Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 18 stycznia 2017

Puchatki

Dawno nie robiłam placuszków, więc tym chętniej spojrzałam na opakowanie twarożku homogenizowanego w lodówce. Zachciało mi się bowiem pysznych placuszków, szykowanych na twarożku. Lekkie, puchate, obłędnie pyszne. Smakujące nieco jak serniczki z patelni,ale są jeszcze delikatniejsze. Przygotowałam je sobie na słodki obiad. Z dodatkiem banana smakowały wybornie. Mój brat wyjadał mi te puchatki wprost z patelni, i się złościł,że zrobiłam ich za mało. Bo nieważne ile bym ich nie przygotowała, zawsze będzie za mało. Powiem Wam w sekrecie, że zakochałam się w nich do szaleństwa. Mam nadzieję,że Wam również będą smakować i przygotujecie je niejeden raz. Tym bardziej,że ich przygotowanie jest banalnie wprost proste, wystarczy parę chwil, dosłownie parę składników i gotowe.
Zima na mnie poczekała. Nie uleciała do morza. Pada śnieg, jest biało i pięknie. Jestem fanką zimy. Ale tej w bieli. Im więcej śniegu, tym więcej radości na mojej twarzy. Bardzo bym chciała by do marca było śnieżnie, a zaraz potem zrobiła się piękna wiosna. Wiem, wiem. Marzyć to ja sobie mogę.



Składniki:
300 gramów serka homogenizowanego naturalnego
4 łyżki kaszy manny
4 łyżki mleka
Sok z połowy pomarańczy
Duża garść mieszanki keksowej
Masło klarowane do smażenia
Banan


Serek mieszam z mlekiem i sokiem z pomarańczy. Dodaję kaszę mannę, dokładnie mieszam i zostawiam na 5 minut.
Do ciasta na placki dodaję mieszankę keksową, rozgrzewam masło klarowane. Smażę średniej wielkości placuszki,około 2 minut z każdej strony.
Podaję na gorąco z bananem pokrojonym w plasterki.







53 komentarze:

  1. uwielbiam wszelkie placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis, muszę wypróbować :D Raz robiłam serniczki z patelni (na serku typu Bieluch), ale z ugotowaną kaszą jaglaną i - cóż - wyszła breja, a nie placki. Aczkolwiek bardzo smaczna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sucha kasza fajnie wchłonie płyn i da delikatność,ale placki będą się trzymać-co widać na zdjęciu ;)

      Usuń
  3. Mam nadzieję, że smakuje równie pysznie, co wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zarówno za nazwę jak i za wygląd je lubię. Ależ apetyczne. Serki homogenizowane lubię. Dawno nie kupowałam. Muszę koniecznie nabyć! :)
    Coś mam problem z dodaniem komentarza :(
    Pozdrawiam! Megly

    OdpowiedzUsuń
  5. W to, że były pyszne nie wątpię :) Chyba tylko raz robiłam placki na serku homogenizowanym (albo na twarożku, nie pamiętam), ale teraz ta ilość białka mnie przeraża :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tym serkiem to muszę się rozpływać w ustach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszą być przesmaczne. :-) Poproszę jednego :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. W towarzystwie banana placuszki muszą być przepyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasami robię i do ciasta dodaje starte jabłko lub banany :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Placuszki moje ulubione ;) Muszę zrobić Sikorka będzie zadowolona ...super ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. z lodami waniliowymi bym żarła;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo smacznie wyglądaja i są rzeczywiście pulchniutkie. Pozdrówka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pulchniutkie, pyszne i pomysłowe :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jaka apetyczna nazwa!!! bardzo pasuje do tych placuszków;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Już wiem co na obiad dziś robię! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę zrobić, bo akurat mam fazę na wszelkiego typu placuszki, a te oprócz wyglądu i fajnych składników zachęcają też nazwą :)

    OdpowiedzUsuń
  17. U nas śniegu jak kot napłakał... Ale z jednej strony to dobrze; przynajmniej do pracy dojeżdżam bez problemów ;)
    W Danii nie mają serków homogenizowanych, buuu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie jeszcze sporo,ale ponoć idzie deszcz :(

      Usuń
  18. Bardzo lubię takie placuszki, a z wszelkimi serkami są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  19. lubię takie placki na słodko. To świetne śniadanie bądź czasami kolacja.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pycha .... jakie fantastyczne placuszki! :) I nazwa jaka fajna ... :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Chcę takie na śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...