Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

czwartek, 2 czerwca 2016

Pao-de-Deus czyli portugalskie drożdżówki z kokosem

Czy wspominałam już, że kocham cieszyć wszystkie zmysły świeżo upieczonym drożdżowym ciastem? Tym razem inspirację znalazłam na końcu Europy. Co prawda w Portugalii jeszcze nie byłam,ale te bułeczki przeniosą każdego na spacer po zmęczonych słońcem uliczkach.... Kiedy oglądałam program kulinarny gdzie pewien pan udał się na śniadanie i sięgnął po tę drożdżową bułeczkę wiedziałam,że szybko je zrobię. I zrobiłam. Ledwo dotrwałam do końca programu. Bardzo zaciekawiło mnie to,że te bułeczki jedzono na tak wiele sposobów. Po prostu z poranną kawą, z marmoladą, czy też czekoladą, albo z serem czy szynką. Ja zrobiłam nieco słodszą wersję, typowo deserową. Wyszły wspaniałe. Bardzo mięciutkie, delikatne, wyraźnie kokosowe. Samo nadzienie jest po prostu genialne w swojej prostocie. Z wierzchu przyjemnie chrupiące, w środku bardzo kremowe. Drożdżówki robi się naprawdę szybko i prosto, długo zostają miękkie i pyszne. Dodatkowa ciekawostka, tymi bułeczkami będę podejmować gości na festiwalu kulinarnym Smakuj Trójmiasto, gdzie razem z moją serdeczną koleżanką Nastką będziemy prowadzić nasze własne stoisko. Denerwujemy się okropnie, ale jesteśmy pewne, że przygotowanie smakołyków, między innymi tych bułeczek, będzie skutecznym remedium na stres.



Składniki:
15 gramów drożdży
150 ml mleka
125 gr masła
400 gramów mąki
3 jajka
5 łyżek cukru kokosowego
Ekstrakt waniliowy

Nadzienie:
2 jajka
3/4 szklanki wiórków kokosowyvh
5 łyżek cukru trzcinowego
2 łyżki mleka

Roztapiam masło, dodaję do niego mleko.  Kruszę drożdże i dodaję do mlecznej mieszanki. Mąkę mieszam z cukrem,wanilią i jajkiem, łączę z drożdżowym płynem, zagniatam gładkie ciasto. Przykrywam kulę ściereczką i zostawiam na godzinę.
Po tym czasie szykuję nadzienie. Lekko ubijam jajka z cukrem, dodaję wiórki kokosowe.


Z ciasta odrywam kulki, lekko je spłaszczam, robię w środku niewielkie wgłębienie, w które wkładam po łyżce nadzienia. Bułeczki smaruję mlekiem, układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piekę drożdżówki przez 25 minut w 180 stopniach.
Można posypać cukrem pudrem po wystudzeniu.








67 komentarzy:

  1. OJoj kochana! Ślinka cieknie a mąż na diecie.... może upiekę i zjem po kryjomu żeby mu przykro nie było;)

    http://www.simplethingsbyjok.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ one apetyczne! Trzymam za Was kciuki dziewczyny!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. No kochana super te buły, powodzenia. Jestem pewna, że dacie radę :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. No kochana super te buły, powodzenia. Jestem pewna, że dacie radę :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z naciskiem na jeszcz. ;p
    Uwielbiam kokos, a drożdżówki czasami jadam. Przyślij mi jedną.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne - podoba mi się to nadzienie z wiórków :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bułeczki z kokosem to jest coś w sam raz dla nas :D A na stoisko z ogromną chęcią byśmy wpadły :D Co będziecie serwować? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. różne rzeczy, zgodnie z tematem same słodkości:)

      Usuń
  8. Brałabym na oślep:) Powodzenia na festiwalu! Na pewno będzie pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają przepysznie i jestem pewna, że tak też smakują :) Moja córa przepada za wiórkami kokosowymi, więc na ten przepis chyba się skuszę...

    OdpowiedzUsuń
  10. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ja to chcę do kawki:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniaaam muszę wypróbować przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne te drożdżóweczki, wyglądaja bardzo smacznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepięknie wyglądają. Szkoda, że ja tak bardzo za smakiem kokosa nie przepadam. Mój mąż jednak pewnie byłby nimi zachwycony ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, lubiący kokos na pewno będą zachwyceni:)

      Usuń
  14. Przepis bardzo fajny i kokos pychota.Powodzenia na festiwalu napewno stres szyko Was opuści - dasz radę twoje przepisy mówią samo za siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne bułeczki, aż ręka sama się ciągnie po jedną;)
    Trzymam kciuki za festiwal, będzie pysznie, to wiem;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Drożdżówki z kokosem jak to fantastycznie brzmi! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię takie inspiracje z różnych zakątków świata ;) Też uwielbiam ciasto drożdżowe, niemalże w każdej odsłonie. No i ten pyszny kokos! :) Pozdrowionka serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)Drożdżowe rządzi:)

      Usuń
  18. Mmmm... bułeczki drożdżowe xD Ten smak, ten zapach :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  19. Mmm uwielbiam takie wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale mi narobiłaś smaka! Uwielbiam wszystko co ma chociaż odrobinę kokosu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Obiecałam sobie jeść latem mniej słodkości, wystarczy jak sobie na nie popatrzę, ale jak długo nie dam się skusić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie da się nie skusić na takie drożdżówki:)

      Usuń
  22. Fajny przepis na pewno skorzystam :D
    marrstyle.blogspot.com zaparszam

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak z kokosem to ja poproszę

    OdpowiedzUsuń
  24. tych bułek nie znałam, ciekawy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak najbardziej, moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepis świetny - zapisuję :))

    OdpowiedzUsuń
  27. Jaki smakołyk...ja ostatnio też zrobiłam drożdżówki i nie miałam co "obfocić", bo mi zjedli:(

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam wszystko, co kokosowe! zapisuję przepis i na weekend działam z pieczeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Takie drożdżówki świetny byłyby z rana, z dodatkiem gorącej kawy. Oczywiście bułeczki też upiekłabym z rana, żeby były takie prosto z piekarnika. Rozmarzyłam się, na noc, a co :)
    usfoody.blogspot.com - u mnie recenzje, może coś tam Ciebie zaciekawi, w wolnej chwili zapraszam do obserwacji i do poczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wyglądają cudownie!
    Kusisz mnie tym nadzieniem niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...