Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 19 września 2016

Kowbojskie ciasteczka

Dawno nie piekłam ciasteczek. Postanowiłam więc wykorzystać wolny kwadrans na przygotowanie domowych słodkości. Ale zdrowych słodkości. Zmielone płatki owsiane, dużo migdałów,suszona żurawina i gorzka czekolada. Do tego ani grama białego cukru. Ciasteczka śmiało można zajadać na drugie śniadanie z jogurtem, bądź szklanką soku. Śmiało można zjeść je na pyszny i zdrowy deser. Sama nie wiem czemu nazywają się one kowbojskimi ciasteczkami? W jednym programie zobaczyłam dziewczynę z Teksasu szykującą te ciasteczka i nazywającą je właśnie kowbojskimi. Być może prawdziwi kowboje raczyli się tymi przysmakami i osiągali liczne sukcesy? Kto wie.Ja wiem,że ciasteczka robi się błyskawicznie,są pyszne, bardzo kruche,bardzo chrupiące,i wciągające. W stosunku do pierwotnego przepisu usunęłam cukier,uważam,że ciastka z łyżką naturalnego słodzidła=u mnie ksylitol,są zdrowsze,a tak samo pyszne. Ja nie mogłam przestać ich chrupać,spróbujcie i Wy. 

Składniki:
Szklanka płatków owsianych
2 łyżki mąki graham
1/3 szklanki płatków migdałowych
2 duże jajka
125 gramów masła
Trzy garście suszonej żurawiny
50 gramów gorzkiej czekolady
Łyżka ksylitolu
Ekstrakt waniliowy
Łyżeczka proszku do pieczenia
Namaczam żurawinę we wrzątku.
Masło ucieram z cukrem i wanilią. Dodaję jajka i ucieram na jasny krem.
Płatki owsiane mielę w młynku do kawy na proszek( w wersji ekspresowej możecie użyć mąki owsianej,ale ciasteczka będą bardziej zwarte,bez kawałków płatków).Dodaję mąkę i proszek do pieczenia,łączę z masą jajeczną. 


Siekam czekoladę,odcedzam żurawinę,dodaję z migdałami do masy ciasteczkowej,delikatnie mieszam. 
Z masy łyżką formuję ciasteczka, piekę na ja na blasze wyłożonej papierem przez 17-20 minut w 180 stopniach.


75 komentarzy:

  1. Prezentują się bardzo smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne ciasteczka i jakie szybkie w przygotowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie kruche ciasteczka i w końcu powinnam zrobić jakieś sama :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Są super!
    Uwielbiam takie do herbaty lub kawy...
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam kiedys podobne, w kilku wersjach - zamiast żurawiny były daktyle ( wtedy może być w ogóle bez cukru), albo rodzynki, a jeszcze inna wersja była z suszonymi morelami. Od teraz będę je nazywać kowbojskie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super - dziewczyna z Teksasu szykująca takie ciacha? Podoba mi się ta idea - powiało Dzikim Zachodem. Lubię takie przepisy z różnych zakątków globu :) Fajny pomysł z dodaniem ksylitolu zamiast cukru. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz rację z jogurtem smakują takie ciastka genialnie <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem można rzec Ciasteczkowym Potworem, uwielbiam wszelkie tego typu słodkości.

    Też sądzę, że obecny papież jest na właściwym miejscu, problem w tym czy uda mu się przebić przez te niechętne mu głosy czy postawy niektórych osób.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba wierzyć,że się uda;)
      A ciasteczka koniecznie wypróbuj:)

      Usuń
  10. Kowbojskie one czy nie, wyglądają świetnie i są zdrowe. Brak cukru stawia je wysoko w rankingu deserowych przekąsek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawa jestem ich smaku, nigdy nie jadłam nic słodzonego ksylitolem, w niedziele jadłam lody słodzone stewią, były super <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Aż sie na noc chce jeść patrząc na takie zdjęcia. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. jakie przepysznie wyglądające:D

    OdpowiedzUsuń
  14. Nazwa kusząca i ciasteczka zapowiadają się przesmacznie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Choc kowbojem nie jestem, to chetnie bym zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepysznie wyglądają i pewnie tak samo dobrze smakują. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wyglądają niepozornie, ale coś czuję, że są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. mogę się poczęstować? :-)

    weronikarudnicka.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Ach, zjadłabym sobie takie domowe ciasteczko! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszne, robię podobnie , mniamm.

    OdpowiedzUsuń
  21. Pyszne, robię podobnie , mniamm.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak się pojawi ochota na coś słodkiego to może się skuszę i zrobię te ciasteczka. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Coś czuję, że są pyszne. Sama jak dotąd unikałam pieczenia, ale po powrocie z urlopu zdecydowałam się podszkolić w sztuce cukierniczej. Nie myślę o wymyślnych wypiekach, ale ciasteczka, proste babki, albo jakieś ciasta bez pieczenia czy desery - na początek wystarczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te ciasteczka są bardzo proste,polecam:)

      Usuń
  24. pyszne musza być takie ciasteczka na drugie śniadanie popijane jogurtem :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem wielką wielbicielką ciasteczek, Twoje zapowiadają się bardzo apetycznie! A sama nazwa już zachęca do ich przygotowania :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja też dawno nie robiłam ciasteczek :) Kowbojskie - czemu nie?

    OdpowiedzUsuń
  27. Wyglądają smacznie! Ja ostatnio robię bardziej minimalistyczne ciastka, z płatków owsianych, banana i żurawiny - pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajnie się nazywają, do kawusi w sam raz :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zawsze szukam przepisów na ciasteczka, które można schować w słoiku i w razie niespodziewanych gości zawsze mam pod ręką coś słodkiego.
    Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  30. Czuję, że by mi zasmakowały :D
    Pozdrawiam, MÓJ BLOG! :*

    OdpowiedzUsuń
  31. Jakie fajne! Też już dawno nie piekłam ciasteczek, w sumie zawsze piekę sporo zimą lub jesienią:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tak samo,latem wolę ciasta z owocami:) Ale zimą /jesienią ciasto do herbaty to super sprawa:)

      Usuń
  32. Ciasteczka wyglądają przepysznie! w sam raz na jesienne chłody do herbatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak pieguski! Nie można się im oprzeć. Z kubkiem kakao - poezja :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...