Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 9 października 2016

Błyskawiczne leczo

Oswajam się ze swoją kuchnią. Poznaję ją na nowo. Akcesoria powoli wracają do szafek i szuflad. Jest to jednak proces dość długotrwały, część rzeczy wciąż jest jednak ukrytych w piwnicy. Brak czasu,brak dużych garnków, wszechobecny kurz i brud nie zachęcały do gotowania obiadów. Większość moich obiad w ciągu ostatnich 2 tygodni to dania jedzone poza domem. Ale człowiek jednak tęskni do aromatów i smaków domowych posiłków. Mój obiad musiał być bardzo szybki, szykowany bez większych przygotowań i z małą ilością poświęconego mu czasu. Takim prostym i bardzo smacznym daniem okazało się leczo. Ostatnio kupiłam wspaniałą mortadelę, prosto z Włoch, smakowała dużo lepiej niż niejedna wędlina. Stąd też szybko przygotowałam leczo. Nie wiem jak Wy, ale ja do leczo najbardziej lubię właśnie mortadelę. Oczywiście nie taką z marketu za parę złotych,ale jeżeli kupimy naprawdę dobrą to będzie pasować w tym daniu po prostu idealnie. Leczo to dla mnie danie wczesnej jesieni,najbardziej smakuje mi właśnie w październiku. Jest przepysznie. Po porcji takiego leczo nabieram nowej energii. Mam nadzieję,że w ten weekend skończę wyjmowanie i układanie. I zostanie mi tylko cieszyć się kuchnią i mieszkaniem.



Składniki:
500 gramów mortadeli (dobrej jakości)
2 żółte papryki
3 pomidory
1 cebula
2 ząbki czosnku
Ostra papryka-duża szczypta
Słodka papryka-łyżeczka
Sól
Pieprz
100 ml warzywnego bulionu
Olej rzepakowy
Natka pietruszki
Do podania ryż basmati

Siekam drobno czosnek z cebulą, podsmażam na oleju do zbrązowienia.
Mortadelę kroję w grubą kostkę, podsmażam razem z cebulą około 5-7 minut-powinna wyraźnie zbrązowieć.
Jedną paprykę kroję w kostkę, drugą w paski,dodaję na patelnię.W międzyczasie kroję pomidory w kostkę,dodaję do reszty składników, chwilę podsmażam,dodaję bulion i wszystkie przyprawy. Duszę całość około 15 minut.
Podaję z ryżem i zieloną pietruszką.





65 komentarzy:

  1. Gdzie można dostać taką prawdziwą włoską mortadelę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kupiłam swoją w moim lokalnym mięsnym-bez nazwy. Także nie wiem jakiej marki była ta konkretnie. Natomiast ostatnio pojawiło się tam u mnie dużo włoskich szynek i salami, a teraz jako nowość mortadela. Wiem,że w tygodniach włoskich w Lidlu czy Biedronce jest:)

      Usuń
  2. Nigdy nie jadłam leczo.. chyba czas spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest to świetna potrawa. Uwielbiam ją i właśnie zdałam sobie sprawę jak dawna ja nie jadałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Leczo zawsze jest u nas mile widziane :D Jak już mamy fazę to często przez kolejne tygodnie robimy je niemal codziennie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozgrzewające i pyszne :) Wiem, ze remonty i przeprowadzki są uciążliwe i doskonale Cię rozumiem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To życzę powodzenia i ciesz się w końcu tą kuchnią :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słowo mortadela raz słyszałam w Rodzince.pl, al nigdy nie sprawdzałam co to :P Danie nie dla mnie, ale jakąś warzywną mieszankę z ryżem basmati chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słowo mortadela raz słyszałam w Rodzince.pl, al nigdy nie sprawdzałam co to :P Danie nie dla mnie, ale jakąś warzywną mieszankę z ryżem basmati chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wędlina, ta tania gorsza od parówek za 4 zł kilogram....

      Usuń
  9. Lubię mortadelę, ale czasem trzeba się naszukać, aby znaleźć taką naprawdę dobrej jakości. A leczo - jadłabym ze smakiem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj trzeba, dlatego się cieszę,że trafiłam na naprawdę pyszną:)

      Usuń
  10. Od dziecka skrzywiam się na myśl o mortadeli, ale leczo z Twojego przepisu z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Smacznie, u mnie niestety zagościła tylko odgrzewana pizza ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam leczo, każdy przyrząda je inaczej. Jestem ciekawa smaku Twojego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię szybkie dania i uwielbiam leczo pod każdą postacią, więc to Twoje na pewno by mi smakowało. Wielki szacun, że w trakcie remontu kuchni dałaś radę normalnie prowadzić bloga i wrzucać przepisy sezonowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) Ale miałam wynajęte mieszkanie,więc kuchnia była,tylko wiadomo,moich przyborów zero bo wszystko w kartonach;)

      Usuń
  14. Ale ciekawy przepis, nie jadłam jeszcze takiego leczo. U mnie tradycyjnie z kiełbaską :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dość podobnie robię leczo. Czasem zamiast mortadeli dodaję parówki z dużą zawartością mięsa. Pyszne, szybkie danie :) Ja czasem rezygnuję z ostrej papryki - zależy na co mam ochotę. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie leczo to coś bardziej zupo podobnego. W sumie to za bardzo nie przepadam za tym daniem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. leczo to zdecydowanie nie jest zupa:)

      Usuń
  17. Lubie takie szybkie obiady, które robia się praktycznie same

    OdpowiedzUsuń
  18. Siedzę sobie na uczelni na korytarzu. Czekam głodna do wykładu już 2 godziny, a ty mi zapodajesz posta z tym pysznym leczo :( masakra... ja chyba umrę

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam leczo w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszne , jak ja dawno mortadeli nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Chyba nie ma takiej osoby co by nie lubił leczo, pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam leczo i mam swój ulubiony przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam leczo i mam swój ulubiony przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Leczo to zawsze trafiony pomysł na zdrowy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam leczo. Szybko, czyli to, co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam leczo. Szybko, czyli to, co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy jeszcze nie jadłam leczo z mortadelą... Ciekawe :)
    Zobaczysz, jak będzie cudownie, jak już wszystko sobie poukładasz :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeszcze nigdy nie łączyłam leczo z ryżem ;)
    wygląda przepysznie ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam leczo. A jako małe dziecko przepadałam za mortadelą - była ona jedna zupełnie innej jakości niż ta sprzedawana aktualnie. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...