Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

czwartek, 9 lutego 2017

Jogurtowe placuszki z czarnym bzem i gorącymi mandarynkami

Śniadaniowo się u mnie zrobiło. No cóż, zimne poranki nie zachęcają do sięgania po zimny jogurt i płatki. Syte, ciepłe i apetyczne śniadanie to coś czego mi trzeba w mroźny poranek. Dlatego też tym razem podałam jogurt w formie placuszków. Bardzo delikatnych, naturalnie słodkich i pysznych. Lekkie, rozpływające się w  ustach. Do tego porcja dżemu o ukochanym przeze mnie smaku czarnego bzu i mandarynki, tym razem na ciepło. Idealne śniadanie. Czekał mnie bardzo trudny dzień. Dzień pełen wyzwań i aktywności. Mówiąc szczerze od samego rana czułam się spóźniona i niepewna siebie. Ale po zjedzeniu takiego śniadania wrócił mi dobry nastrój i energia. Chociaż cały dzień sypał śnieg, a mróz przekroczył 10 stopni,to był naprawdę udany dzień.
Dziś jest jeszcze trudniej i jeszcze aktywniej. Praca nie daje o sobie zapomnieć nawet w domu. Byle do jutra i słodki weekend czas zacząć.



Składniki:
200 gramów jogurtu (kremowego,nie rzadkiego)
1 duże jajko
5 łyżek mąki orkiszowej tortowej
Skórka z połowy cytryny
Parę kropli ekstraktu z wanilii
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka klarowanego masła
2 łyżki Dżemu Łowicz 100 % Czarny Bez
2 mandarynki
Łyżka miodu

Roztrzepuję jajko z wanilią, dodaję skórkę z cytryny. Przesiewam mąkę z proszkiem do pieczenia, dodaję do jajka, łączę z jogurtem. Dokładnie mieszam masę. Na patelnię do smażenia naleśników ( bez tłuszczu) wykładam łyżką ciasto i formuję placuszki. Podsmażam je około minuty i nakładam na wierzch po niepełnej,małej łyżeczce dżemu z czarnego bzu. Gdy placuszki są usmażone od spodu, przekręcam je na drugą stronę i smażę około 2 minut. Zdejmuję je z patelni, i trzymam w cieple.
Na patelni rozgrzewam masło, wrzucam na nie cząstki mandarynek, dodaję miód i podsmażam aż owoce staną się miękkie,ale wciąż zachowają kształt-około 2 minut.
Placuszki podaję z gorącymi mandarynkami.







Prozdrowotne dżemy Łowicz na śniadanie – poznaj dobroczynną moc natury taką, że Łooo!

51 komentarzy:

  1. Ale mi smaka narobiłaś - placuszki, gorące mandarynki, no i ten bez. :-) Pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, gdyby mi ktoś podał takie na śniadanie...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie robiłam jeszcze jogurtowych placuszków, ale chętnie przetestuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. te gorące mandarynki kuszą :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają bardzo apetycznie, na zimowe dni idealne ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczególnie te gorące mandarynki dają czadu :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, że Twój dzień był udany pomimo tego mrozu. Szczerze mówiąc - ja już mam troszkę dosyć zimy. Marzy mi się ciepełko. Ale jogurtowe placuszki z pewnością fajnie poprawiłyby mi humorek. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne placuszki i super pomysł z tymi mandarynkami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Weekend już bliziutko, dasz radę :) Z chęcią bym zjadła takie placuszki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oby,oby dożyć do jutra do 16;)

      Usuń
  10. Fajny i w miarę szybki w wykonaniu przepis. Co prawda śniadań na słodko nie mogę jeść, ale jako podwieczorek chętnie przygotuję, może nawet jutro ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Prosty i szybki przepis do tego jeszcze słodki :) mniam coś dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie delikatne placuszki są świetnym pomysłem na śniadanie, a te konfitury są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jestem uczulona na wszelkiego rodzaju owoce. A szkoda, bo takie rzeczy kiedyś mogłam jeść i je uwielbiałam <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczne placuszki! :) Nie będę mogła zasnąć ... ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Uuuu. takich placuszków jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie jadłam jeszcze i z chęcią się skuszę! mniam

    OdpowiedzUsuń
  17. te gorące mandarynki mnie kupiły;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja chyba nie mogę zaglądać na takie blogi :D sama kocham gotować i uwielbiam robić takie przepisy jak twoje czy innych dziewczyn :) i jak tak dalej pójdzie to będę gruba :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak ja lubię takie placuszkowe śniadania! Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawe jak smakuje ten twój ulubiony dżem. Fajnie wyglądają te placuszki, zgłodniałam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...