Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 31 lipca 2016

Jagodowa owsianka sernikowa

Zaczęłam swój urlop. Zaczęłam go pysznym śniadaniem. Pysznym i zdrowym. Owsianka, pieczona, sernikowa z jagodami. Gdybym mogła owsiankę jadłabym codziennie. Niestety nie mogę. I nieco mnie smuci fakt, że ci z mojej rodziny co mogą, nie chcą jej jeść z wielkim apetytem. Dlatego też postanowiłam przygotować śniadanie, które musiało skusić każdego. I skusiło skutecznie. Ni to sernik, ni to owsianka. Ni deser, ni śniadanie. Po prostu potrawa na każdą okazję. Zawsze będzie smakować i cieszyć wyjątkowym smakiem. Wyjątkowo pysznym. to moja pierwsza pieczona owsianka, wybrałam wersję sernikową i już wiem,że będę ją robić częściej. Delikatna w smaku, bardzo kremowa, mało owsiankowa, ale oryginalna w smaku. I do tego jaka zdrowa.




Składniki na 4 śniadaniowe porcje:
3/4 szklanki płatków owsianych
250 gramów twarogu
1 duże jajko
150 ml mleka
Łyżeczka cukru waniliowego
1/2 szklanki jagód


Płatki zalewam mlekiem. Bardzo dokładanie myję jagody, zostawiam do przeschnięcia.
Ucieram twaróg z jajkiem, następnie dodaję płatki owsiane z mlekiem, masę mieszam i przekładam do naczynia do zapiekania. Wierzch posypuję jagodami-lekko je wciskam. Posypuję całość cukrem z wanilią. Owsiankę piekę 20 minut w 180 stopniach. Można zajadać zarówno na ciepło, jak i na zimno.








77 komentarzy:

  1. można by ją zapiec w słoikach i mieć fajne śniadanie do pracy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam nigdy pieczonej sernikowej owsianki. Ale - sernik kocham. Pieczoną owsiankę też kocham. Więc chyba czas wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny przepis! Miłego urlopu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. W to, że była pyszna nie wątpię :)
    I życzę Ci udanego urlopu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zjadłabym taką, wygląda super! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To nam możesz bez problemu codziennie takie śniadanie przygotowywać :D My byśmy to doceniły :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na pieczoną owsiankę! Trudno byłoby mi się powstrzymać przed zjedzeniem całej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam połączenie owsa i jagód. Śniadanie na 6tkę <3

    OdpowiedzUsuń
  9. O mniam jak to pięknie i kusząco wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo lubię pieczoną owsiankę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. kochana coś na wordpresie się zrąbało i nie mogę tam skomciować..

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysł :) może tym sposobem to i ja swojego przeciwnika mlecznych zup bym namówiła na zdrowe śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Toż to wygląda jak jakieś pyszne ciasto. No i te jagodowe smaki - ostatnio jedne z moich ukochanych :) Mniam, absolutnie mniam! Aż ślinka cieknie na sam widok tego specjału. Trudno się oprzeć! Pozdrowionka ciepłe :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo apetyczna ta owsianka :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie jadłem jeszcze pieczonej owsianki! :o Czas to nadrobić, bo wygląda mega pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nawet nie wiem kiedy Twój blog stał się blogiem kulinarnym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to jest blog tylko kulinarny, drugi jest niekulinarny :)

      Usuń
  17. Najczęściej jem owsiankę gotowaną. Pieczona musi smakować wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię owsiankę i jem ją codziennie na śniadanie. Ale w innej wersji. Twoja propozycja wydaje mi się być fantastyczna. Skorzystam z Twojego przepisu, bo mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Za jagodami niestety nie przepadam ale u mnie w domu takie jedzenie na pewno by się nie zmarnowało :) Inni chętni by się znaleźli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze można dodać ulubione owoce:)

      Usuń
  20. jaglanki są pyszne <3 muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  21. Twój wypiek wygląda boskooo, chyba skradnę przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda niesamowicie!! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie lubię owsianki i nie rozumiem, jak ktoś może aż tak ją lubić. Moja współlokatorka też jadła codziennie i szczerze to lubiłam, także dla mnie to szok, bo jak się zmuszałam, by zjeść ją chociaż raz dziennie przez tydzień, to łzy mi do oczy napływały, co jest chore, ale tak było :D Ale skoro ten ni deser ni śniadanie jest mało owsiankowe, to trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zjem tylko taką gęstą, na przykład moja babcia zawsze robiła zupę owsiankową i dla mnie to było nie do przełknięcia:)

      Usuń
  24. Bardziej mi wygląda na ciacho niż na owsiankę. <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudo! Płatki owsiane uwielbiam pod każdą postacią, więc przepis koniecznie muszę wypróbować. Wygląda przepysznie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. owsianka, ser i owoce to idealne poączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale pychotka! Muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  28. O mniam, to coś zdecydowanie dla mnie!
    Ja na urlop będę czekać jeszcze dwa tygodnie. Im bliżej, tym bardziej mi się dłuży... ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...