Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 4 maja 2016

Pilaw z indykiem, marchewką i żurawiną

I po majówce. Zdecydowanie minęło za szybko. Po tak pięknym wtorku nastał dzień pracy, który jest szary i ponury. Nie pogodowo, ale w pracy nawał obowiązków zaraz po relaksującym wolnym nie jest niczym przyjemnym Stąd też obiad powinien przynieść nieco radości. Moją propozycją jest pilaw z ryżem, indykiem i żurawiną. Uwielbiam wszystkie dania z ryżem,a  to szczególnie skradło moje serce. Prostotą i smakiem. Robi się je bardzo prosto i szybko, a swoim smakiem na pewno podbije niejedno kulinarne serce. Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię takie potrawy i zachęcam do spróbowania Waszej wersji w domowym zaciszu. A ja nie wiem czemu mam ochotę na spacer, czekam na koniec pracy i w drogę. Ale najpierw ryżowy obiad.



Składniki:
1 pierś z indyka
100 gramów suchego ryżu
1 marchewka
2 ząbki czosnku
1 cebulka
2 garście żurawiny
Garść szczypiorku
2 łyżki oleju
Łyżeczka słodkiej papryki
Łyżeczka kurkumy
1,5 szklanki bulionu warzywnego (najlepiej domowego)
Sól
Pieprz

Siekam drobno czosnek  i cebulkę. Podsmażam na łyżce oleju. Indyka myję, osuszam papierowym ręcznikiem i kroję w kostkę. Dodaję na patelnię, doprawiam solą i pieprzem. Na tarce ścieram marchewkę, dodaję do mięsa i podsmażam całość 5 minut. Podsmażone mięso z marchewkę zdejmuję  z patelni, dolewam drugą łyżkę oleju oraz przyprawy,  wsypuję ryż. Przesmażam ryż 3-4 minuty, zalewam bulionem-na początek 2/3 szklanki i dodaję bulion po trosze gdy tylko wyparuje. Po 10 minutach do ryżu dodaję mięso z marchewką i cebulką. Gotuję do czasu aż ryż stanie się miękki.
W międzyczasie namaczam żurawinę we wrzątku. Dodaję na ostatnie 5 minut gotowania.
Przed podaniem danie posypuję szczypiorkiem.




35 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się dodatek żurawiny, sama bym na to nie wpadła! :-) Do tego moja ulubiona pierś z indyka - super. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio bardzo rzadko sięgamy po ryż i jak już to raczej w wersji na słodko, a teraz robisz nam na niego mega ochoty :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie - wolne tak szybciutko przemija, że nie wiedzieć czemu, a już znajdujemy się w pracy. Taki pyszny obiadek faktycznie zrekompensowałby idealnie te bolączki spowodowane powrotem do rzeczywistości. No i dodatkowo ja uwielbiam żurawinę w każdej postaci :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj wolne mija za szybko :) Ale chociaż można sobie umilić życie dobrym obiadkiem:)

      Usuń
  4. Ryż, kurczak, warzywa....czego chcieć więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. z indykiem jeszcze nie próbowałam, ale z kurczakiem i owszem- uwielbiam! :)
    A u mnie dzisiaj burza i deszcz :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a u mnie rano było szaro i nijako, a potem zrobiło się cudownie:)

      Usuń
  6. Pyszne danie, takie smakują rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne danie, takie smakują rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ wspaniałości dziś serwujesz! mniam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Prezentuje się wyśmienicie, chętnie bym zjadł dzisiaj na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja liczę że będzie teraz jak najwięcej słońca, obiadek pycha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie słonecznie jak nigdy:)

      Usuń
  11. smakowite! lubię takie dania, lekkie i pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Absolutely wonderful!

    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    INSTAGRAM @BEAUTYEDITER
    BEAUTYEDITER.COM

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja również bardzo lubię takie dania, szczególnie jak są po weekendzie, podczas którego sporo się jadło. Super przepisy proponujesz.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bez marchewki poproszę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmm takie właśnie obiady to jedne z moich ulubionych :> Wygląda przesmacznie, a żurawina musi fajny smak dawać :>
    I mi też trudno jeszcze po tej majówce, niby tak krótko a łatwo się odzwyczaić :p

    OdpowiedzUsuń
  16. Też nie lubię wracać do pracy po dłuższym wolnym, ale taki obiadek może wynagrodzić wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba zgapię pomysł, często jemy ryż :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...