Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 3 sierpnia 2016

Brioszkowe malinianki

Uwielbiam jagodzianki, i nieskromnie powiem, że wychodzą mi naprawdę pyszne. Zyskały sławę nawet we Włoszech. Dlatego też nie zmieniam przepisu, robię je cały czas wedle jednego . W końcu klasyka nigdy nie wychodzi z mody. Dlatego też nie powtórzę kolejny raz tego samego przepisu. Za to zaproszę Was dziś na pyszne brioszkowe malinianki, które zrobiłam przy okazji jagodzianek. Niezwykle miękkie i maślane ciasto, skusi każdego każdego. Do tego przepyszne, słodko-kwaśne maliny w środku. Te bułeczki nie są zbyt słodkie, dlatego idealnie sprawdzą się na drugie śniadanie. Cudownie uzupełnią małe i większe wakacyjne wycieczki, albo po prostu umilą popołudnie po pracy na balkonie, bądź w ogrodzie. Uwielbiam zapach drożdżowego ciasta, które piecze się w piekarniku. Jeżeli Wy także jesteście jego amatorami to koniecznie spróbujcie tych bułeczek, przepis jest naprawdę bardzo prosty, a smak wynagradza odrobinę zaangażowania. Tymczasem ja pozdrawiam i zmykam na małą wycieczkę.


Składniki:
350 gramów mąki pszennej plus łyżka
150 gramów masła
150 ml mleka plus łyżka
1/3 paczki świeżych drożdży
2 jajka
2 łyżki cukru kokosowego plus łyżka
łyżeczka esencji waniliowej
Odrobina soli

Szklanka malin
Łyżka cukru

Łyżka mleka
Łyżka brązowego cukru

Drożdże rozcieram z łyżką cukru i mleka. Dodaję łyżkę mąki. Odstawiam na kwadrans by drożdże zaczęły pracować.
W dużej misce łączę mąkę z mlekiem, jajkami i zaczynem, Dodaję cukier, wanilię, sól i mieszam składniki. Na koniec dodaję posiekane masło, i zaczynam dokładnie wyrabiać ciasto. Po około 10 minutach-kiedy nie klei się do rąk, formuję kulę i odstawiam ją na godzinę w ciepłe miejsce.
Maliny przepłukuję, posypuję cukrem.
Z ciasta odrywam kawałki, spłaszczam je, na środku kładę parę malin, zlepiam w kształt jagodzianki, przekładam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Przy pomocy pędzelka smaruję brioszki mlekiem, posypuję cukrem. Piekę bułeczki 20 minut w 175 stopniach. Po wystudzeniu można posypać cukrem pudrem.




71 komentarzy:

  1. Mniam pycha, uwielbiam malinki w cieście i deserach <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudo :) Robiłam kiedyś malinianki i wyglądały podobnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszą smakować wybornie! Porywam jedną i uciekam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie mięciutkie, maślane ciasto musi być wspaniałe i smakować bosko! :) Jagodzianki nie są mi obce, ale maliny szczerze uwielbiam i jeszcze bardziej bym się w nich rozsmakowała w takiej wersji :) Pozdrowionka! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają smakowicie :) Na pewno malinianki też zasmakowałyby we Włoszech ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej jak my lubimy maślane ciasto i to jeszcze takie ciepłe :D Może kiedyś zrobimy sobie z nimi dzień "grzeszków" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie zróbcie dzień grzeszków:)

      Usuń
  7. Wypróbuje :D Smacznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba nikt by się nie oparł pokusie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne i na pewno też tak smakują. Pozdrówka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie ostatnio eksperymentuję z drożdżami, dlatego taki przepis mi się przyda. Nie ma nic lepszego od wypieków o maślanym aromacie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. malinowe bułeczki - pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z chęcią nawet teraz zjadałabym coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa xd przesadziłaś:D liżę monitor;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja również uwielbiam zapach ciasta drożdżowego i mama zawsze mówiła, żebym poczekała, aż bułeczki ostygną, ale no nie umiem się się powstrzymać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie, ciężko się powstrzymać:)

      Usuń
  15. Pycha, uwielbia, wypieki z malinami.

    OdpowiedzUsuń
  16. Szykuj herbatę, mam zamiar się wprosić! Nie mam zbyt dobrej ręki do drożdżowych ciast, ale jagodzianki kocham, a takie malinianki chętnie bym skubnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja dziś znów piekłam jagodzianki, one mi się chyba nigdy nie znudzą. Malin kupiłam cały koszyk, może jutro dla odmiany zrobię malinianki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Twoje przepisy są świetne! Wypróbowałam już kilka i wypróbuję i ten :) Aż ślinka cieknie, kiedy się patrzy na zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję i polecam również ten przepis:)

      Usuń
  19. Bardzo ładnie się prezentują ;D

    OdpowiedzUsuń
  20. jejku ale smacznie wygląda! aż chce się pochlonąć wszystko :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Udanej wycieczki :)
    Ja ostatnio szaleję za drożdżowym, więc przepis z pewnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Drożdżowe najlepszości. Nie mają równych!

    OdpowiedzUsuń
  23. malinowe cuda! tak mi ostatnio brakuje czasu, że o takich brioszkach z malinami pozostaje jedynie pomarzyć... ale jak już się wyrobię ze wszystkim, w nagrodę upiekę takie pyszne drożdżówki:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Akurat adekwatnie do mojej ochoty. :D Pysznie, lubię maliny.

    OdpowiedzUsuń
  25. Hejka! Chciałabym Cię zaprosić do mojego kunkursu w którym do wygrania jest pomadka i konturówka Kylie Jenner!:) *KLIK*

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...