Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 24 maja 2016

Wiosenna sałatka twarożkowa

Z okazji wolnego dnia postanowiłam zrobić sobie śniadaniową ucztę. Długie, leniwe i pyszne śniadanie. Śniadanie też miało być leniwie pyszne. Czyli maksymalnie proste, ale smakowite i zdrowe. Połączyłam więc to co miałam w kuchni i w miarę pasowało do koncepcji i cieszyłam się porcją sałatki, która umila poranki, świetnie będzie pasować na drugie śniadanie, a i na kolację śmiało można ją zaprosić do stołu. Dużo warzyw, twarożek czyli porcja białka, i do tego ziarna, które nie tylko są zdrowe, ale i przepyszne. Parę chwil i śniadanie gotowe. Czas korzystać z pięknego dnia, spacer, książka w parku i szukanie bzu. To plan na dzisiaj.



Składniki:
kilkanaście listków sałaty
1/2 ogórka
4 rzodkiewki
200 gr serka wiejskiego
2 garście posiekanego szczypiorku
po łyżce ziaren dyn,słonecznikai i orzeszków piniowych
Zioła prowansalskie
Płatki suszonego czosnku
Pieprz
Pół łyżki oliwy

Wszystkie warzywa dokładnie myję. Na talerzu układam liście sałaty. Ogórek kroję w półplasterki, rzodkiewki na ćwiartki. Wszystkie warzywa wykładam na sałatę. Teraz czas na twarożek, rozkładam go na sałatce. Całość posypuję ziarnami-można je podprażyć. Oliwę łączę z ziołami prowansalskimi i polewam sosem sałatkę. Na koniec posypuję danie świeżo mielonym pieprzem i gotowe.







65 komentarzy:

  1. Wspaniałe śniadanko. Uwielbiam na bazie twarożków robić sałatkę. Obowiązkowo musi zawierać rzodkiewkę i szczypiorek :) Trafiłabyś mi w gusta. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie sałatki. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To są nasze ulubione połączenia szczególnie z jakimiś pestkami :) zapraszamy do nas, mamy bez na ogródku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. skorzystałabym z zaproszenia:)

      Usuń
  4. cudownie ja skomponowalas ;) zjadłabym :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealne na taką pogodę, mniam ...

    OdpowiedzUsuń
  6. O sałatce twarożkowej jeszcze nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam takie sałatki <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie sałatki, czasami robią podobne do pracy :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie sałatki, czasami robią podobne do pracy :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Taka sałatka na wiosenne śniadanie, sprawdzi się w 100% :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Po TAKIM wspaniałym śniadanku zapewne cały dzień był udany :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy przepis na sałatkę! Pyszna odmiana od zwykłych kanapek.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdrowo i smacznie,mniam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda bardzo smacznie, choć jeśli ja już jem twarożek, to najbardziej lubię go z cukrem lub syropem klonowym, a z warzywami nie jadłam już kilka(naście) lat :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zaś prawie nigdy nie jem go na słodko,nie wiem czemu?:)

      Usuń
  15. Leniwe śniadania w wolne dni są jedną z przyjemniejszych rzeczy na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mniammm :D Sałatka wygląda bardzo smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Kupiłaś mnie całkowicie, bo jestem zdecydowanie ,,nabiałowa" :D Wszystkie twarogi, serki wiejskie to dla mnie naj naj!

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie przepadam za twarożkiem na słodko, więc ta propozycja jest dla mnie. Z wiosennymi warzywami, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. lovely post :) amazing photos!

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  20. Zamienię tylko twarożek na ser feta i zrobię sobie taką samą :D Zainspirowałaś mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniałe połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubię takie sałatki, pyszne i zdrowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pyszne i zdrowo śniadanie! Mogłabym jeść takie codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. takie sałatki dość często jadam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. uwielbiam twaróg.. szczególnie po zimie, kiedy mogę dodać do niego pierwszą rzodkiewkę, szczypiorek, ogórka.. pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam takie nieliczne poranki, kiedy mam czas, żeby przygotować sobie takie niespieszne i pyszne śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  28. bardzo smakowitą maiłaś koncepcję;) często też dodaję serek wiejski do sałatek

    OdpowiedzUsuń
  29. Ogórek, rzodkiewka, sałata - iście wiosennie połączenie! Nigdy nie jadłam z serkiem wiejskim aż tylu kolorowych składników, na pewno jest smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  30. Pycha! Uwielbiam takie sałatki :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...