Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 8 maja 2016

Kokosowo-żurawinowe ciasto z czekoladą

Ostatnie dni są po prostu bajeczne. Pogodowo oczywiście. Słońce nie daje od siebie odpocząć a wysokie temperatury zachęcają do spędzania czasu poza domem. Tym bardziej,że mamy weekend, więc korzystajmy z pięknej aury póki znów nie przyjdzie deszcz i chłód. Moją weekendową propozycją jest ciasto, które składa się z samych zdrowych składników. Mąka owsiana, płatki owsiane, żurawina, gorzka czekolada. To ciasto jest wspaniałe, i uwaga, można je jeść nie tylko na deser. Jeżeli nie poleje się go czekoladą, wspaniale nada się na śniadanie, to pierwsze bądź drugie. Ale z drugiej kto nam zabroni jeść bardzo czekoladowe ciasto na śniadanie? No właśnie, nikt. Więc śmiało je pieczmy, i jedzmy kiedy tylko mamy ochotę. Ja biorę kawałek i zmykam nad morze, a może do lasu? Albo do parku? Nieważne, pogoda wzywa by tę niedzielę spędzić poza domem.



Składniki:

3 jajka
250 gramów mąki owsianej
3 łyżki mąki pszennej tortowej
4 łyżki płatków owsianych
4 łyżki cukru kokosowego
1/3 szklanki wiórków kokosowych
70 dg gorzkiej czekolady
Pół szklanki suszonej żurawiny
1 łyżka proszku do pieczenia
Ekstrakt waniliowy

Dodatkowo:
Masło i bułka tarta do formy
25 dg gorzkiej czekolady
2 łyżki mleka



Żurawinę namaczam we wrzątku przez minimum kwadrans.


Jajka ucieram z cukrem i wanilią. Mąki przesiewam z proszkiem do pieczenia i dodaję do jajek. Do ciasta dodaję wiórki, płatki i żurawinę. Siekam czekoladę na większe kawałki i również dodaję do ciasta. Mieszam, ale niezbyt dokładnie.
Keksówkę smaruję masłem, i wysypuję bułką tartą. Wylewam ciasto i piekę je 45 minut w 175 stopniach.
Czekoladę roztapiam z mlekiem, polewam ciasto, posypuję wiórkami.



55 komentarzy:

  1. I na śniadanie i na drugie i na podwieczorek by się po kawałku tego ciacha zjadło :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności! Jeszcze dodatkowo widzę kokos i żurawinę, czy może być coś lepszego? :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepysznie wygląda Twoje ciacho :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na razie mam dość czekolady.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda super :)Piekłam dzisiaj chlebek dyniowy, właśnie z wiórkami kokosowymi i żurawiną, a najbardziej lubię go jeść na podwieczorek lub kolację ;)
    A co do pogody to u nas właśnie zbiera się na deszcz, a ja chciałam iść na rower :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie wciąż słonecznie, choć pojawia się wiatr, mam nadzieję,że jakby miało padać to już nocą:)

      Usuń
  6. uwielbiam wszelkie uzdrowione ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, a ta żurawina w środku to fajny dodatek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj do kokosu to mnie ciągnie jak mało do czego. A tak dawno nie jadłam ciasta z kokosem :( w dodatku żurawina i czekolada to już pełnia szczęścia :) Sama też bym zarządzała w domu weekendowe pieczenie, ale piekarnik odmówił posłuszeństwa, nad czym ubolewam :( Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Smakowite to ciacho, jak zawsze :D

    OdpowiedzUsuń
  10. ciasto z czekoladą i żurawiną zawsze najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. No i jak tu się nie skusić? no jak? skoro to ciasto wygląda tak pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda absolutnie przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Kochana podrzuć kawałeczek do kawki :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kochana podrzuć kawałeczek do kawki :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie ciacho jest idealne na piknik :) No i na śniadanie również :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciasto pełne dobroci, czekolada, bakalie, jest się czym zachwycać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Żurawina do czekolady pasuje idealnie :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem bardzo ciekawa tego smaku, na zdjęciach wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Zjadłabym o każdej porze dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wpadnę do Ciebie na kawkę i kawałek takiego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak pracowałam, w weekend była piękna pogoda, gdy w końcu miałam wolne - deszcz. Zawsze tak jest, heh...
    Ciacho wygląda bosko, zjadłabym bez względu na pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda super !!! Mogę je upiec same wartościowe produkty córka bedzie przeszcześliwa.Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...