Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 11 października 2016

Owsianka z masłem orzechowym i bananem

Dawno nie jadłam owsianki. Dla mnie to takie jesienno-zimowe śniadanie, które sobie funduje od czasu do czasu w takie ponure i zimne poranki. Ostatnio naszła mnie ochota na miseczkę ciepłej owsianki z pysznymi dodatkami. Te dodatki są sycące,nieco jesienne, pyszne. Duża ilość masła orzechowego, słodki banan,aromat wanilii i cynamonu. Takie poranne zapachy i smaki wprawiają w dobry nastrój i zapewniają solidną porcję energii na cały poranek. Nawet taki wtorkowy. Kiedy pada, jest szaro, i zimno i  w ogóle myśl o wyjściu spod kołdry wydaje się najgorszym pomysłem na świecie. No, ale do pracy iść trzeba. Chociażby po to by wracając z pracy móc zajść do sklepu i kupić uroczą parę rękawiczek. Albo by móc kupić sobie samej bukiecik kwiatów na pocieszenie. O tak, takie śniadanie zdecydowanie ma terapeutyczną moc. Polecam każdemu.


Składniki:
5-6 łyżek płatków owsianych ( nie błyskawicznych)
300 ml mleka
1 banan
Czubata łyżka masla orzechowego
Szczypta cynamonu
Parę kropli ekstraktu z wanilii


Płatki zalewam wieczorem połową porcji mleka, dodaję wanilię i cynamon. Odstawiam do lodówki. Rano dodaję resztę mleka i podgrzewam około 2 minut. Dodaję masło orzechowe i podgrzewam kolejną minutę.
Owsiankę podaję z bananem.





56 komentarzy:

  1. Owsianka z masłem orzechowym i bananem pokrojonym w plasterki to taka moja ulubiona klasyka :) Zawsze, kiedy nie mam pomysłu na nową kompozycję na śniadanie to decyduję się właśnie na ten duet :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Taką jadam bardzo często. Tylko bez cynamonu. Muszę następnym razem dodać. Prosta, pyszna. A zjedzona na ciepło na śniadanko - rozgrzewa i daje przysłowiowego "kopa" do życia ;) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj rano miałam ochotę na owsianke ale jakoś za dużo miałam na głowie i Nie zdążyłam :( Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie robiłam. Najczęściej robię jak wszyscy jesteśmy w domu, bo moje dziecko uwielbia :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masło orzechowe dodaje owsiance mnóstwo smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglada pysznie, chociaz nie jestem fanka masla orzechowego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to moj maż uwielbia ... wiec mu takie cus zaserwuje na sniadanie w weekend ;)

      Usuń
  7. Przydałoby mi się takie śniadanko na jutro... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszna klasyka, często robię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pychota! Jutro zrobię sobie do pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przygotowałaś owsiankę z samymi moimi ulubionymi dodatkami! Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne śniadanko :) Ja też nie daje płatków błyskawicznych. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie tak łatwo mi się do tej owsianki przekonać, ale jak dodaję banana, to jakoś idzie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie taka owsianka to idealne jesienne śniadanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja jadam owsiankę nie na mleku, ale na wodzie, Też zalewam płatki wieczorem, a rano krótko gotuję. Dodaje mielony sezam i siemię lniane, ziarno chia, czasem orzechy lub pestki dyni.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jadam owsiankę nie na mleku, ale na wodzie, Też zalewam płatki wieczorem, a rano krótko gotuję. Dodaje mielony sezam i siemię lniane, ziarno chia, czasem orzechy lub pestki dyni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też często robię na wodzie, spróbuję z siemieniem i sezamem;)

      Usuń
  16. Pycha.Uwielbiam owsiankę :)

    http://www.mylittleplanet15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja chyba w życiu jeszcze owsianki nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Każdy ma swój sposób na owsiankę, taka z masłem orzechowym na pewno smakuje przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Zrobię sobie na jutro na śniadanie ;) Może dzień będzie przez to trochę lepszy, na pewno ze smacznym początkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Takie owsianki mogłabym jeść każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...