Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 5 grudnia 2016

Pikantna pasta kanapkowa z pieczoną papryką

Niedzielny poranek. Wszyscy śpią. Jest spokojnie. Chciałabym powiedzieć,że bardzo cicho,ale nie byłoby to prawdą. Pan za oknem dość intensywnie szurał łopatą. Śnieg w końcu sam się nie odgarnie. Więc w taki spokojny,choć nieco za głośny niedzielny poranek mam ochotę na pyszne śniadanie. Nieco inne niż to codzienne, takie jadam w zabieganym tygodniu. W niedzielę i sobotę jestem w stanie szykować mój pierwszy posiłek naprawdę długo. Tak długo ile trwa upieczenie papryki jako dodatku do pasty kanapkowej. Pikantnej,wyrazistej i banalnie prostej.
Dziś cofam się do wczorajsze poranka i dzielę przepisem na śniadaniową pastę, którą przygotujcie z łatwością i zjecie z prawdziwą przyjemnością.
Jak zwykle stwierdzam,że weekend był za krótki o jakieś trzy dni. W sobotę czekały na mnie porządki, wielkie zakupy, masa domowych czynności, które w żaden sposób mnie nie zrelaksowały. Owszem,niedziela była całkiem przyjemna,ale to za mało. Pocieszam się,że jeszcze dwa tygodnie pracy i świąteczna przerwa.


Składniki:
1 duża czerwona papryka
Łyżka oleju
2 szalotki
300 gramów twarogu
2 duże ząbki czosnku z
Sól
Pieprz
Szczypta chilli
1-2 łyżki jogurtu naturalnego
Natka pietruszki
Olej sezamowy

Paprykę i czosnek ( łupince) nacieram olejem i piekę około 30 minut w 180 stopniach. Po tym czasie ściągam z papryki skórkę, a czosnek wyciskam. Blenduję.
Twaróg ucieram z jogurtem. Dodaję bardzo posiekane szalotki, dodaję pastę z czosnku i papryki, doprawiam chilli,solą i pieprzem. Podaję z natką pietruszki, wierz polewam odrobiną oleju sezamowego.



47 komentarzy:

  1. Bardzo lubię pasty kanapkowe w różnych wersjach, z papryki jeszcze nie robiłam, ale na pewno się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze znajdzie się taki pan, który musi zakłócić spokój i wyleźć z tą łopatą ;)
    Wolne weekendy mają to do siebie, że nigdzie nie trzeba się spieszyć i można sobie pozwolić na dłuższe przyrządzanie posiłku, a potem jego celebrację :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. super pomysł z tym smarowidłem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę kiedyś wypróbować ten przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie jeszcze 3 tygodnie i przerwa, ale nie mogę narzekać :)

    Uwielbiam aromat pieczonej papryki. Muszę wypróbować ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo apetyczne połączenie :) Uwielbiam pieczoną czerwoną paprykę - bardziej niż surową ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tak samo, pieczona jest lepsza:)

      Usuń
  7. Bardzo lubię pasty do kanapek, ale takiej jeszcze nie próbowałam. Z przyjemnością wypróbuję przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm brzmi i wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  9. wszystko co pikantne i zwie się pasta kupuje w ciemno! Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Koniecznie muszę spróbować, brzmi bardzo dobrze i założę się, że jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię takie pasty na kanapeczkach i herbatkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Skorzystam z tego przepisu przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  13. fajny przepis, wypróbuję. Ja ogólnie uwielbiam pasty kanapkowe, u nas do tej pory robi furorę pasta z cieciorki i pasta z dyni :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Super pomysł. Uwielbiam smak pieczonej papryki. Chętnie więc skorzystam z Twojego przepisu na pastę bo dla mnie to będzie zupełna nowość w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Prosto,szybko i jakże smacznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie smarowidła są świetnym pomysłem i świetnie smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A to pyszny pomysł na pastę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pieczona papryka ma niesamowity aromat, więc pasta musiała być przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak ja lubię tego typu paaaaastyy ❤ :) ❤ :)

    OdpowiedzUsuń
  20. wygląda obłędnie i zapewne też tak smakuje. Dodaje do listy dań, którę muszę spróbować:) Będę zaglądał częściej:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Smakowicie wygląda, przepis zapisuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jesteśmy fankami różnych past do pieczywa, często robimy, mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...