. szybko, smacznie i prosto:D takie przepisy lubie najbardziej!
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś moim kryzysowym obiadem był makaron z jajkiem - ugotowany makaron smażyłam z roztrzepanym jajkiem i przyprawą kebab-gyros. Ale ta opcja zdecydowanie bardziej mi odpowiada!

    OdpowiedzUsuń
  6. i to jest świetny pomysł na kryzys :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Często te proste i szybkie w przygotowaniu dania są smaczniejsze niż te "na bogato".

    OdpowiedzUsuń
  8. Też nie znoszę pustej lodówki. Lubię mieć wybór ;) Ale znam ten ból, kiedy jakoś tak schodzi, że nie ma kiedy iść na zakupy, albo najzwyczajniej w świecie się nie chce.
    Fajne to danie stworzyłaś. Bardzo mi się podoba. Niezwykle smakowite i proste, ale na pewno pyszne.
    Pozdrowionka serdeczne! :) Miłego popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Całość wygląda smakowicie. To jakby wariacja pewna na temat spaghetti carbonara. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Obiadek w sam raz dla zabieganych. Prosto, szybko i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Makaronu z jajkiem w takiej postaci nigdy nie jadłam, ale kiedyś robiłam często spaghetti z jajecznicą :D
    Czekam na sezon na takie pomidorki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spaghetti z jajecznicą nie jadłam jeszcze:)

      Usuń
  12. Jak spaghetti to ja się juz ustawiam w kolejce po porcyjkę takiego dania :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny pomysł na szybki obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny obiadek :-) do zrobienia w kilka chwil :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie jedzonko to ja lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja miałam inny błyskawiczny przepis na makaron gdy jeszcze jadłam mięso- z tuńczykiem w sosie własnym plus taki pyszny i zdrowy sos pomidorowy z bazylią (gotowy) i cebulka- 10 minut na patelni i pyszne sycące danie gotowe:) Teraz nie narzeka i robię wegańskie wersje których jest bardzo dużo na szczęśćie:) zauważyłam też ze zawsze mam jakieś zapasy typu puszki, makaroy, ryże, warzywa korzeniowe itp więc z głodu umrzeć nie mogę nawet jak zakupy odkładam cały tydzień:)

    OdpowiedzUsuń
  17. To taki mój autorski pomysł przyrównania obydwu dań. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. mi by wystarczyło jedno jajo:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to są dwie porcje;)

      Usuń
    2. a to chyba że tak;p choć dla chłopa to pewnie byłoby na raz ;p

      Usuń
  19. jeszcze nigdy nie jadłam takiego połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Takie dania to ja lubię, szybkie i smaczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. "Błyskawiczne" - to coś dla mnie! :D
    Mam nadzieję, że wyjdzie smacznie. :P

    OdpowiedzUsuń
  22. JEst to zdecydowanie przepyszny miks smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  23. oj tak warto mieć błyskawiczne przepisy pod ręka:) dlatego porywam Twój z ochotą:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Makaron z jajkiem to był kiedyś u nas obiad awaryjny, gdy brakowało czasu na coś bardziej wyrafinowanego. Ale ale, mimo swej prostoty ten Twój właśnie jest taką wersją luksusową;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pyszny obiad. Biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  26. O to w takim razie życzę odpoczynku długiego od takich remontów dłuższych niż parę tygodni. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Prosty, idealny przepis! :) Co do powrotu do pracy po kilku dniach wolnych ten chaos i oczekiwanie do wyjścia :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię błyskawiczne dania z makaronem! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. No pysznie to wymyśliłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Warto mieć taki przepis w głowie w przypadku braku czasu czy składników ;) Też nie lubię pustek w lodówce ;p

    OdpowiedzUsuń
  31. Obiad jak najbardziej na tak. Prosty i smaczny. :)
    A wolno spytać gdzie pracujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w mojej przyszłej firmie:) branża okuć aluminiowych.

      Usuń
  32. Lubię takie szybkie pomysły, choć ja wolę sadzone z ziemniakami.

    OdpowiedzUsuń
  33. Szybko i smacznie, idealne na dzień kiedy zmeczona wracam z pracy i nie chce mi się gotować :P

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...