Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 7 września 2016

Knedle z brzoskwiniami

Jestem fanką knedli. W końcówce lata uwielbiam je szykować i zajadać z wielkim smakiem. Oczywiście wersję tradycyjną,ze śliwkami lubię,ale jednak zdecydowanie lubię robić coś nowego.Szykowałam niedawno knedle ze śliwkami i pomyślałam,że następnym razem zrobię coś innego. Została mi kostka twarogu,więc za dwa dni kiedy na obiedzie gościł barszcz ukraiński,zrobiłam dla siebie twarogowe knedle z brzoskwiniami. Robi się je naprawdę szybko i łatwo. W smaku są zaskakujące. Brzoskwinia wynosi knedle na zupełnie inny poziom. Niby takie banalne danie, a wystarczy zmienić rodzaj owocu i bach, dostajemy coś zupełnie nowego,bardzo ciekawego w smaku. Spróbujcie, na pewno Wam posmakują. Ja dziś znowu je sobie zrobię, może na kolację? Po tak ciężkim dniu w pracy, i przed kolejnym pracowitym dniem,słodka uczta dobrze mi zrobi.


Składniki:
450 gramów twarogu
4 łyżki kaszy manny
2 jajka
Łyżka masła
Parę kropli ekstraktu z wanilii
2 duże brzoskwinie
Szczypta cynamonu
Łyżeczka cukru kokosowego

Do podania masło stopione na patelni

Brzoskwinie obieram ze skórki,kroję w kostkę,raczej drobną. Posypuję cukrem i cynamonem. Odstawiam na bok.
Twaróg ucieram z masłem. Dodaję żółtka i kaszę mannę, białka ubijam na sztywną pianę. Do masy dodaję wanilię oraz pianę z białek,bardzo delikatnie całość mieszam i wstawiam na kwadrans do lodówki.

Odrywam kawałki ciasta,rozciągam je,nadziewam brzoskwiniami,formuję kulki i wkładam do wrzątku-dłonie najlepiej mieć posypane odrobiną mąki.
Knedle gotuję około 3-4 minuty. Polewam podsmażonym masłem,można posypać je dodatkowo cukrem.




88 komentarzy:

  1. przepyszne :) w tym roku jeszcze nie jadłam knedli.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ulubione. Już robiłam w tym sezonie. Ale koniecznie muszę powtórzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak, dawno nie jadłam knedli, a Ty narobiłaś mi ogromnego smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. jednym bym się najadła xd

      Usuń
    2. nie sądzę, ja zjadłam 6, a jaka ze mnie szczapa ;) One nie są duże, wielkość 2 kopytek.;)

      Usuń
    3. wow duże pojemnościowo kiszki masz;D

      Usuń
  5. Nastał czas knedli, kroluja na blogach ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też uwielbiamy knedle, ale u nas zawsze były robione z ziemniaków, dlatego Twój przepis to dla nas nowość. Nigdy nie spodziewałybyśmy się, że można wyczarować coś takiego. Prezentuje się przepysznie zapewne właśnie tak smakuje. Pozdrawiamy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja osobiście wolę te twarogowe odkąd spróbowałam, głównie takie robię-przede wszystkim z powodu oszczędności czasu:)

      Usuń
  7. Uwielbiam knedle :) Pyszności :) z brzoskwiniami muszą być pyszne! Najczęściej jem ze śliwkami lub truskawkami. Zrobiłaś mi na nie ochotę. Pozdrowionka! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. osobiście jestem bardzo mączna- wszystko co z mąki na obiad to moje <3 także i knedle wielbię,ale w oryginalne kojarzę je z truskawkami:D
    Brzoskwiniowe muszą być świetne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy chyba nie jadłam knedli z brzoskwiniami, ale wyglądają smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z brzoskwiniami nie jadłam, ale kusisz nimi, oj kusisz :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. ooo aja do knedli serowych nie dodaję kaszy...muszę spróbować z twojego przepisu...uwielbiam knedle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak dodam kaszę to one mi się lepiej formują:)

      Usuń
  12. Przyrzekamy, że w końcu weźmiemy się za nasze pierwsze knedle :D Ale ze śliwkami :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają przepysznie! Narobiłaś mi wielkiej ochoty :) obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli robię knedle, to zwykle w ich składzie są ziemniaki. Wersji z kaszą manną jeszcze nie próbowałam. Jako miłośniczka śliwek pewnie poszłabym na kompromis i zrobiłabym dwie wersje smakowe na raz ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam,twarogowe są takie delikatne,że warto spróbować:)

      Usuń
  15. A ja wczoraj miałam z mięchem :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Odpowiedzi
    1. trzeba próbować innych połączeń:)

      Usuń
  17. Uwielbiam takie dania. Połączenie kaszy, czy mącznych rzeczy z owocami. To jest strzał w dziesiątkę w momencie kiedy jest gorąco i nie chce się jeść.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam knedle ze śliwkami. Takich z brzoskwiniami jeszcze nie jadłam, ale mi się podoba ten pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kocham knedle ze śliwkami, a z brzoskwiniami jeszcze nie jadłam :) Moja mama robi na bazie ziemniaków i mąki, ja robię z twarogu i mąki - bez masła czy kaszy manny. Niewątpliwie to smak lata i narobiłaś mi na nie ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię knedliki chętnie bym skosztowała

    OdpowiedzUsuń
  21. Też uwielbiam knedle, więc na pewno spróbuję, bo zawsze jem tylko ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  22. też uwielbiam, kojarzą mi się z dzieciństwem :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pychotka, jak dawno nie jadłam knedli ;p

    OdpowiedzUsuń
  24. Knedle bardzo lubię, ale z brzoskwiniami jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Narobiłaś mi smaku, będę musiała spróbować zrobić :D
    Pozdrawiam serdecznie
    http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Dawno nie jadłam, a te są takie apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  27. A ja robiłam niedawno knedle ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziś robiłam knedle i wyszły przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Kocham knedle! A nie pamiętam już, kiedy jadłam je ostatnio... Czas to naprawić!
    Do tej pory próbowałam tylko ze śliwkami i truskawkami; z brzoskwiniami zapowiadają się wyjątkowo pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...