Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 24 stycznia 2017

Wzmacniający napój mandarynkowy

Jak wiadomo,po chorobie człowiek sił ma mało. Ja również walczę ciągle z dość sporym osłabieniem i brakiem energii. Nawet nie sądziłam,że będzie tak duże. Owszem, kiedy miła lekarka potwierdziła moje przypuszczenia co do grypy,liczyłam się ze skutkami tej choroby. Ale nie sądziłam,że drugi tydzień będę czuła się jak pół własnego cienia. Albo i ćwiartka cienia. Nie mam sił, przeraża mnie prawie wszystko to co wymaga wstania z łóżka i ruszenia ręką i nogą. Ale od czego mamy kuchnię i koszyk na owoce pełen owoców? Ano od tego by przygotować sobie poranny napój wzmacniający. Duża dawka witaminy C stawia na nogi, miód zapewnia porcję zdrowej energii a przyprawy potęgują wzmacniający efekt i chronią przed następnymi chorobami. Taki napój to naprawdę pyszny sposób na poprawę nastroju i lepsze samopoczucie. Jeżeli brakuje Wam energii a pogoda za oknem nie nastraja pozytywnie, polecam mandarynkową przyjemność. Mi zaczyna pomagać ta mikstura.




Składniki:
4 mandarynki
100 ml wody mineralnej
3 cm kawałek imbiru
Szczypta cynamonu
Szczypta kardamonu
Szczypta kurkumy
Łyżka miodu


Wodę mineralną podgrzewam z posiekanym imbirem i przyprawami. Zostawiam do lekkiego przestudzenia, dodaję miód.
Z mandarynek wyciskam sok. Można użyć do tego sokowirówki, albo drobno pokrojone owoce włożyć do blendera i zmiksować-w takim wypadku należy przetrzeć je przez sitko.
Sok z mandarynek łączę z wodą z przyprawami i miodem, mieszam i od razu wypijam.

52 komentarze:

  1. Brzmi zachęcająco! Ja (klasycznie) popijam wodę z sokiem wyciśniętym z połowy cytryny i miodem. Czas spróbować napoju mandarynkowego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. masz dwa blogi? Bo na ty drugim nie cchą mi sie dodawać komentarze

      Usuń
  3. Wszystko, co mandarynkowe wpisuje się w moje gusta :) Zdecydowanie jestem na tak! Energetyczna moc!
    Pozdrowionka! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszotka :) Niestety nie mam nic, co by mi wycisnęło sok z mandarynek, ale często kupuję sok 100% mandarynkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja mikstura, poza cytrusami zawiera miód i kwas L - askorbinowy - prawdziwe doładowanie witaminą C :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie też jest miód, a witaminę c jem rano:)

      Usuń
  6. Mmm, uwielbiam połączenie cytrusów, miodu i korzennych przypraw :) Naprawdę świetnie rozgrzewają i wzmacniają. Miód oraz imbir to moje niezawodne sposoby na wzmocnienie. Życzę dużo zdrówka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie muszę sobie takki soczek zrobić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robię podobny napój na choróbsko ale z pomarańczy - zawsze mnie ratuję i stawia na nogi! Pozdrawiam! :* xmadebymex.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam sok z mandarynek, ale nigdy nie wpadłam na to żeby dodać do niego imbir oraz cynamon :)

    OdpowiedzUsuń
  10. imbir, mandarynki, miód - samo zdrowie, do tego przyprawy, które rozgrzewają i zwalczają wirusy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie "lekarstwo" to ja z chęcią przyjmę :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też walczę, jestem bardzo osłabiona po chorobie, normalnie ktoś mi zabrał całą energię. Pyszna miksturka :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. porcja zdrowia zawsze mile widziana :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszny i zdrowy napój :) Trochę energii o tej porze roku zawsze się przyda, więc na pewno go sobie przygotuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. A mi nie wolno cytrusów :( ale mi smaka narobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja cytrusy rzadko mogę jeść na surowo, ale czasem się skuszę:)

      Usuń
  16. Takiego napoju to nigdy nie piłam :) Zwykle decyduję się na napoje pomarańczowe, ale mandarynki uwielbiam więc pewnie by mi posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy napój, na sezon zimowy idealny

    OdpowiedzUsuń
  18. Taki napój to spora dawka witamin :) Życzę szybkiego powrotu do zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pysznie wygląda :)Uwielbiam cytrusy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Robiłam coś podobnego ale z pomarańczami. Pyszne było:)

    OdpowiedzUsuń
  21. No teraz taki czas, że wszyscy chorzy, także taki napój przyda się na pewno :) poza tym musi być smaczny, także wieczorem chyba zrobię podobny :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Super,moja smaki, na pewno wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...