Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 20 listopada 2016

Jesienne ciasto z jabłkami i orzechami

Weekend bez ciasta to zdecydowanie weekend stracony. A jako,że mamy jesień, piękną,czy też nie,rzecz dyskusyjna, postanowiłam przygotować bardzo jesienne ciasto. Jabłka, orzechy, żurawina, cynamon, gałka muszkatołowa, szczypta kakao... Smaki jesieni. Ciasto jest wilgotne, bogate w smaku,ale bardzo proste do przygotowania. Idealnie pasuje do niedzielnego popołudnia. Ja swoją aktywną część weekendu już zakończyłam. Teraz czeka mnie lenistwo pod kocem w towarzystwie książki. A potem mam ochotę na mały maraton z Żoną Idealną. Moim zdaniem Alicia Florrick przy pomocy tego ciasta wygrałaby niejedną sądową sprawę. Bo któż by się nie skusił?


Składniki:
3 średnie jabłka (twarde i kwaskowate)
4 jajka
5 łyżek cukru z  prawdziwą wanilią
1/2 szklanki oleju
200 ml mleka
350 gramów mąki pszennej
4 łyżki płatki owsianych
2 garście suszonej żurawiny
2 garście posiekanych orzechów włoskich
Łyżka kakao
Łyżeczka proszku do pieczenia
Łyżeczka cynamonu
Szczypta gałki muszkatołowej
Polewa:
2 łyżki masła
Łyżka kokosowego cukru
4 łyżki kakao
Łyżka mleka




Obieram jabłka i kroję je w kostkę. Namaczam żurawinę we wrzątku.
Jajka ucieram z cukrem na jasny krem, dodaję olej ,mleko i dalej mieszam.


Przesiewam mąkę z proszkiem do pieczenia, kakao i przyprawami, dodaję do masy jajecznej i delikatnie mieszam całość. Teraz czas na dodanie jabłek, żurawiny,płatków owsianych i orzechów. Łączę wszystkie składniki razem. Formę na babkę smaruję masłem, wysypuję kaszą manną, wylewam ciasto. Piekę babkę 45 minut w 190 stopniach. Lekko studzę.
Szykuję polewę, zagotowuję masło z mlekiem i cukrem, dodaję kakao i dokładnie roztrzepuję. Polewę rozsmarowuję nieregularnie na cieście.




83 komentarze:

  1. ostatnio chodzi za mną ciacho z jabłkami :) pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie - idealne zakończenie weekendu - z kubkiem herbaty, kawałkiem pysznego ciasta i ulubionym serialem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do ciast ostatnio mnie w ogóle nie ciągnie, ale wiem, że Twojemu smaku nie brakuje :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla ciasta z jabłkami zdecydowane tak! Też planuję dzisiaj mały maraton z Żoną idealną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już po zapowiedzi na IG wiedziałyśmy, że będzie mega pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie smaki jesieni :) Uwielbiam ten zapach podczas pieczenia...

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie jesienne ciasta

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja w ten weekend raczyłam się wprawdzie gotowym ciastem z Ikei, ale takie domowe mi się marzyło. Pyszne są takie ciacha. Zresztą w ogóle propozycje z jabłuszkami lubię przeogromnie. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne ciacho, zdecydowanie moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. proste a pyszne;) został kawałek dla mnie?

    OdpowiedzUsuń
  11. faktycznie idealne jesienne smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak jesienne smaki, uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny, prosty przepis na jesienne weekendy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak wracam do domu na weekend, to ciasto musi być :D Uwielbiam ciasto z jabłkiem, a orzechy też lubię, więc połączenie brzmi przepysznie;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam zaległości z "Żoną idealną", hmm... Nadrobiłabym, koniecznie przy takim cieście :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mniam apetyczne! Weekend bez ciacha to napewno weekend stracony, ale zauważyłam składnik którego nie widziałam wczesniej czyli kokosowy cukier. Koniecznie musze poszukać!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasta z jabłkami należą do moich ulubionych! Czy załapię się jeszcze na kawałeczek? :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzisiaj moja jesień jest piekna! Takie ciasto zjadłabym z przyjemnością bez znaczenia jest pogoda za oknem. Przy okazji serdecznie zapraszam do akcji 12 potraw na świąteczny stół :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Robię z podobnego przepisu, ale bez polewy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pysznie wygląda. :) smakuje pewnie też.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciasto musi być przepyszne. Uwielbiam połączenie jabłek z orzechami :)

    OdpowiedzUsuń
  22. great post as usual :)
    Kisses :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  23. Pyszne i chrupiące ciacho. Mam swoje orzeszki. Bardzo dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Z jabłkami i orzechami - brzmi pysznie;) Lubię ciasta, bardziej jeść niż piec;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo wilgotne, przepyszne ciacho, bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciasto w sam raz na nadchodzący weekend :]

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...