Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 2 grudnia 2016

Kakaowa babka z matchą

Co byście powiedzieli by weekend rozpocząć razem z kawałkiem pysznego ciasta? Jeżeli myślicie podobnie, i do wieczornego relaksu chętnie byście zjedli coś pysznego to polecam wyjątkową babkę. Intensywnie kakaową, ale i bardzo orzeźwiającą, wszystko dzięki połączeniu kakao i matchy. Moja rodzina uznała,że to jedno z lepszych ciast jakie miała okazję jeść, a sami zobaczcie,że ten efekt można osiągnąć naprawdę niewielkim nakładem pracy. Ciasto robi się bardzo szybko, składniki są proste. No może poza Matchą, jej nie kupicie w małym osiedlowym sklepiku,ale warto ją mieć w kuchennej szafce, bo jej dodatek naprawdę odmienia smak wielu deserów. I zwykłej kakaowej babki. Wystarczy dodać dwie łyżki i już możecie zachwycać swoich gości. Nikt nie zgadnie,że ta wilgotna i smakowita babka powstaje w 10 minut. Moim skromnym zdaniem jest idealnym ciastem na ten weekend. Łączy bowiem wszystko to co uwielbiam w piątkowe wieczory, kubek herbaty i dawkę kakao.  Ten tydzień bardzo mnie wymęczył. Bardzo lubię swoją pracę, ale po tak ciężkim tygodniu z wielką przyjemnością witam piątek i zapowiedź dwóch wolnych dniu. Przy takim cieście miło się planuje wolny czas.....
Przepis dodaję do akcji Błyskawiczne Piątki



Składniki:
150 gramów masła
6 łyżek cukru
3 duże jajka
150 ml mleka
350 gramów mąki pszennej 750
Łyżka proszku do pieczenia
3 łyżki kakao
2 łyżki herbaty Matcha
Parę kropli esencji waniliowej
Polewa:
25 gramów masła
2 łyżki mleka
4 łyżki kakao
Łyżka brązowego cukru
Dodatkowo masło i kasza manna do formy


Masło ucieram z cukrem na puch, dodaję jajka-pojedynczo.
Przesiewam mąkę z proszkiem do pieczenia, dodaję do masy jajecznej. Następnie dodaję mleko i esencję waniliową. Dokładnie mieszam.
Masę dzielę na dwie równe części. Do jednej dodaję kakao, do drugiej Matchę.
Keksówkę smaruję masłem i wysypuję kaszą manną, na przemian wylewam masę zieloną i kakaową. Ciasto piekę 45 minut w 185 stopniach-do suchego patyczka.
W rondelku podgrzewam masło z mlekiem i cukrem, dodaję kakao i energicznie mieszam. Polewą dekoruję ciasto.






60 komentarzy:

  1. Moja koleżanka piekła kiedyś muffinki z matcha właśnie. Były pyszne! A jak jeszcze do wypieku dodamy sporo kakao... To musi być strzał w 10. Coś czuję, że bym się zakochała w tej babce. Idealna na weekendowy relaks.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie się zapowiada. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie ładne wzorki powstały :) Bardzo ciekawi mnie smak herbaty w cieście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w smaku bardziej ziemista niż zielona,ale to do picia, w cieście jest delikatnie orzeźwiająca,ale w smaku delikatna, bardzo delikatna:)

      Usuń
  4. Matcha? Nigdy nie próbowałam. Na taką mam ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł i ładne zestawienie kolorystyczne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno jest pyszna :)) A ja do weekendowego relaksu zwykle jem jakieś niezdrowe słodycze :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Za mną właśnie ostatnio chodzą pomysły z użyciem herbaty matcha, a Twoje ciasto prezentuje się super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie bym spróbowała, bo fajnie się prezentuje, tak kolorowo ;p Chociaż nigdy nie próbowałam matchy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie próbowałam matchy :)
    Pięknie się prezentuje taka babka!

    OdpowiedzUsuń
  10. Też muszę kupić tą herbatę :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie ma jak dobre ciacho na początek weekendu, szczególnie wolnego :)
    Bardzo lubię charakterystyczny smak tej zielonej herbaty, w połączeniu z kakao musiało być pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Matchy z kakao to my jeszcze nie łączyłyśmy :D Ciekawy miks smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno nie jadłam babki...

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto ze sproszkowaną zieloną herbatą? Brzmi przecudnie! <3

    OdpowiedzUsuń
  15. W weekend ciasto musi być bezdyskusyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. i to jest ostateczny powód dla którego muszę zamówić tę słyną matchę! słyszałam że jest zdrowa ale nie wiedziałam że tak fajnie wpływa na smak wypieków!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie nadaje się do wypieków, tylko czasami bywa gorzka, dobrze kupić w dobrym sklepie oryginalną z Japonii :)

      Usuń
  17. Wygląda bardzo ciekawie, muszę jej spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oryginalne i bardzo ciekawe połączenie! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Myślałam o kupnie herbaty matcha do picia. Ale jeśli dodatkowo sprawdza się w wypiekach, to jeszcze dodatkowa motywacja.

    OdpowiedzUsuń
  20. łaaaaał! ale ekstra! muszę wypróbować przepis w wolnym czasie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem pod wrażeniem składników do tej babki! Ciekawa jestem jak smakuje naprawde Mysle ze musi byc ciekawa Pozdrawiam😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę smakuje tak jak opisałam:) jest pyszna.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...