Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 4 stycznia 2017

Bananowy chlebek

Kiedy się denerwuję to piekę. Wczoraj moja siostra miała operację. Jako,że nie mogłam być w szpitalu, to zamiast chodzić w tę i z powrotem po pokoju, postanowiłam upiec jakieś ciasto. Do sklepu nie chciało mi się iść, zresztą i tak pewnie nie zapamiętałabym co mam kupić. A nawet jakbym miała listę, to i tak z pewnością bym jej zapomniała. Postanowiłam więc przejrzeć domowe zapasy i zająć na szybko pieczeniem . Jako,że miałam 4 zapomniane banany, ukryte pod pomarańczami, wybór mógł być tylko jeden-bananowy chlebek. Bardzo intensywny w smaku, niezbyt słodki, taki chlebek można jeść od rana do wieczora. Zarówno na drugie śniadanie, jak i na deser. No i jest to zdecydowanie zdrowa wersja deseru, bez białego cukru, z wartościową mąką i pysznymi dodatkami. Taki słodki chlebek szybko doda Wam zdrowej energii i poprawi humor.
Siostra ma już się dość dobrze, jak wszystko dobrze pójdzie to w sobotę wróci do domu. Bananowy chlebek ma moc.

Składniki:
3 duże jajka
2 łyżki miodu lipowego
4 średnie banany-koniecznie mocno dojrzałe
100 ml oleju rzepakowego
Łyżka przyprawy do piernika
300 gramów mąki orkiszowej tortowej
Łyżka proszku do pieczenia
3 łyżki wiórków kokosowych
3 garście suszonej żurawiny

Dodatkowo
Masło i kasza manna do formy
Posypka czekoladowa do dekoracji

Banany rozgniatam widelcem na papkę. Dodaję jajka i miód, ucieram masę. Wlewam olej i mieszam całość. Przesiewam mąkę z proszkiem do pieczenia i przyprawą piernikową. Łączę z masą bananową. Na końcu dorzucam przepłukaną żurawinę i wiórki kokosowe. Mieszam,ale już bardzo delikatnie.

Keksówkę smaruję masłem, wysypuję kaszą manną. Chlebek piekę 45 minut w 180 stopniach.
Po wystudzeniu posypuję posypką czekoladową.






50 komentarzy:

  1. Na tylu blogach go juz widzialam, a nie moge sie przybrac zeby go zrobić

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno pięknie pachnie bananami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. my byśmy były idealnym duetem - Ty pieczesz ja próbuję:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie , uwielbiam banany . Spróbuję na pewno . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie banany zbyt szybko znikają by zrobić z nich cokolwiek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie kupuje się czasem za dużo;)

      Usuń
  6. Zdrowe i na pewno przepyszne. A siostrze życzę dużo zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Powód do stresu okropny:/ A chlebek na pewno pyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale na szczęście już po stresie:)

      Usuń
  8. Cieszę się, że z siostrą wszystko przebiegło w porządku :) Bardzo lubię chlebki bananowe, fajna metoda na wykorzystanie zalegających bananów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda,że jeść nie może na razie nic, na pewno chlebek poprawiłby jej humor:)

      Usuń
  9. O mam podobna recepturke na chlebuś bananowy Uwielbiam go bo można dodac do niego rozne ciekawostki i zmienia się jego smak a co za tym idzie nie jest nigdy nudny! Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno nie robiłam chlebka bananowego, a bardzo je lubię. Często z nim eksperymentuję i uzdrawiam receptury :)
    I życzę dużo zdrowia dla Twojej siostry :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Robiłam bardzo podobny :) Uwielbiam go! Jest pyszny :) Chlebek bananowy pokochałam od pierwszego kęska :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniały, bardzo lubię chlebki bananowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. O, ale się zgrałyśmy! U mnie też dzisiaj króluje chlebek bananowy :) Uwielbiam to ciasto :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszności! Bardzo lubię taki bananowy chlebek, szczególnie z masłem orzechowym. U mnie dzisiaj na tapecie były bananowe muffiny :)

    PS. Życzę dużo zdrowia dla siostry :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie to ciasto pyszne i aromatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Najważniejsze, że operacja przebiegła pomyślnie. Życzę dużo zdrowia dla siostry i dla Ciebie! A bananowe chlebki uwielbiam w każdej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bananowy chlebek dobry na wszystko <3
    Dużo zdrówka dla siostry :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Taki piernikowy chlebek bananowy musi smakować znakomicie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawa jestem jego smaku, wiec pewnie spróbuję go przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię bananowe chlebki, są świetne w smaku :) Dużo zdrówka dla siostry! :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam różne bananowe smakołyki :D
    http://wishylss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Napewno chlebuś dobry, szkoda, że ja nie umiem robić takich bajeró piec itd.. może kiedyś.
    Pozdrawiam ;***

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...