Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 24 lutego 2017

Zimowe muffinki z Nutellą

Kardamon, cynamon i gałka muszkatołowa. Te aromaty zdecydowanie pasują do zimowych deserów. Wspaniale pachną, rozgrzewają i kojarzą się z domem. Dziś proponuję przepis na naprawdę błyskawiczne muffinki, które nie tylko wspaniale smakują, ale i cieszą wszystkie zmysły. Do tego idealnie nadają do zjedzenia poza domem. Nie tracą formy ani smaku. Śmiało można zabierać je na większe i mniejsze spacery, i na mniejsze i większe wycieczki. Mnie czeka wyjazdowy weekend, dlatego też z samego rana przygotowałam mały zapas tych pysznych muffinek. Aromatyczne ciasto, wypełnione Nutellą, i lekko chrupiąca,cukrowa polewa. Mimo wszystko muffinki nie są zbyt słodkie. Wręcz przeciwnie. Są delikatne, trudno się od nich oderwać. I takie proste, wystarczy 5 minut i muffinki są w piekarniku. A potem nieco ponad kwadrans i mamy gotowe muffinki. Są idealne,i takie proste. Każdy sobie z nimi poradzi. Jeżeli macie dość pączków i tłustych faworków, to proponuję te zimowe muffinki. Idealnie pasują do pogody za oknem. Od rana sypie bowiem śnieg.
Jeszcze parę chwil w pracy, i czas spakować małą walizeczkę. Weekendzie, witaj.
Przepis dodaję do akcji błyskawiczne piątki.


                                                                         Składniki:

2 średnie jajka
250 gramów mąki orkiszowej tortowej ( albo pszennej)
100 ml mleka
Łyżka proszku do pieczenia
2 łyżki oleju
Łyżka cukru kokosowego
Łyżeczka cynamonu
Pół łyżeczki mielonych goździków
Pół łyżeczki kardamonu
10 małych (niepełnych) łyżeczek Nutelli



Na cukrową skorupkę
2 łyżki wody
4 łyżki cukru kokosowego
Szczypta cynamonu


Jajka ubijam z cukrem, następnie dodaję mleko i olej. W drugiej misce przesiewam mąkę z proszkiem do pieczenia i przyprawami, do suchych składników dodaję jajeczną mieszankę i mieszam całość-niezbyt starannie. Do foremek na muffinki wlewam po łyżce ciasta, wykładam łyżeczkę Nutelli, przykrywam niepełną łyżką ciasta. Muffinki piekę 18-20 minut w 185 stopniach.

Wodę mieszam z cukrem i cynamonem, gorące muffinki obtaczam w cukrze. Zostawiam do przestudzenia.




72 komentarze:

  1. Oj na weekendowe pieczenie taki przepis sprawdziłby się genialnie! 5 minut i są w piekarniku? To mi odpowiada. Pyszności.
    Pozdrowionka cieplutkie i udanego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam wszystko co z nutellą, a szczególnie muffinki! MNIAM! Ostatnio z lenistwa robię takie muffinki w mikrofali :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisałam sobie przepis i chyba zrobię je jutro. Uwielbiam muffiny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne maleństwa, u mnie dawno żadnych muffinek nie było ale w przyszłym tygodniu planuję nadrobić zaległości

    OdpowiedzUsuń
  5. Już samo robienie tych muffinek i styczność z całym słoikiem nutelli to świetna opcja na relaks time :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają super, lepiej niż niejedne pączki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie robiłam muffinek, ale za tydzień będę w rodzinnym domu, to takie upichcę - choć bez cukrowej posypki i nutellowego środka. W każdym razie, fajny przepis, który umili niejedno popołudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ smakowicie wyglądają! Spróbuje upichcić je:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój Staś od razu by Cię polubił. Kocha wszystko, co pachnie nutellą. Muffinki na pewno bardzo by mu smakowały. Mnie pewnie też. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Muffinek nigdy za dużo ;) szczególnie tak smakowitych :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki fajny patent na cukrowa posypkę na muffinkach! Na pewno wypróbuję :) Dzięki za wspólny Błyskawiczny Piątek!

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. a chłop to by już w ogóle szału dostał na sam ich widok xd

      Usuń
  13. Ja po tłustym czwartku mam detoks cukrowy, ale może juniorowi zrobię, bo on uwielbia muffinki.

    OdpowiedzUsuń
  14. podrzucę przepis siostrze :D w naszym domu to ona jest specjalistką od muffinów :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak świetnie wyrośnięte! Wyglądają cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Muffinki bardzo lubię. :-) Pysznie wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Babeczki Muffinki ja wszystkie was dziewczynki... ahahah I jeszcze nutella Pysznosci Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. nie wiem zupełnie czemu ale już od bardzo dawna nie robiłam muffinek! a one zawsze takie proste, szybkie i pyszne! muszę coś jutro zmajstrować, chyba będą ale z dżemem truskawkowym:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ładnie Ci wyrosły :) Najlepsze chyba w wersji na ciepło ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. great post! would you like to follow each other on gfc?
    let me know on my blog!
    xx, Rahel - www.justrahel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. ale bym zjadła taka mufinkę :) chyba trzeba iść do kuchni działać :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam Twoje przepisy, a babeczki wyglądają przepysznie! <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Noo nie. W tegoroczne ostatki jestem taka niedojedzona, że rzucam się na wszystkie słodkości w pobliżu. Znowu sie głodna zrobiłam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Muffinki prezentują się super! No i na pewno zachwycają smakiem i aromatem <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Jest nutella, jestem ja :D Pyszny deser!

    OdpowiedzUsuń
  26. mniam, kocham muffinki, jeszcze nie trafiłam na takie, które by mi nie smakowały ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Great post! Have a lovely Day! 💛💛💛

    OdpowiedzUsuń
  28. Jednym słowem szybko i smacznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. bardzo apetycznie wyglądają :) świetny pomysł z tą cukrową posypką :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Musze sobie w końcu zrobić jakieś mufinki, oraz poszukać zamienników:)Skusiłaś mnie

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam muffinki w każdej postaci,więc koniecznie muszę je upiec z tego przepisu ��

    OdpowiedzUsuń
  32. Nutella w muffinkach... Że sama na to nie wpadłam... :-(

    OdpowiedzUsuń
  33. podbieramy po jednej, wyglądają bosko :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...