Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 17 lipca 2016

Kostka morelowa

Ciasto na aktywny weekend  musi być pyszne,ale i proste, takie, które zachwyci smakiem,ale i nie zajmie więcej niż dwóch kwadransów pracy.  Trafiłam na wspaniałe morele, słodkie, żółciutkie, po prostu idealne. Od razu zachciało mi się ciasta z morelami w roli głównej. Pracy przy nim nie ma w nadmiarze, ciasto jest śmiesznie łatwe, bez problemu przygotuje go każdy, nawet dziecko. Ten weekend mam bardzo, bardzo intensywny. Dwa ciekawe spotkania,jedno z ulubioną kuzynką, drugie z przyjaciółką z dzieciństwa. No i wizyty w marketach meblowych i budowlanych. Remont zacznie się już za 10 dni. Niestety,będzie to remont kapitalny. Moja wymarzona kuchnia stanie się faktem. Wszystko już wybrane i mam nadzieję idealnie dobrane. W przerwie między kolejnymi wizytami i debatowaniem nad wyborem oświetlenia chętnie zjem i ja, i rodzina po kawałku tego świetnego ciasta. Jest idealne do zabrania go z sobą, na piknik, na podróż, na plażę, na zakupy. Taka mała przyjemność w środku zabieganego dnia-bezcenna chwila smaku. Polecam i pędzę dalej.

Składniki:
Około 6-7 moreli
3 jajka
300 gramów mąki pszennej
80 gramów cukru
Łyżeczka ekstraktu z wanilii
150 gramów stopionego masła
3 łyżki jogurtu naturalnego
Łyżeczka proszku do pieczenia
Cukier puder do posypania

Masło i bułka tarta do formy


Morele myję, kroję na połówki.
Masło ucieram z cukrem i wanilią. Lekko ubijam jajka i dodaję do masy maślanej. Przesiewam mąkę z proszkiem do pieczenia, łączę z ciastem. Na końcu dodaję jogurt, całość szybko mieszam.
Blaszkę do pieczenia smaruję masłem, wysypuję bułką tartą, wylewam ciasto. Wciskam  w nie połówki moreli. Placek piekę przez 40 minut w 175 stopniach. Posypuję cukrem pudrem.







59 komentarzy:

  1. No właśnie, z morelami ciasta jeszcze nie robiłam :-). Wiem co zrobię na kolejny weekend :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za morelami, ale faktycznie przepis jest łatwy :) i co więcej - wygląda smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na surowo też nie przepadam,ale w cieście kocham :)

      Usuń
  3. W tym roku moreli jeszcze nie jadłam, ale takie ciasto to świetny pomysł na ich wykorzystanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wprost kochamy morele i za takie ciasto możemy pomóc w remoncie ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie samo ciasto robi zawsze moja mama, kiedy mamy aż za dużo śliwek. Z morelami jeszcze wprawdzie nie jadłam, ale na pewno smakuje wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie szybkie ciasto to ja bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, taki remont to duże przedsięwzięcie. Ale warto się poświęcić i mieć kuchnię marzeń :) A co do kostki morelowej to bardzo apetyczna - chodzą za mną morelowe wypieki, oj chodzą. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepsze są najprostsze przepisy zawsze to powtarzam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda przepysznie! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. O mniam, ależ to cudnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Very lovely! I like this so much,

    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    BEAUTYEDITER.COM
    INSTAGRAM @BEAUTYEDITER

    OdpowiedzUsuń
  12. Morele zastąpiłam brzoskwiniami i ciasto wyszło wyśmienite

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasto wygląda kapitalnie! Wariantu z morelami jeszcze nigdy nie jadłam. Udanego remontu! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Morele! Zapomniałam, że lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mniaaaam ! Wspaniale się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wydaje mi się ze nawet ja dalabym radę :) chyba sprobuje zrobic je w weekend:)

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie natomiast dziś na deser był sernik, oczywiście własnoręcznie zrobiony :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten przepis koniecznie zapisuję do przepiśnika! Co prawda mama dopiero coś upiekła, ale ciasta na stole nigdy za wiele, a ten placuszek wygląda nieziemsko apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciasteczka wyglądają pięknie, a jak ze świeżutkich, soczystych morelek, to muszą być odpowiednio kruchutkie i smaczne. Tylko ciutek więcej cukru-pudru i jestem kontent! ;D

    Pozdrawiam z:
    KULTURA & FETYSZE BLOG (KLIK!)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten lub podobny przepis jest mi dobrze znany. Z mamą robimy wlaśnie takie ciasta. Najlepsze jest to, że są uniwersalne, bo kiedy nie ma moreli, a są inne owoce, zawsze można je użyć.

    OdpowiedzUsuń
  21. Często robię podobne ciasto z owocami, bo właśnie nie wymaga zbyt wiele czasu, a jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mmmm, morele. Muszę spróbować upiec takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam przeczucie, że takie ciacho bardzo by mi smakowało ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja też ostatnio kupuję morele na potęgę. Jakoś mnie zauroczyły w tym roku :)
    Ciasto wygląda pysznie!
    Powodzenia z remontem :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...