Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 6 czerwca 2016

Filety drobiowe z mocno ziołowym masłem

Brak czasu, zamieszanie, ręce wciąż zajęte tysiącami spraw, które muszę być zrobione natychmiast. Moja kuchnia zamieniła się w małą, prężnie działającą piekarnię. Kuchnia? Nie, cały dom. Wszędzie było widać blaszki z ciastem i ciasteczkami. Wszędzie straszyły ślady po mące. Ktoś znów się poślizgnął na plamie po mleku, a ja nie mogłam znaleźć proszku do pieczenia. Pomocy. Mimo całego zamieszania i niedoczasu, obiad zjeść trzeba. Musi być szybko, smacznie i sycąco, bo masa pracy wciąż przede mną. W takiej chwili zdecydowałam się na szybkie i niekłopotliwe kotlety z piersi kurczaka z mocno ziołowym masłem. Takie kotlety dodały energii na dalsze kuchenne prace. Festiwal kulinarny już za nami. Było cudownie, jestem bardzo zadowolona, choć okropnie zmęczona. Robię sobie dziś dzień wolny i zamierzam spędzić go w pozycji siedząco-leżącej:)



Składniki:
Podwójna pierś z kurczaka
100 gramów masła
1 jajko
2 łyżki mleka
Łyżka mąki owsianej
2 -3 łyżki domowej bułki tartej
Po dużej garści posiekanej mięty, pietruszki, koperku, mięty, szczypiorku i tymianku
Ząbek czosnku
Łyżeczka słodkiej papryki
Odrobina gałki muszkatołowej
Sól
Świeżo mielony pieprz
2 łyżki klarowanego masła


Masło wyjmuję z lodówki i ucieram na pastę. Dodaję zioła i bardzo drobno posiekany czosnek. Masło schładzam przez minimum godzinę w lodówce- w wersji ekspresowej wkładam do zamrażarki.
Mięso myję i kroję na 4 kotlety.Doprawiam solą, pieprzem, papryką i gałką muszkatołową.
Roztrzepuję jedno jajko, na osobne talerzyki wysypuję mąkę i bułkę tartą. Mięso panieruję najpierw  w mące, potem w jajku, na końcu w bułce tartej. Rozgrzewam klarowane masło, mięso smażę po 4 minuty z obu stron na rumiano. Podaję z kawałkami ziołowego masła na wierzchu.


41 komentarzy:

  1. Takie obiadki są pyszne :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak wszędzie tyle słodkości to człowiek aż marzy o sytym wytrawnym daniu :D
    Cieszymy się, że wszystko się udało i jesteś zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cukru mam chwilowo w nadmiarze, krótka przerwa się przyda:)

      Usuń
  3. pyszny i szybki obiad - w sam raz dla mnie:)
    Chętnie poczytam o Festiwalu, będzie relacja?

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na proste i smkowite - zapisuję na liście do wypróbowania! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł na szybki i zarazem pyszny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz niesamowite tempo dodawania przepisów, nie nadążam normalnie :) Chciałabym mieć w sobie tyle systematyczności :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam takich blogerów co mają dziennie 2 przepisy, a ja dopiero po 3 dniach piszę :)

      Usuń
  7. Taki prosty obiadek, a jakże smaczny. Już na sam jego widok ślinka cieknie ;) Mniam, mniam :) A to masełko. Smaczek idealny :) Potrafisz z najprostszych dań wyczarować coś wspaniałego. Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak zwykle kusząco ;) nie było mnie tu chwilę i nie jestem w temacie tego festiwalu, czekam na szerszą relację;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana bardzo pomysłowy obiadek, zjadłabym takie danie z apetytem :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo się cieszę, że festiwal zakończył się sukcesem. Jestem bardzo ciekawa relacji, więc mam nadzieję, że nie będziesz nas trzymać w niepewności i szybciutko coś napiszesz. A co do kurczaka, to muszę przyznać, że jest niesamowicie apetyczny! Takie ziołowe masełko to świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno podzielę się wrażeniami jak nieco dojdę do siebie :)

      Usuń
  11. Grunt to mieć dobry pomysł na smaczny obiad. Taki myk z tym masłem poprawiło smak całej potrawy. Świetnie to zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  12. o kurcze ide mame powiadomic :D!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie obiady :) Wyglądają smacznie i tak samo smakuja :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię takie smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda obłędnie. takie obiadki to ja lubię!

    OdpowiedzUsuń
  16. pyszny obiadek :) prosto i ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Relaks po ciężkiej pracy należy się każdemu :)
    A obiad z pewnością smakował wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...