Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 28 października 2016

Ciastka francuskie z jabłkiem. Pysznie nadziane.

Choruję/kuruję się dalej. A jak wiadomo kurowaniu sprzyjają domowe pyszności. Brakowało mi jakiejś słodkości, miałam apetyt na konkretne ciacho, francuskie z jabłkami. Brat mi nawet takie kupił,ale nie było zbyt udane. Bardzo suche, praktycznie bez nadzienia, smakowało zupełnie nijako. A ja przecież tak kocham połączenie francuskiego ciasta i jabłek. Dlatego też wysłałam brata na zakupy, ciastka postanowiłam zrobić sama. A te ciastka robi się naprawdę błyskawicznie. Wystarczy 5 minut i lądują w piekarniku. A jakie są wspaniale. Smakują wyjątkowo i na ciepło, jak i po wystudzeniu. Idealnie wypieczone, bardzo chrupiące, z wyraźnym migdałowym smakiem. W środku czeka pełnia nadzienia. Mnóstwo jabłek, żurawiny, znalazło się też miejsce na malinowy smaczek. Taka kombinacja okazała się po prostu idealna. Wszyscy zajadali się ciastkami z dużą przyjemnością. Ja także nie mogłam się opanować i  zjadłam je zaraz po wyjęciu z piekarnika.
Przepis dodaję do akcji Błyskawiczne piątki



Składniki na 6 ciastek:
2 arkusze ciasta francuskiego
3 średnie jabłka (niezbyt twarde)
Łyżka kokosowego cukru
Łyżeczka cynamonu
2 garście żurawiny suszonej
Garść rodzynek
2 garści płatków migdałowych
Skórka otarta z połowy cytryny
6 niepełnych łyżeczek malinowej konfitury

Dodatkowo:
2 łyżki mleka
Łyżka brązowego cukru
Duża garść migdałów

Rodzynki i żurawinę zalewam wrzątkiem, odcedzam.
Arkusz ciasta francuskiego umieszczam na blaszce do pieczenia, kroję na 6 równych kwadratów.
Jabłka obieram ze skórki, kroję w średnią kostkę. Dodaję skórkę z cytryny, żurawinę i rodzynki, płatki migdałowe, cukier kokosowy i cynamon. Mieszam.


Na środku ciastka kładę sporą łyżkę nadzienia, kładę na wierzch również niepełną łyżeczkę konfitury. Postępuję tak z następnymi ciastkami.
Na ciastkach układam drugi płat ciasta, równo dzielę na 6 części, zlepiam brzegi. Wierzch smaruję mlekiem, posypuję brązowym cukrem i migdałami. Ciastka piekę około 20 minut w 190 stopniach.
Po upieczeniu posypuję odrobiną cukru pudru.



77 komentarzy:

  1. Nie znoszę suchego ciasta francuskiego. Dlatego lepiej wziąć się do rzeczy samemu. Znam te ciasteczka, też je robię. Może jeszcze w prostszej wersji. Raz, dwa i są gotowe. Pyszne i zawsze się udają. Muszę przetestować Twój przepis z dodatkami.
    Pozdrawiam piątkowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam tę wersję, nadzienie jest przepyszne:)

      Usuń
  2. rzeczywiście pysznie nadziane;) Wracaj do zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo apetycznie. Uwielbiam te ciastka francuskie na wszelkie możliwe sposoby. Będę musiała teraz wypróbować wersji z jabłkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniamm ciasteczka :) zabieram jedno, może się nie obrazisz ? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy takich nie robiłam. Ależ zgłodniałam patrząc na te zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy takich nie robiłam. Ależ zgłodniałam patrząc na te zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam wypieki z ciasta francuskiego:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię bardzo, zwykle robię po prostu trójkątne, kwadrat napełniam nadzieniem i składam po przekątnej - Twój sposób tez fajny :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za ciastem francuskim, ale Twoje wypieki wyglądają bardzo smacznie :)
    I po raz kolejny dużo zdrowia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie lubię ciasta francuskiego, ale takie pieczone jabłuszka to cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciasto francuskie kocham w każdej postaci:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Cukiernia może się chować przy takich ciachach :D

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam ciasto francuskie,ale tylko z nadzieniem na słono :) życzę dużo zdrówka:**

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajne, ja za ciastem francuskim niezbyt przepadam. Kiedyś kupiłam żeby zrobić nie wyszło hmm

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie robiłam dań z ciasta francuskiego. Chyba wybiorę taki wypiek na pierwszą próbę ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. dobrze, że masz takiego brata! :)
    Uwielbiam francuskie.. <3 aah.. już czuje ten zapach, który musiał się wytworzyć podczas pieczenia.. :)

    Kuruj się! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Boskie! A jeszcze ciepłe to już w ogóle poezja :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają przepysznie, chętnie bym je spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  19. szybkiego powrotu do zdrowia! oj pysznie wyglądają te ciastka :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja zawsze jak robię podobne ciastka to nie przykrywam góry ciastem, zostawiam otwarte :D Mam wtedy więcej ciastek :D
    Dzisiaj również miałam ochotę na jabłka i chodziło za mną takie właśnie francuskie, jednak lenistwo wzięło za wygraną i z racji braku chęci opuszczania mieszkania zrobiłam na szybko racuchy :)

    Szybkiego powrotu do zdrowia życzę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)
      ja lubię jak jest dużo,dużo ciasta, stąd je przykrywam :)

      Usuń
  21. zdrówka życzę, a ciastka pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Często wykorzystuję ciasto francuskie czy to na słono, czy to na słodko. Zawsze dobrze smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zatęskniłam za pysznym zapachem ciasta z jabłkami. Muszę wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Z ciastem francuskim można robić tyle pyszności :-). Lubię z jabłkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wow! aż mi ślinka cieknie ;) chętnie skorzystam z Twojego przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...