Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 2 stycznia 2017

Migdałowo-ryżowe śniadanie

I już,po 2016 roku. Pożegnaliśmy go. Ale,żeby nie było tak smutno, kolejny rok się zaczął. Mamy całkiem sporo czasu by mądrze go wykorzystać i spełniać swoje mniejsze i większe marzenia. Nie tylko te kulinarne,oczywiście.
W Nowy Rok warto wejść z pysznym śniadaniem do łóżka. Ja tak uczyniłam. Bardzo proste śniadanie, o wyjątkowo pysznym smaku. Ryż na mleku z dużą ilością migdałów i rodzynkami. Nie jest to typowy pudding, raczej coś pomiędzy budyniem a zupą. A smak? Genialny, po prostu genialny. Bardzo migdałowy, idealnie miękki ryż, naturalnie słodki. A jak pachnie obłędnie! Mojej mamie całość przypominała wigilijną zupę migdałową, którą szykowała moja babcia Jadzia. Na pewno będę szykować ten pyszny ryż jeszcze wiele, wiele razy.
Jak zwykle mijający weekend był za krótki. Albo po prostu był zbyt intensywny w wrażenia? Nie wiem, ale mam wrażenie,że dłuższy weekend powinien się pośpieszyć, tak o dzień, bądź dwa.



Składniki:
100 gramów ryżu jaśminowego
3 łyżki płatków migdałowych
300 ml mleka
Duża garść rodzynek
Parę kropli olejku migdałowego
Szczypta cynamonu


2 łyżki płatków migdałowych ucieram w moździerzu na mniejsze kawałki. Ryż zalewam mlekiem, dodaję migdały,olejek i przepłukane rodzynki. Gotuję,aż ryż będzie miękki,ale nie wchłonie całego płynu. Powinien mieć półpłynną konsystencję. Doprawiam cynamonem,. Podaję z resztą płatków. Taki ryż należy zjeść od razu po przygotowaniu, na ciepło.






61 komentarzy:

  1. dla lubiących takie dania pomysł super;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dawno już nie jadłam takiego dania, ale nie wątpię, że pysznie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mega pychotka <3 Ryż jaśminowy idealnie nadaje się do takich słodkich śniadań :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie bez rodzynek i będzie idealnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można pominąć, najważniejsze są migdały :)

      Usuń
  5. Takie śniadanie to mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ryż na mleku, a z migdałami faktycznie przypomina wigilijną zupę migdałową :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszna propozycja :) ...ale dla mnie nie na śniadanie. Coś mi się poprzestawiało i zupy mleczne najbardziej smakują mi popołudniu/wieczorem.
    Pozdrowionka serdeczne! Miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na wieczór jak najbardziej,po mleku lepiej się śpi:)

      Usuń
  8. Nie ma to jak aromatycznie zacząć dzień :) Pyszna "zupka" :)
    Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne i zdrowe śniadanie <3
    Wszystkiego najlepszego w nowym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda i brzmi bardzo apetycznie:-) Koniecznie muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie śniadania: pyszne i pożywne <3

    OdpowiedzUsuń
  12. jak smakowicie i lekko wpadłaś w ten Nowy rok! super:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Serdeczności! Życzę Ci kolejnego pięknego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  14. Do Ciebie jak zawsze warto wpadać na śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo fajne to śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ryż na mleku kiedyś często gotowała nam mama, więc wyobrażam sobie smak tej migdałowej wersji...

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety nie przepadam za tego typu śniadaniami :( Szybko po nich robię się na nowo głodna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zimą je lubię, bo rozgrzewają,bardzo smacznie :)

      Usuń
  18. Moje ulubione zdrowe i smaczne śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Na pewno pyszne! Zaciekawiłaś mnie tą wigilijną zupą migdałową :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zdrowe i smaczne śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pyszne śniadanko, tak to można rozpoczynać rok :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Zapowiada się bardzo smacznie 😄

    OdpowiedzUsuń
  23. Mniam mniam. Człowiek czasami tęskni za takimi smakami. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. ale mi narobiłaś ochoty na takie pyszności! :) Z wielka przyjemnością zjadłabym takie danie!

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniałe ryżowe śniadanie!
    Mi o wiele bardziej odpowiada niż owsianki...

    OdpowiedzUsuń
  26. Lubię tego typu jedzonka, są bardzo zdrowe i pożywne.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...