Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 21 czerwca 2016

Obłędne brownie kawowe z truskawkami

Sama nie wiem czy to ciasto można nazwać klasycznym brownie? W końcu czytając listę składników dość szybko zorientujecie się, że brakuje tutaj czekolady. Mamy samo kakao. Jako, że czekoladę robi się z kakao to myślę,że nazwanie tego ciasto brownie nie będzie zbyt dużym nadużyciem. Jakie jest to ciasto? Wyjątkowe. Ma bardzo intensywny smak, bardzo czekoladowe, z delikatną kawową nutką. Tę cierpkość łagodzi słodycz truskawek. Ciasto jest wyjątkowe w swojej konsystencji. Bagienne, zdecydowanie. Wiem,że nie brzmi to zbytnio zachęcająco,ale takie jest. Z jednej strony bardzo ciężkie, wilgotne, a z drugiej ma w sobie dziwną lekkość i aksamitność. Ciasto idealne? Bardzo blisko jest mu do ideału. Robiłam je ostatnio trzy razy. Powód? Rodzina jadła je nie łyżeczką, a łyżką. Bez bawienia się w talerzyki, od razu z blachy. Zrobiłam wersję standardową, jak i taką wypasioną, polaną czekoladą, i posypaną pokruszonymi Oreo. Każda wersja jest cudowna. Koniecznie spróbujcie. To ciasto trzeba upiec.



Składniki:
350 gramów mąki pszennej
200 ml maślanki
2 jajka
1/3 szklanki cukru kokosowego
100 ml oleju
5 łyżek kakao
2 łyżki dobrej kawy rozpuszczalnej
Łyżka proszku do pieczenia
Aromat śmietankowy
10 truskawek

Dodatkowo:
Masło i bułka tarta do formy


Zaparzam kawę w 1/3 filiżanki wody.
Mąkę przesiewam z kakao i proszkiem do pieczenia, dodaję cukier.
Maślankę łączę z olejem i jajkami, dodaję do sypkich składników i dokładnie całość mieszam. Dodaję kawę i aromat. Ciasto powinno mieć konsystencję budyniu czekoladowego.
Formę smaruję masłem i wysypuję bułką tartą. Wylewam ciasto do formy i piekę je przez 10 minut w 170 stopniach.

W międzyczasie myję truskawki i kroję na połówki. Wyciągam ciasto z piekarnika, układam truskawki na wierzchu i piekę ciasto jeszcze 20 minut w 170 stopniach.






72 komentarze:

  1. Brownie bez czekolady? Za to z truskawkami. Mogę wybaczyć brak czekolady. Nie wątpię ani przez chwilę, że jest obłędne. Wygląda wspaniale. Nie dziwię Ci się, że robiłaś je aż trzy razy :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj też lubimy tak prosto z blachy! :D My nie potrzebujemy więcej wypasionych dodatków, truskawki wystarczą :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie, nawet bardzo, ale u mnie odpada, bo nienawidzę zapachu ani smaku kawy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie lubię, ale w połączeniu z czekoladą to poezja:)

      Usuń
  4. Ciekawa kombinacja :) Truskawki bez wątpienia pasuja do brownie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa kombinacja :) Truskawki bez wątpienia pasuja do brownie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Truskawki jak ta lala pasują - no a mi odpowiada akurat bez czekolady kakao wystarczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności. Uwielbiam takie połaczenie

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności. Uwielbiam takie połaczenie

    OdpowiedzUsuń
  9. szkoda,że nie ma czekolady,,aleeee truskawki wszystko wybaczają :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak pysznie go opisałaś, że chętnie dołączyłabym do wyjadających to brownie z blaszki:) i mam swoją duuużą łyżkę;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że każdy przepis idzie tak zmienić, żeby był dostosowany dla każdej osoby tak jak lubię. A o nazwy nie należy się przejmować. Jedno jest pewne dodając truskawki zminimalizowałaś ilość kalorii jednej porcji ciasta. Ileś osób z pewnością będzie Ci za to wdzięczna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda pysznie, uwielbiam takie ciacha :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda pysznie, uwielbiam takie ciacha :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jest 5 rano, a ja oglądam ciasta? Jak mam schudnąć:) Wygląda apetycznie, a mam truskawki i upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jest 5 rano, a ja oglądam ciasta? Jak mam schudnąć:) Wygląda apetycznie, a mam truskawki i upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Aż ślinotoku dostałam, mega pyszne

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa wersja z kakao :) Truskawki w takim połączeniu sprawdzają się fenomenalnie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ostatnio wszędzie widzę brownie, chodzi za mną i w końcu go upiekę, bo dawno nie jadłam ;) Piękne ci wyszło!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda wspaniale i tak też pewnie smakuje. Szkoda, że nie mam takiej ręki do ciast, zawsze coś mi pójdzie nie tak, kiedy się staram coś przygotować.. ;)


    Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to ciasto jest tak proste,że na pewno wyjdzie:)

      Usuń
  20. Ciasto mimo, że pysznie wygląda ale smak kawy uznaję tylko w płynie;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja odwrotnie, w płynie nie ruszę:)

      Usuń
  21. Ciężkie, wilgotne ciasta wręcz kocham :) Trafiłaś w mój gust tym wypiekiem :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę kiedyś spróbować typowego brownie bo chyba jeszcze nigdy nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam i z truskawkami smakuje wyśmienicie :))

    OdpowiedzUsuń
  24. Faktycznie, już sam wygląd jest obłędny :) Połączenie czekolady i truskawek - uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda bardzo kusząco. Brownie bardzo lubię. Z truskawkami nie jadłam, więc chętnie bym się dołączyła do tej degustacji prosto z blachy :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Pychotka, robiłam ostatnio podobne :)

    OdpowiedzUsuń
  27. przygarniam przepis
    ❤️ 💙 💜

    OdpowiedzUsuń
  28. kawa i truskawki - boskie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zdecydowanie musiało być obłędne! Palce lizać:) I te truskawki! Chętnie bym zrobiła podobne:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...