Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 15 lipca 2016

Ciasto cytrynowe z miętą i truskawkami

Truskawki zniknęły z moich dwóch warzywniaków, ale na szczęście jest rynek i są tam truskawki. Są, kaszubskie. Nieco już mniejsze, ale są. Zrobiłam więc szybkie i bardzo orzeźwiające ciasto z truskawkami, cytryną i miętą. Połączenie może nie tak popularne jak na przykład truskawki z rabarbarem, ale za to przynoszące maksimum przyjemności. Proste ciasto, jest miękkie, delikatne a przy tym mocno aromatyczne. Mięta z cytryną to takie typowe letnie połączenie, a jak dodamy do tego truskawki to wyjdzie pyszne ciacho. Do tego nie użyłam do niego zwykłego cukru, zamiast niezbyt zdrowego cukru moje ciasto słodzone jest erytrolem. Dzięki temu rodzice mogą zjeść to ciasto i nawet skusić na dokładkę bez większych wyrzutów sumienia. Do tego ten orzeźwiający smak jest zaklinaniem lata-po tym  co wczoraj wydarzyło się w Gdańsku nieco słońca nam się przyda.


Składniki:
5 jajek
150 gramów erytrolu
200 gramów mąki pszennej 750
100 gramów mąki owsianej
100 ml oleju rzepakowego
1,5 cytryny
około 15 truskawek
Garść mięty
Łyżeczka proszku do pieczenia

Dodatkowo:masło i kasza manna



Jajka ucieram z cukrem na jasny krem. Z cytryny ścieram skórkę, wyciskam sok. Cały sok i połowę skórki dodaję do ciasta. Przesiewam mąki  z proszkiem do pieczenia, dodaję do ciasta. Na końcu wlewam olej. Dokładnie mieszam. Tortownicę smaruję masłem, wysypuję kaszą manną, wylewam ciasto.

Truskawki myję, usuwam szypułki, kroję na połówki, dodaję porwane listki mięty i większość skórki, układam na cieście.
Piekę placek przez 45 minut w 180 stopniach.
Po ostudzeniu mogę posypać cukrem pudrem i posypuję resztą skórki z cytryny.







42 komentarze:

  1. Pyszności! Mam ochotę na solidny kawałek tego deseru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie już truskawek nie ma, a na takie ciasto ochota jest! Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też jeszcze są truskawki, ale już chyba resztki...
    Ciasto chętnie bym zjadła, ale bez cytryny :P

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie niestety już nie ma truskawek :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie na szczęście jeszcze sporo:)

      Usuń
  5. cytryna, truskawki i mięta - pycha połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesteśmy tak spragnione truskawek, że nawet ciasto z miętą byśmy zjadły :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Na samą myśl o połączeniu cytryny i mięty zrobiłam się spragniona! Nigdy wcześniej nie próbowałam takiego połączenia z truskawkami, ale prawdopodobnie spróbuję, ponieważ moja mama jest smakoszem takich rzeczy, także podsunę jej pomysł :) Na pewno będzie smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm... A co wydarzyło się w Gdańsku...? Bo ja taka aspołeczna jestem i nie wiem...
    Ciacho wygląda bosko; ciekawe połączenie smaków. Truskawek z miętą i cytryną to ja jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chwilową powódź mieliśmy, ale już ok:)

      Usuń
    2. To dobrze, że tylko chwilową :)

      Usuń
  9. Na ciasto jak najbardziej mam ochotę. Szkoda tylko, że już truskawek nie ma.
    Napisałaś u mnie na blogu, że twój brat poprawiał maturę i dostał się na medycynę. Tak z ciekawości zapytam. A w którym to było roku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to było w 2014 roku-poprawiał, pisał normalnie w 13:)

      Usuń
  10. Super ciasto, takie orzeźwiające. Szkoda że sezon na truskawki nie trwa cały rok.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie smaczne połączenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Musi być bardzo aromatyczne z tą mietą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię takie ciacha, na które można się skusić, nawet w zdublowanej porcji i nie mieć większych wyrzutów sumienia. To coś dla mnie. Lekkie, orzeźwiające, letnie. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...