Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

sobota, 5 listopada 2016

Kruchy sernikowiec z jabłkami

Moja mama chciała zjeść szarlotkę. A mi marzył się sernik. Jako,że kompromis to podstawa rodzinnego szczęścia postanowiłam połączyć tradycyjną szarlotkę na kruchym cieście z masą serową w środku. Ciasto wyszło naprawdę pyszne. Tu kruche, tu kremowe. Tu jabłkowe,tu serowe. I jeszcze kakaowy smaczek. Takie ciasto, które ma moc jednoczesnego uszczęśliwiania paru osób w rodzinie. Smakowało wszystkim. I tym co wolą szarlotki, i fanon sernika. Uniwersalne ciasto? Z pewnością.
Nie wiem czemu,ale wyjątkowo czekałam na ten weekend. A przecież w ciągu ostatnich dwóch tygodni przepracowałam zaledwie 3 dni. Nie wiem skąd moje zmęczenie i kompletny brak weny? Do tego ta pogoda. Zaskakujące jest to,że tylko kalendarz pokazał 1 listopada moje samopoczucie drastycznie powędrowało w dolne rejony, najniższe na skali. Rano wstaję zmęczona bardziej niż wieczorem kładę się spać. Sama nie wiem skąd to wynika? Może ja po prostu jestem uczulona na listopad?
Na szczęście w weekend można poprawić sobie humor piekąc ciasto. To ciasto polecam, nie dość,że szykuje się je naprawdę szybko i prosto, to smakuje pysznie. Po prostu pysznie.


Składniki:
Ciasto:
300 gramów mąki krupczatki
2 jajka
100 gram cukru pudru
100 gramów masła
4 łyżki kakao
Nadzienie:
0,5 kilograma twarogu na sernik
2 małe jajka
2 duże jabłka
2 łyżki cukru kokosowego
1 paczka budyniu waniliowego
Pół łyżeczki cynamonu
Skórka starta z połowy cytryny


Dodatkowo:
Masło i bułka tarta do formy
Cukier puder


Z podanych składników zagniatam szybko kruche ciasto, chłodzę je przez pół godziny.
Obieram jabłka, kroję je w kostkę i posypuję cynamonem i skórką z cytryny.
Ucieram jajka z cukrem, dodaję twaróg i dokładnie łączę całość. Dodaję cukier i budyń, mieszam trzepaczką by nie było grudek.

Schłodzone ciasto ścieram na blaszkę-nieco więcej niż połowę, wysmarowaną masłem i posypaną bułką tartą. Na ciasto wylewam masę serową, układam równo jabłka,ścieram kolejną część ciasta.
Placek piekę około 45 minut w 190 stopniach.
Po wystudzeniu posypuję cukrem pudrem.



55 komentarzy:

  1. Ale jesteś mega pomysłowa :D Nasze dwa ulubione ciasta połączone w jedno <3

    OdpowiedzUsuń
  2. takie rozwiązanie 2w1 musiało się sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham sernik, kocham szarlotkę, a także wszystko, co kakaowe <3 Ciasto idealne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, sernikowa szarlotka to coś co tygrysy baaaardzo lubią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do ciast ostatnio mnie nie ciągnie, ale wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na kompromis warto iść ;-) Ciasto wygląda niezwykle smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. no proszę - nie spodziewałam się połączenia sernika z jabłecznikiem :))

    OdpowiedzUsuń
  8. omom uwielbiam ciasta dwa w jednym;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Sernik to dla mnie ciasto pierwsza klasa a połączenie jeszcze tego z jabłkami wprost rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepyszny kompromis ;) Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczne ciasto, dla każdego coś smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Narobiłaś mi smaku! Ciacho dla mnie idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepyszny ten kompromis!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak zwykle widzę tutaj same pyszności ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. pycha !! UWielbiam wszystk oco slodkie ;p

    OdpowiedzUsuń
  16. No i z takiego połączenia powstało super ciacho:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Raz z życiu jadłam sernik z jabłkami i był obłędny. Niestety, nie mojego autorstwa, a przepisu na niego nie poznałam do dziś. Może spróbuję Twojej propozycji i znów przypomni i się ten smak?
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie robiłam jeszcze serników, mój mąż nie wiem czemu nie lubi, ja lubię do kawusi szczególnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mniam! Aż zrobiłam się głodna :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  20. Mniam... sera z jabłkami, pyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Serniki mają magiczną moc :)
    Taki z jabłkami musiał smakować bosko! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...