Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

czwartek, 24 listopada 2016

Ryż na mleku z jabłkiem

Od dziecka bardzo,bardzo lubiłam ryż na mleku. To zdecydowanie jedno z moich comfort food. Kiedy je robię czuję się lepiej, milej, przyjemniej,spokojniej. Ostatnio odwiedziła mnie przyjaciółka z małą córeczką. Jako,że mała słodycze jada tylko w weekendy nie chciałam podać jej typowego ciasta,czy też ciastka. Przygotowałam ryż na mleku z jabłkiem. Naturalnie słodki,chociaż bez grama cukru. Do tego deser idealny dla małych dziewczynek. No dla tych dużych też. Zniknął błyskawicznie, do ostatniego ziarenka ryżu. Polecam, nie tylko dla dzieci.
A ja tymczasem wracam do ciężkiej pracy. Nie wiem czy dzień wolny w środku tygodnia to dobry pomysł? Bardzo ciężko potem wraca się do normalnych obowiązków....
\


Składniki:
200 gramów ryżu jaśminowego
400 ml mleka
3 jabłka
2 garście żurawiny
Duża szczypta cynamonu
Łyżeczka masła
Pół laski wanilii

W garnuszku podgrzewam mleko z masłem i wanilią. Dodaję ryż, gotuję na najmniejszym ogniu przez 10 minut.
Obieram jabłka i kroję w  średnią kostkę. Namaczam żurawinę, odcedzam. Do ryżu dodaję owoce, żurawinę i cynamon. Gotuję całość przez około 15 minut, często mieszając,aby ryż nie przywarł do garnka. Kiedy ryż wchłonie całe mleko, przekładam deser do miseczek i podaję na ciepło.





57 komentarzy:

  1. to jest bardzo dobry przepis na coś słodkiego i zdrowego!

    OdpowiedzUsuń
  2. ryż na mleku to i ja bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności. Niezwykle lekkostrawna propozycja. W dodatku zdrowa. Ani grama cukru? Ja się piszę na taki posiłek.
    A co do powrotów do pracy po dniu wolnym - znam to! Okropne uczucie, nie można się odnaleźć...
    Pozdrawiam serdecznie! Trzymaj się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bez cukru, a jednak słodko, w sumie to lekkostrawne danie jest super na kolację:)

      Usuń
  4. uwielbiam wszelkie ryże, ale mleka niestety nie zniosę..

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie pamiętam kiedy ostatni raz jadłam ryż na mleku, ale z jabłkiem to chyba nigdy, będę musiała kiedyś zrobić taką mieszankę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smaczne jedzonko, lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Danie niestety jest nie dla mnie, nie lubię ryżu na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy lubi na szczęście co innego:)

      Usuń
  8. Wygląda super, az bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam z zasady wolne wtorki, i je błogosławię :)
    Ryż na mleku też lubię, w sumie to dawno już nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ryż jaśminowy szczególnie pasuje do takich słodkich dań :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba najbardziej ze wszystkich rodzajów:)

      Usuń
  11. Kurcze u mnie nikt ryżu na słodko nie lubi;/

    OdpowiedzUsuń
  12. Pycha! Uwielbiam ryż na słodko i do tego dużo cynamonu...:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham takie desery! Dziękuję, że mi o nim przypomniałaś. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. To również i mój deser dzieciństwa! Najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam ryż na mleku z jabłkami, ale zapiekany w piekarniku z cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taki też lubię,ale nie zawsze mam czas by zapiekać:)

      Usuń
  16. ja dziś mam smaka na coś na słono:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Smaki z dzieciństwa po prostu najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wieki temu jadłam, muszę koniecznie zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam ryż na mleku, a z takimi dodatkami smakuje bajecznie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Fantastyczny patent na zdrowy i pyszny deserek :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pycha, uwielbiam tak zrobiony ryż :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdecydowanie moje smaki, z lat dzieciństwa :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...