Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 7 listopada 2016

Śniadaniowy twarożek

Ostatnio do kanapek zajadam tylko i wyłącznie twaróg. Okoliczne mleczarnie mogą być zadowolone, kupuję ogromne ilości twarożku i nie zamierzam przestać. Widocznie brakuje mi białka. A jako,że za oknem pogoda ponura,brakuje mi również kolorów i witamin. Stąd też przygotowałam szybki i pyszny śniadaniowy twarożek. Lekki, smaczny, zdrowy, kolorowy i nadający się na każdą porę dnia. Chociaż ja bardzo polubiłam poranki w jego towarzystwie. Lubię ten twarożek zajadać z bułką paryską, tak trochę po dziecinnemu. Ale jesienią wolno wszystko. To moje zdanie. I nie zamierzam go zmieniać. 

Składniki:
200 gramów twarogu półtłustego
Łyżka jogurtu
Łyżka oleju lnianego
1 duży pomidor
Pół ogórka
Mała czerwona cebulka
Garść pietruszki
Pieprz
Sól
Suszony czosnek


Twaróg ucieram z jogurtem i olejem lniany, doprawiam solą, pieprzem i czosnkiem. 
Ogórka kroję w półplasterki, pomidora kroję na ćwiartki, a cebulkę w piórka. Dodaję do twarożku, mieszam. Posypuję pietruszką. Najlepiej smakuje po krótkim pobycie w lodówce. 





44 komentarze:

  1. Twarożku unikam właśnie przez bardzo dużą ilość białka, ale jak już jem, wolę go w słodkiej postaci ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie jadlam twarozku i ewidentnie musze to zmienic!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jednak mam awersję do twarożków na słono. Zazwyczaj jem je na słodko. Wyjątek mogę zrobić dla twarożku z cebulką, śmietanką i szczypiorkiem. Żeby nie było za wytrawnie - piję do tego kakao :)
    Twoją propozycja wygląda jednak apetycznie i spróbowałabym ją z chlebkiem. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda to naprawde pysznie. :) Chociaż u mnie ostatnio na śniadanie króluje owsianka z bananem. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio wpadłam w ten sam nałóg - na szczęście zdrowy nałóg. U mnie również na okrągło twarożek we wszelkich możliwych postaciach ;) Chętnie więc zainspiruję się Twoim pomysłem i nieco urozmaicę moje śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszne, lekkie śniadanie, ale przy tym bogate w witaminki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja jakoś od dzieciństwa nie lubię twarożku na słono;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam! Pyszne i zdrowe!

    http://www.simplethingsbyjok.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam twarożki, takiego jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Marzy nam się taki twaróg domowy naszej babci z powidłami :-D ale Twoją wytrawną wersję byśmy oczywiście też chętnie zjadły :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uwielbiam wiosną takie twarożki z rzodkiewką, szczypiorkiem, pycha ;).

    OdpowiedzUsuń
  12. Super, na śniadanko idealny :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj tak, taki twarożek z kajzerką to smak dzieciństwa. Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja twarożek dodaję do musli, ale taką wersją też bym nie pogardziła.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...