Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 28 września 2016

miks obiadowy

Ostatnie dni to jeden wielki brak czasu. Nie wiem w co mam ręce włożyć. Zdecydowanie skróciła mi się doba,przy zwiększeniu  ilości obowiązków. Znów układam,przekładam,czyszczę i dbam by wszystko wyglądało idealnie. Takie uroki pedantyzmu. Nie dociera do mnie,że nie warto myć podłogi skoro zaraz i tak przyjadą panowie z kanapą i wszystko zabrudzą. Polatam z mopem,raz i ten drugi. A na koniec trzeci. W każdym razie brakuje mi czasu na przygotowanie obiadu. Muszę korzystać z szybkich pomysłów. Takich,które wymagają minimum pracy.A przy okazji nie są kupną pizzą. Takim przypadkiem przygotowałam naprawdę smaczne danie obiadowe, jaśminowy ryż,kurczak,warzywa i sos.Pomidorowo-ananasowy. Zaskakująco pyszny.Lekko słodki,ale dzięki imbirowi i chilli,konkretny. Do tego jego przygotowanie zajmuje bardzo mało czasu. Warto spróbować w zabiegany dzień. Ja uciekam, sukienki się same nie powieszą.



Składniki:
0,5 kg piersi z kurczaka
Opakowanie mrożonej mieszanki warzyw(marchewka,brokuł,kalafior)
Kawałek imbiru-3 cm
Sok z ananasa-100 ml
Passata pomidorowa-100 ml
2 ząbki czosnku
1 szalotka
Duża szczypta chilli
Sól
Pieprz
Oliwa z oliwek
Do podania ryż jaśminowy.


Siekam drobno szalotkę i czosnek,podsmażam na rozgrzanej oliwie na złoto.
Mięso płuczę,kroję średnią kostkę,wrzucam na patelnię i obsmażam na rumiano,około 8 minut. Następnie dodaję warzywa i podsmażam przez dwie minuty,dodaję posiekany imbir,chilli,sól i pieprz. Następnie dodaję sok z ananasa i passatę,zmniejszam temperaturę i  duszę całość około 15 minut.
Podaję z ryżem jaśminowym.




47 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie, tylko dla mnie bez sok ananasowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Troszkę za dużo dla mnie wszystkiego w tym, ale może własnie przez to będzie dobre. Tylko nie z ryżem, nie lubię ryżu - chyba że indonezyjskie nasi goreng:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te wszystkie smaki łączą się idealnie:)

      Usuń
  3. Mnie do pedantyzmu daleko, więc przynajmniej nie tracę wiele czasu na sprzątanie :D
    A obiad w wersji wege bardzo chętnie bym zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kurczaka w sosie słodko-kwaśnym z ryżem. Jejku, ale narobiłaś mi ochoty!!!

    A jeśli chodzi o sprzątanie - moja mama ma z podłogą w kuchni tak samo. Wiecznie słyszę "ale naklechtane" (nabrudzone) i lata ze ścierą. Ja mam tak tylko z odkurzaniem i ścieraniem kurzy (zwłaszcza z biurka!) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja teraz sprzątam po remoncie,bez sensu,codziennie sprzątam,chociaż wciąż skręcają meble,coś przywożą itp;)

      Usuń
  5. Sama też często mieszam wszystko na patelni lub w garnku :) Kierując się zasadą, że w żołądku i tak się wymiesza :) Takie dania najbardziej lubię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszny i zdrowy miałaś obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie szybkie obiadki smakują najlepiej :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie szybkie obiadki smakują najlepiej :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę zrobić jakieś danie z imbirem, ostatnio cały czas piję z nim wodę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. imbir i ananas, mniam mniam, to może być bardzo dobry, rozgrzewający obiad!

    OdpowiedzUsuń
  11. Az sie glodna zrobiłam, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszny obiad! Takie miksy są najsmaczniejsze. Za każdym razem można dać inne składniki i wychodzi pysznie i inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja takie miksy nawet lubię od czasu do czasu. Taki przyjemny, smaczny misz-masz :) Miła odmiana dla bardziej klasycznych, utartych obiadowych dań :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie szybkie obiadki zazwyczaj smakują najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja właśnie mam zamiar w tym roku gotować takke szybkie obiadki, które często są mną prawdę dobre

    OdpowiedzUsuń
  16. taki miks zjadłabym ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...