Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 6 lipca 2016

Klopsiki z białej kiełbasy w sosie paprykowo-pomidorowym

Jakiś czas temu obejrzałam program o gotowaniu. Jedna pani gotowała bardzo zdrowo, pan zaś lubił poszaleć w kuchni i niekoniecznie zwracał szczególną uwagę na ilość tłuszczu i kalorii w swoim posiłku. Oboje szykowali przepisy na makaron w wersji obiadowej. Ona z jarmużem i tofu, on z klopsikami z białej kiełbasy. Ta wersja jakoś tak bardziej wpadła mi do głowy i serca i dnia następnego popędziłam do mięsnego, najlepszego w mieście, po białą kiełbasę. Nie oszukujmy się, smak tego dania zależy od użytej kiełbasy. Musicie wybrać najlepiej doprawioną i najbardziej naturalną. Supermarketowe kiełbasy z góry odrzućcie. Cały przepis jest bardzo prostym, przygotowanie zaś banalnie łatwe. Wystarczy 10 minut pracy, do tego półtorej kwadransa oczekiwania i cały obiad po prostu jest gotowy. Do tego błyskawicznie znika z talerzy. Na pewno niebawem zrobię to danie po raz kolejny i kolejny i kolejny.



Składniki:
200 gramów makaronu rurki
4 białe surowe kiełbasy dobrej jakości
1 czerwona cebula
2  czerwone papryki
3 średnie pomidory
2 ząbki czosnku
1 papryczka chilli
Dwie garście pietruszki
Garść bazylii
Łyżka ziół prowansalskich
Szczypta słodkiej papryki
Pieprz
Sól
2 łyżki oleju rzepakowego
1 łyżka masła

Gotuję makaron według wskazówek na opakowaniu.
Cebulkę kroję w piórka, drobno siekam czosnek. Na rozgrzanym oleju podsmażam cebulkę z czosnkiem. Kroję  obie papryki w nierówną kostkę, dodaję do cebuli gdy ta się zeszkli. Czas na kiełbasę, wyciskam z osłonki mięso-klopsiki praktycznie same się uformują. Podsmażam całość aż mięso stanie się szarawe, dodaję wtedy zioła, pieprz i słodką paprykę. Kroję pomidory w ósemki, dodaję do mięsa. Duszę całość około 10 minut.
W międzyczasie odcedzam makaron, dodaję do niego masło, oraz posiekaną pietruszkę i bazylię. Dodaję do mięsa i chwilę podgrzewam całość. Przekładam na talerze.

54 komentarze:

  1. kumpela robi coś podobnego, bardzo smaczne

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój mąż byłby wniebowzięty... Szkoda, że nie masz opcji obserwowania na blogu. :) Nie umykałby mi żaden przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje mi się,że była gdzieś taka opcja:) A klopsiki polecam:)

      Usuń
  3. Wygląda bardzo smacznie i apetycznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Korzystam z białej kiełbasy jak nie mam weny lub czasu. Kroję w grubsze plastry i podsmażam na suchej patelni, co się z niej wytopi na tym smażę warzywa i jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała i niezwykle apetyczna propozycja :D Mniam <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł na makaron, nie przepadam za białą kiełbasą, ale może w tej wersji by mi zasmakowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedy oglądam sobie Twoje zdjęcia to aż ślinka cieknie! Wszystkie przepisy zapisuję, może kiedyś najdzie mnie na takie smakołyki! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis nie wydaje mi się skomplikowany. Za to danie wygląda na na prawdę smaczne. Aż mam ochotę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasem nie ma co za dużo kombinować, bo proste dania są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Proste dania czasem okazują się być najlepsze!! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie jem mięsa, ale podrzucę ten przepis mamie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo smacznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo smaczny obiadek :))

    OdpowiedzUsuń
  14. pomysłowe;) klopsiki muszą być pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja na białą kiełbasę nie mogę nawet patrzeć ;p

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie pomyślałam, aby w ten sposób wykorzystać białą kiełbasę. Jak mi zostaje, to ją mrożę, a tu taka alternatywa. Dobrze wiedzieć, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie przepadam za kiełbasą, ale przepis ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja dla odmiany wolę białą kiełbasę niż tę tradycyjną, więc taka propozycja przypadłaby mi do smaku;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy pomysł. Racja biała kiełbasa musi być dobrze doprawiona i naturalna, w przeciwnym wypadku jest niesmaczna. Klopsiki super, chętnie kiedyś przygotuję takie danie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawy pomysł na obiad!

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny pomysł na obiad, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  22. Kiedy kiełbasa jest dobrej jakości to każde danie musi smakować genialnie :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...