Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 13 listopada 2016

Niedzielna jajecznica, wersja z awokado i pomidorami

W każdą niedzielę mój tata smażył swoim dzieciom jajecznicę. Z duża ilością szczypiorku, na jeszcze większej ilości masła. Dla mnie bardziej ścięta,dla siostry mniej. Tata jadł taką pośrednią. Potem każdy zaczął jeść śniadania sam. Bo jedno woli to, a kto inny woli tamto.  Jedno je zaraz po wstaniu z łóżka, drugie w niedzielę śpi do oporu, a trzecie dzień zaczyna od obiadu. Ale jedno zostało, w niedzielę bardzo lubię szykować jajecznicę. Tym razem do klasycznej wersji dodałam awokado i pomidory. Mała zmiana a efekt wielki. Nie muszę mówić o tym jak zdrowe jest awokado, a kiedy zjemy je razem z przygotowaną na parze jajecznicą zyskamy wartościowy i naprawdę pyszny posiłek.
Czy tylko ja mam wrażenie,że tego długiego weekendu jakby nie było? Ot, niby trzy dni,ale przeminęły jak jeden.


Składniki:
2 jajka
Łyżka mleka
Łyżeczka klarowanego masła
Połowa awokado
1 średni pomidor
Szczypta soli
Szczypta kolorowego czosnku
Pieprz
Zielona pietruszka

W garnku zagrzewam wodę, na nim układa patelnię-nie może dotykać wody. Na patelni topię masło.
Awokado i pomidora obieram, kroję w  kostkę,połowę wrzucam na rozgrzane masło. Drugą część łączę z kolorowym czosnkiem i natką pietruszki.
Rozbijam jajka i łączę z mlekiem, delikatnie solę i pieprzę. Wlewam masę jajeczną na patelnię. Smażę jajecznicę aż do pożądanej konsystencji.\
Podaję z pieczywem.


64 komentarze:

  1. Jajecznicy z awokado to nigdy nie jadłam! Wow :) Zaskoczyłaś mnie.
    Uwielbiam na niedzielne śniadanko wybrać właśnie jajecznicę. Dziś jednak dla odmiany były kanapki z serem białym i miodzikiem spadziowym.
    Pozdrawiam niedzielnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam byś spróbowała wersję z awokado;)

      Usuń
  2. ciekawa propozycja :)
    świetny blog ! :*
    może wspólna obserwacja? :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba czas zjeść śniadanie! Szkoda tylko, że nie mam ani avocado ani pomidorów..

    "http://sharpeee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też szybko minęło niestety. Połączenie pomidorów z awokado i jajecznicy bardzo fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to pysznie wygląda! Muszę spróbować sama zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj mi tz ten weekend minął strasznie szybko

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo, uwielbiam jajecznicę i uwielbiam awokado, ale takiego zestawienia nie próbowałam - a wygląda zachęcająco. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oooo ciekawa propozycja :) Takiej wersji jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie w domu w niedzielę także tata robił jajecznicę - albo ze szczypiorkiem albo z pieczarkami i ja jej bardzo nie lubiłam :D Do tej pory nie lubię i jajecznicę toleruję tylko w wersji bez dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z pieczarkami to nie jadłam, i chyba bym nie chciała jeść, jakoś nie lubię grzybów;)

      Usuń
  10. Takiej wersji jajecznicy jeszcze nie jadłam, a przyznam że wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ostatnio mam "fazę" na jajka w każdej postaci, nawet jako jajecznicy, choć nigdy za nią nie przepadałam zbytnio.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mamy jedno dojrzałe awokado a pomysłów na jego wykorzystanie milion :D teraz doszła do tego jajecznica xD xD xD

    OdpowiedzUsuń
  13. U nas dziś na śniadanko też była jajecznica, ale nie taka kolorowa i oryginalna jak Twoja :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo smaczna ta wersja!
    Z awokado akurat ostatnio mocno się zaprzyjaźniłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. świetnie dobrane dodatki, następnym razem też dodam awokado :)

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie też jest taka tradycja że w niedzielę musi być jajecznica my akurat jemy troszkę inna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie lubię ciągle jeść tak samo ;0

      Usuń
  17. muszę przetestować ten przepis. Nigdy nie jadłam jajecznicy z avocado :P
    pozdrawiam :)
    http://ylali.blogspot.com/ <- odpowiadam na obserwację :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Aj, aj, lecę do kuchni robić:)

    OdpowiedzUsuń
  19. jajecznica na niedzielne śniadanie musi u mnie być! ale robię taką tradycyjną:) ta mogłaby nam posmakować:)

    OdpowiedzUsuń
  20. pyszna na śniadanie i nie tylko w niedzielę;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dawaj ją tu:P Z awokado zjem wszystko:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dla jajecznicy zdecydowane tak. Dla jajecznicy z takimi dodatkami jeszcze bardziej zdecydowane TAK :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak dawni nie jadlam jajecznicy :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetna jajecznica, taka musi smakowac wyjatkowo

    OdpowiedzUsuń
  25. Wszędzie teraz awokado :P Wiem, że jest zdrowe. Robiłam kilka podejść, żeby się przekonać i nie mogę... Jedyna opcja to zdrowa nutella.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja też lubię jajecznicę w niedzielny poranek. Robię z pomidorami, pieczarkami, ale z awokado nie robiłam. A w ogóle, jak wczytałam się w Twój przepis to ślinka mi ciekła. Tak smakowicie opisałaś, ummm... Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  27. W Danii nie było długiego weekendu. A chciałoby się, oj chciało...
    Jajecznicę z pomidorami jadłam nie raz, ale z awokado nigdy. Zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Cudowna jajecznica - uwielbiam awokado!

    OdpowiedzUsuń
  29. Moje ulubione zestawienie Jajka pomidory i cudowne avocado O i czarny swiezy pieprz O tak super sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  30. Z pomidorami jadam, ale z avocado ? też może być ciekawy smak :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...