Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

sobota, 14 maja 2016

Pikantne polędwiczki z kurczaka

Ostatnio było mocno słodko u mnie. Czas na zmianę, dziś zapraszam na obiad. Pyszny kurczak w jogurtowej marynacie z wyraźną nutą ostrej papryki. Danie bardzo proste, wspaniałe do przygotowania przed pracą-marynowanie i przygotowaniu w kwadrans po pracy. Jeżeli tak jak ja ostatnio nie wiecie co się dzieje z czasem i on po prostu ucieka w ekspresowym tempie, to ten przepis będzie idealny. Nie oszukujmy się bowiem, nie każdy z nas ma po męczącym dniu ochotę na pichcenie wymyślnych potraw. Warto mieć w zapasie sprawdzone przepisy na szybkie, smaczne i pożywne dania na obiad. Mnie czeka kolejny wyjątkowo pracowity tydzień, na razie cieszę się weekendem i już planuję spacerową trasę na jutrzejszy dzień. Mam jeden warunek-masę kwitnącego bzu na swojej drodze. Ale przed tym czas na pyszny obiad.


Składniki:
Pierś z kurczaka podwójna
150 ml jogurtu naturalnego
ząbek czosnku
1,5 lyżeczki słodkiej papryki
Duża szczypta chilli
Sól
Pieprz
2 jajka
2 łyżki mąki owsianej
2 łyżki bułki tartej
2 łyżki oleju rzepakowego

Do podania kuskus i surówka z marchewki

Czosnek przeciskam przez praskę,łączę z jogurtem dodaję łyżeczkę papryki i chilli oraz sól i pieprz.
Mięso myję, osuszam ręcznikiem papierowym,kroję w  paski i wkładam do miseczki z marynatą na minimum pół godziny.
Jajka roztrzepuję, do bułki tartej dodaję mąkę i resztę papryki. Kawałki mięsa panieruję w jajku, a następnie w paprykowej mieszance.Smażę polędwiczki na rozgrzanym oleju przez 4 minuty z każdej strony. Podaję  z kuskusem i surówką z  marchewki.




73 komentarze:

  1. Wspaniale wyglądają. A jaki piękny mają kolor :) Narobiłaś mi na nie ochoty, nie ma co :)

    Mam nadzieję, że pracowity tydzień nie będzie bardzo męczący i szybko zleci :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mam nadzieję,że zleci szybko i w końcu będzie spokojniej:)

      Usuń
  2. Ostatnio bardzo polubiłam ostry smak potraw i dodaje papryczkę chili lub pierze cayenne do wielu potraw. Ma to swój urok nie tylko smakowy, ale również odżywczy. Kapsaicyna zawarta w tych dwóch przyprawach podkręca nasz metabolizm oraz działa antyoksydacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja lubię doprawić mocniej kurczaka, aż się prosi o taki pikantny dodatek-i zdrowy:)

      Usuń
    2. Zgadzam się, i dodam, że osobiście uwielbiam mocno pikantne dania :) Pozdrawiam :D

      Usuń
  3. Pikantne potrawy to jedna z moich słabości, której zawsze ulegnę. Myślę, że i Twoje polędwiczki przypadłyby moimi kubkom smakowym do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe pałeczki, aż zgłodniałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostrego na razie nie mogę, ale później nie pogardzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dwa miesiące nie mogłam, teraz powoli wprowadzam:)

      Usuń
  6. Smaczny pomysł na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż się zrobiłam głodna! Pysznie wygląda!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej strasznie lubię takie kurczaki! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zdecydowanie wolę w wersji łagodnej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam chwilowo dość łagodnych smaków:)

      Usuń
  10. pyszna wersja kurczaka :) i zdrowsza dzięki mące owsianej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z domową surówką i kuskusem musi super smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam, mniam :) Lubie kurczaczka;) a takiego chrupiącego to już w ogóle <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Mniam, mniam :) Lubie kurczaczka;) a takiego chrupiącego to już w ogóle <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszności! Chętnie spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pikantne - zdecydowanie najlepsze! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. to danie jest idealne dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł na mięsko, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Do obiadu jeszcze dłuższa chwila, a ja zrobiłam się głodna :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Chętnie bym zjadła na obiad takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Super przepis :)

    http://kn-fashionlovers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Love this! I like your photos so much. :)


    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    INSTAGRAM @BEAUTYEDITER
    BEAUTYEDITER.COM

    OdpowiedzUsuń
  22. jogurt nadaje mięsu kruchości i soczystości, lubię tak marynowany drób.
    Bzy kwitną już chyba wszędzie, ja wczoraj wróciła ze spaceru z pięknym bukietem;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak bym chciała by wiecznie kwitły,oj chciałabym:)

      Usuń
  23. Wyglądają soczyście! To jedno z nielicznych dań, które wciąż lubię w panierce;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Niesamowite! Na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  25. Pyszny miałaś obiad, do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  26. zrobie dla gosci w majowy weekend!

    OdpowiedzUsuń
  27. Pycha!
    U mnie ostatnimi czasy tylko takie błyskawiczne obiady mają rację bytu, po 10-11 godzinach w pracy człowiek nie ma ochoty dalej stać przy garach w domu... ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Pikantny kurczak to coś, co lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...