Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

sobota, 11 czerwca 2016

Kremowe batoniki orzechowe bez pieczenia

Kremowe, maksymalnie kremowe batoniki na kruchym spodzie. Masło orzechowe i czekolada. Połączenie po prostu idealne, albo bardziej niż idealne, genialne. Do tego te batoniki robi się naprawdę szybko. No dobrze, zjeść od razu ich się nie da, ale zdecydowanie warto poczekać. I rozkoszować się tym smakiem. Nie wiem czy tylko ja tak mam, ale połączenie masła orzechowego i czekolady uważam za jedno z najlepszych połączeń na świecie. Wystarczy mi odrobina i naprawdę jestem w niebie. Te batoniki są wyjątkowo nieziemskie. No w porządku, nie jest to deser, po którym poczujemy się niebiańsko lekko. Nie oszukujmy się, masło, orzechy, czekolada, nie są dla tych co się odchudzają i skrupulatnie liczą każdą zjedzoną kalorię. Te batoniki są dla tych co potrzebują słodyczy, nieziemskich smaków i kulinarnych rozkoszy. Do tego potrzebujemy tylko 5 składników. Czy może prościej? Te batoniki przygotowałam na festiwal, rozeszły się naprawdę bardzo szybko, przykuwały uwagę, i usłyszały masę komplementów. Zdecydowanie będę je robić częściej i częściej, i częściej.....


Składniki:
120 gramów ciastek pełnoziarnistych
55 gramów masła
4 łyżki masła orzechowego

200 gramów gorzkiej czekolady 70 %
4  łyżki masła orzechowego
3 łyżki mleka



Masło roztapiam. Ciasteczka rozkruszam, w mikserze, albo przy pomocy tłuczka. Dodaję masło do ciasteczek, mieszam. Teraz czas na masło orzechowe. Całość bardzo dokładnie łączę. Blaszkę wykładam papierem do pieczenia, ciasteczkową masę przekładam na papier, dociskam i chłodzę-najlepiej całą noc.
Czekoladę roztapiam w kąpieli wodnej razem z mlekiem. Dodaję masło orzechowe i bardzo dokładnie mieszam całość. Czekoladowo-orzechowo masę wykładam na ciasteczkowy spód. Wyrównuję wierzch i chłodzę w lodówce minimum 3 godziny. Następnie kroję na porcje. 

75 komentarzy:

  1. To musi być niesamowity smak. A połączenie masła orzechowego i czekolady, na masełku, z lekką nutą chrupkości daje leguminkę godną najlepszych cukierników, na pewno :) Zrobiłaś mi smaka na te batoniki, a tu klapa, monitor komputera skutecznie mnie od nich oddziela. Tak się nie bawię!
    Pozdrowionka cieplutkie :)
    PS: Bardzo ładny, nowy design bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) I spróbuj koniecznie, to wspaniałe batoniki i wyjątkowo proste:)

      Usuń
  2. Na pewno pyszne - masło orzechowe wszystkiemu nadaje smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie mogę sobie pozwolić na takie batoniki :( ale muszą być pyszne , zazdroszczę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne nie za dużo roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Połączenie czekolady z masłem orzechowym jest pyszne ale jak jeszcze dorzucimy słodko-kwaśny dżem z czarnych porzeczek to jest wtedy boskie kombo :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdy widzę "bez pieczenia" i "batoniki", to od razu dodaje do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy sposób na zaspokojenie głodu..;)Masło orzechowe z dżemem - niespotykany tandem, chętnie bym wypróbowała;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie batoniki mocy, super pomysł. No i proste w wykonaniu to się ceni.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale super, jak ja lubię takie słodkości :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale super, jak ja lubię takie słodkości :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. O boziu, zapisuje przepis i robię przy najbliższej okazji, przecież one nieziemsko pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszne słodkości, idealne na deser lub drugie śniadanie :))

    OdpowiedzUsuń
  13. do masła orzechowego mam prawdziwą słabość :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie piję kawę zjadła bym taki batonik z masła orzechowego i czekolada hmm - już mi się jeść chce :) Pyszne na bank

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają przepysznie, skusiłabym się na nie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ekspresowe tempo rozchodzenia się tych batoników na festiwalu oraz cała masa komplementów, które usłyszałaś są chyba ich najlepszą recenzją by zachęcić nas do wypróbowania przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Połączenie czekolady i masa orzechowego to również jedno z moich ulubionych :) A domowe batoniki na pewno są najlepsze na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają niesamowicie kusząco :)
    Choć ja aż tak wielką fanką masła orzechowego nie jestem... ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mój mężczyzna uwielbia masło orzechowe. Zrobię mu je jak tylko skończy z redukcją :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Coś czuję, że juniorowi będą smakować... :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Lena! ale każda kobieta potrzebuje słodyczy, więc idąc dalej te batoniki są dla każdej kobiety. Rzeczywiście opcja trochę wysokokaloryczna, ale cóż ... trzeba sobie z tym radzić!

    OdpowiedzUsuń
  22. Aż ślinka cieknie :) Muszę sobie kiedyś przyrządzić coś takiego :) Uwielbiam tego typu przekąski :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie dziwię się, że się rozeszły, sama bym je chętnie zjadła;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak coś jest z masła orzechowego, z masłem orzechowy, albo o smaku masła orzechowego - ja biorę w ciemno! Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pycha! Też takie robiłam, wiem, że są idealne :) Połączenie masła orzechowego i czekolady to jedno z moich ulubionych. Znasz lody z tygodnia amerykańskiego z lidla?Też są z masłem orzechowym i czekoladą - obłędne. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. A wiesz robiłam, kiedyś takie batoniki. Tylko ja nie cięłam ich na kawałki tylko pozostawiłam całe. Tylko mi nie wyszły, aż tak dobre jak miały być :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakoś pokroić trzeba :) No chyba,że zje się od razu całą blaszkę, są tak dobre,że można:)

      Usuń
  27. Te batoniki na pewno smakują przepysznie :) Chętnie bym takiego zjadła :))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...