Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 4 lipca 2016

Cynamonowy kruszonkowiec z rabarbarem

W mojej kuchni obowiązkowo musi być miejsce dla rabarbaru. Rabarbarowe ciasta szczerze wręcz wielbię. Najczęściej robię kruchy placek z rabarbarem i kruszonką. Tym razem postanowiłam zrobić ciasto nieco inaczej. Miękki spód połączyłam z bardzo chrupiącą cynamonową kruszonką. Wyszło naprawdę pyszne ciasto, od którego ciężko się oderwać.Miękki, bardzo miękki spód, następnie kawałki kwaskowatego rabarbaru i masa pysznej kruszonki. nie wiem jak Wy, ale ja jestem uzależniona od kruszonki. To bardzo miłe uzależnienie. To ciasto umilało mi niedzielny wieczór po wizycie w teatrze. Nie ma nic przyjemnego niż po wspaniale spędzonej niedzieli usiąść z kawałkiem ciasta i zatopić w książce. Magiczne chwile. I jakoś łatwiej znieść poniedziałkowy deszcz.


Składniki:
100 gramów masła
5 łyżek cukru kokosowego
250 ml śmietany 18 %
100 ml mleka
1,5 szklanki mąki pszennej 750
1duże jajko
Aromat śmietankowy
Łyżeczka proszku do pieczenia
 2 laski rabarbaru

Kruszonka
80 gramów masła
120 gramów mąki pszennej 750
4 łyżki cukru kokosowego
Łyżka cynamonu


Ucieram jajko z 4 łyżkami cukru kokosowego, dodaję masło i ucieram na krem. Śmietanę łączę z mlekiem i olejkiem śmietankowym, dodaję do masy jajeczno-maślanej.
Przesiewam mąkę z proszkiem do pieczenia, dodaję do reszty składników, ucieram ciasto.
Blaszkę wykładam papierem do pieczenia, wylewam ciasto.
Rabarbar myję, usuwam zdrewniałe części, kroję na kawałki, układam na cieście i posypuję łyżką cukru.

Masło roztapiam. Mąkę mieszam z cukrem i cynamonem, dodaję masło i zagniatam kruszonkę. Posypuję nią wierzch ciasta, piekę placek przez 40 minut w 175 stopniach.







54 komentarze:

  1. Wspaniałe ciacho, też lubię z rabarbarem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale to musi obłędnie smakować. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Choć nie przepadam za ciastami z kruszonką, to Twoje wygląda naprawdę smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z rabarbarem, jedno z najsmaczniejszych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności ☺ Bardzo lubię rabarbar i cynamon.Mniam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda apetycznie! Muszę namówić mamę abyśmy zamiast szarlotki upiekły ten kruszonkowiec :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rabarbarowy debiut mam za sobą, czas więc ruszać po rabrarbarowe ciacho! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowitości! :) Ciekawy blog - dodałam do obserwowanych! melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, uwielbiam kruszonkę (zjadam ją nawet na surowo przed upieczeniem:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam wszelkie ciacha z rabarbarem, ale... bez cynamonu. Psuje wszystko. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe ciasto. Musiało bardzo smakować, zwłaszcza z tą kruszonką. Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cynamon... hmm - muszę koniecznie upiec:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cynamon, kruszonka, rabarbar wszystko bliskie memu podniebieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ale tu smakowite połączenie :) wpraszam się na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo smakowicie wygląda, zjadłabym kawałek.

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda, ze w tym roku nie zdążyłam spróbować rabarbaru. :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie do jesieni jest w warzywniakach, nic straconego:)

      Usuń
  17. Takie ciasta są pyszne :) twoje wygląda świetnie i zapewne tak samo smakuje

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale pyszny, wygląd tak delikatnie i apetycznie :) Mniam! Musi smakować ekstra. Uwielbiam ciasta z rabarbarem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam rabarbar - u mnie zawsze w drożdżowcu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Idealne! Kocham rabarbar, wielbię kruszonkę... Aż się rozmarzyłam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...