Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 2 listopada 2016

Kurczak i łagodny sos curry

Obiadowa propozycja na dziś-kurczak w łagodnym sosie curry. Moje gardło wciąż się regeneruje,stąd też pożądana łagodność i lekkość smaku. Dużo przypraw,dużo aromatu, niezwykle mało pracy i powstał wyjątkowo aromatyczny kurczak, który zajada się z dużą przyjemnością. Kiedy mamy takie dni jak te-ponure, chłodne i typowo jesienne, a teraz już typowo listopadowe, solidny obiad jest koniecznością. Ten taki jest. Pyszne i delikatne mięso. Mi i mojej rodzinie tak przygotowany kurczak smakował wyjątkowo pysznie. Na pewno go będę powtarzać, i to niejeden raz. 
A tymczasem trzeba mierzyć się z trudną rzeczywistością, powrotu do pracy. Oj,jest ciężko. Nawet bardzo ciężko. Mam syndrom pracownika po wakacjach. Tyle,że na wakacjach  mogłam odpocząć, a przy anginie niekoniecznie. Do tego walczę z nadmierną sennością i osłabieniem po antybiotykach. Czy dużym nietaktem będzie jeżeli powiem,że już  z utęsknieniem czekam na piątek i marzę o końcu pracy na dziś?




Składniki:
4 ćwiartki z kurczaka
Pół szklanki śmietanki słodkiej 18 %
2 ząbki czosnku
Łyżeczka słodkiej papryki
Szczypta ostrej papryki
Pół łyżeczki cynamonu
Pół łyżeczki mielonej kolendry
Pół łyżeczki suszonego imbiru
Duża szczypta kminu 
Sól
Pieprz
Mała cebulka
1 łyżka oliwy
Do podania ryż basmati i surówka z marchewki na słodko
Mięso myję,suszę, nacieram solą i pieprzem. Cebulkę i czosnek bardzo drobno siekam, łączę z oliwą i dokładnie rozcieram. Mieszam wszystkie przyprawy z  oliwą czosnkowo-cebulową. Do marynaty wkładam mięso, zalewam całość śmietanką. Dokładnie mieszam całość,by ćwiartki były dokładnie obtoczone marynatą. Mięso wkładam do lodówki i zostawiam na godzinę.
Kurczaka,razem z marynatą, przekładam do brytfanki. Piekę około godziny w 195 stopniach. 
Podaję z ryżem i surówką z marchewki. 







59 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie połączenia smaków. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ryż i kurczak, jak ja lubię ten zestaw:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis na pożywne danie dla rodziny. Gratuluje pomysłu i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie ostatnio miałam ochotę na smaki curry. A tu proszę - jaka pyszna propozycja wpisująca się w moje smaki. Dodatkowo surówka z marchewki - super, tak jak lubię. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie dzisiaj również sos curry :D Lubię takie smaczne i proste obiadki! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba każdy w pracy marzy ciągle o piątku ;-) Kurczak trochę orientalny, jeszcze nie próbowałam w ten sposób.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne jedzonko :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aromatyczny i dobrze doprawiony kurczak - to zdecydowanie coś dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Taki kurczak, zawsze się sprawdzi na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Grunt, że pomimo choroby nadal robisz tak pyszne dania :) Zdróweczka, i jeszcze tylko dwa dni i weekend :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Na szczęście ten tydzień nieco krótszy i weekend tuż, tuż :)

    OdpowiedzUsuń
  12. taki aromatyczny kurczak jest idealny na jesienną szarugę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. No u Ciebie obiadkowe pyszności. Ja bardzo lubię dodatek curry do sosików

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny pomysł obiadowy. Ja za curry, aż tak bardzo nie przepadam, ale od czasu do czasu - czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja właściwie też już czekam na piątek popołudniu ;) Obiad wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze jutro 8 godzin pracy i mamy piątek:)

      Usuń
  16. Pyszności! Uwielbiam curry :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię curry, pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszyscy kochamy piątki :)Jakie fajne jedzonko.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja się tak czułam po powrocie ze szkoły - niby mogłam spać dłużej i się tak nie męczyłam, a jednak przecież nie wypoczęłam. I zderzyłam się z pracową rzeczywistością jak z ceglaną ścianą. Nic przyjemnego...
    Na szczęście już zaraz Święta ;)
    A kurczak wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...