Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Pieczone mielone z fetą

Lubię ze znanych składników przygotować coś ciekawego. Zaskoczyć bliskich. Zawsze uważałam,że nie sztuką jest z wykwintnych produktów zrobić coś zachwycającego. Ale dla przykładu zwykłe poniedziałkowe mielone można odmienić i sprawić, że rodzina się zachwyci. Te kotleciki powstały zupełnym przypadkiem. W lodówce stała sobie feta, i jakoś tak nikt nie chciał się nią zainteresować. Szkoda mi się jej zrobiło, dlatego też postanowiłam dodać ją do kotletów. Zamiast jednak klasycznych mielonych zrobiłam wersję pieczoną. Bez jajek, bułki tartej i cebulki. Dodałam za to sporo przypraw, dużo fety i świeżo mielony kawałek szynki. Kotleciki upiekłam z minimalną ilością tłuszczu i wyszły pyszne. Bardzo soczyste, zdecydowane w smaku, ale i delikatne. Cała rodzina na pewno je polubi.


Składniki:
600 gramów mięsa mielonego z szynki
150 gramów fety
2 ząbki czosnku
2 łyżki łagodnej musztardy
Duża ostrej papryki
Łyżeczka słodkiej papryki
łyżka świeżych listków tymianku ( można użyć suszonego)
Świeżo mielony pieprz
Niecała łyżka oleju rzepakowego


Mięso mielone łączę fetą-nie kroję jej w kostkę, a dodaję do mięsa od razu i musztardą. Teraz czas na wszystkie przyprawy-przeciśnięty przez praskę czosnek, tymianek, papryki i pieprz. Dokładnie wyrabiam masę. Formuję niewielkie kotleciki, lekko spłaszczam. Układam je na papierze do pieczenia i skrapiam olejem. Piekę kotleciki przez 25 minut w 170 stopniach. Ja podałam je z ryżem jaśminowym i sałatą.





73 komentarze:

  1. bardzo smakowicie się prezentują, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe! Lubię takie niespodzianki w środku :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem czy bym się skusiła, bo lubię tylko takie, które robi mój tata, innych nie tknę. :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam fetę przepis mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię Twoje przepisy bo są pomysłowe a jednocześnie takie "do zrobienia" - chodzi mi o to, że nie odstraszają a zachęcają, żeby wypróbować. Te kotleciki będą u mnie hitem, czuję to;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubimy takie przepisy, które w łatwy sposób odmieniają klasyczne dania, jakie każdy zna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe czy kiedyś na mnie spłynie taki talent kulinarny i uda mi się czymś zaskoczyć, dla odmiany pozytywnie ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj, to prościutki przepis;)

      Usuń
  8. Ojej to połączenie musi smakować obłędnie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie robiłam, a tyle razy już się za nie zabierałam. Super takie z fetą!

    OdpowiedzUsuń
  10. W moim ulubionym stylu - zdrowo pieczone :)

    OdpowiedzUsuń
  11. This is really nice!

    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    INSTAGRAM @BEAUTYEDITER
    BEAUTYEDITER.COM

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny pomysł z pieczeniem kotlecików - potrzeba zdecydowanie mniej tłuszczu, a w smaku rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczone są bardzo lekkie, zdrowsze ,ale dalej pyszne:-)

      Usuń
  13. Ciekawe. Na pewno kiedyś wypróbuję takiego połączenia. Do tej pory w moim mielonym lądował tylko tradycyjny żółty serek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Feta zapewnia niezwykłą soczystość więc warto spróbować:-)

      Usuń
  14. Uwielbiam mielone, ale w takiej postaci nigdy nie jadłam. Bardzo narobiłaś mi apetytu na te smakołyki z mielonego. Chętnie wypróbuje Twojego przepisu :)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, w mojej rodzinie zrobiły furorę:-)

      Usuń
  15. Bardzo ciekawy pomysł z tą fetą. Koniecznie muszę spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie robiłam pieczonych kotletów mielonych. Jak już to w formie jednolitej pieczeni. W dodatku z fetą - Ty to masz pomysły - bomba! Ale smakowity byłby to obiadek :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba sprobuje przy najblizej okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniałe kotlety. Z serem nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  19. pomysłowe i świetne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dawno nie robiłam mielonych, a Twoje takie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pysznie je nadziałaś :-) takie mielone zjadłabym z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pysznie je nadziałaś :-) takie mielone zjadłabym z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ciekawy pomysł- mielone z fetą brzmi naprawdę dobrze, choć nigdy nie łączyłam obu smaków:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie jadam mięsa ale takie danie musiało być bardzo sycące:))

    OdpowiedzUsuń
  25. No no, intrygujące. Ciekaw jestem tego smaku :D

    OdpowiedzUsuń
  26. uwielbiam mielone, ale ostatnio korzystam z drobiowego i cudo! Fety jeszcze nigdy z tym nie łączyłam, aż załuję jak patrzę na Twoją propozycję ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. ostatnio większość moich obiadów wychodzi z piekarnika :) pyszne kotlety :)

    OdpowiedzUsuń
  28. To mnie zaciekawiłaś tym połączeniem.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak Ty rozpieszczasz swoją rodzinkę :D

    OdpowiedzUsuń
  30. chętnie bym spróbowała ;) Wygląda bardzo pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jeszcze tak nie łączyłam, ale musi super smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Robiłam mielone z fetą i są smaczne. Twoje ślicznie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...